Avatar billede muddi2 Praktikant
18. juni 2002 - 18:08 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

GoLive - vis Layout

Hej
Jeg har problemer med at få vist LayOut, den er helt tom. Jeg kan se siderne i Preview. Når jeg laver nye sider, kan jeg sagtens se siden i Layout. Jeg har lagt siderne på Webserveren, og alt fungerer fint, blot kan jeg ikke få vist siderne i Layout - hvad har jeg dog gjort?
Avatar billede muddi2 Praktikant
18. juni 2002 - 18:27 #1
For øvrigt kan jeg også se siderne i HTML-fanen.
Avatar billede prodic Mester
18. juni 2002 - 18:32 #2
Ser koderne ud som normalt?

Og kan du se et nyt oprettet dokument i Layout?
Avatar billede and.vang Nybegynder
18. juni 2002 - 20:05 #3
Må vi se noget kode? Det er sandsynligvis fordi GoLive ikke rigtig kan tolke den. Hmm...lyder lidt mystisk...
Avatar billede and.vang Nybegynder
18. juni 2002 - 20:06 #4
Hvilken filtype er det? Bare almindelig .html?
Avatar billede muddi2 Praktikant
18. juni 2002 - 20:22 #5
Det er almindelig html, og siden hedder www.livsgnisten.info
og ja, jeg kan godt se nye oprettede sider.
Avatar billede prodic Mester
18. juni 2002 - 20:31 #6
Hvis du kan se nye filer, så er det højest sandsynligt et problem i din kode.
Et eller andet har ændret sig i den, så GoLive ikke genkender indholdet.
Har din fil et efternavn(*.htm / *.html e.l.) - en manglende endelse kan fremprovokere den type fejl.
Avatar billede muddi2 Praktikant
18. juni 2002 - 20:41 #7
Jeg har tjekket alle siderne - de hedder html til efternavn.
Avatar billede prodic Mester
18. juni 2002 - 20:50 #8
Er det undersiderne du ikke kan se eller selve forside-filen?
Avatar billede muddi2 Praktikant
18. juni 2002 - 20:50 #9
Det er også underligt, at jeg kan se både html-koderne og Preview, og her ser det ganske rigtigt ud. Men jeg kan bare ikke se siderne i Layout´et.
Avatar billede muddi2 Praktikant
18. juni 2002 - 20:56 #10
Jeg kan se forsiden, men ikke de andre 8 sider - jeg var ved at navngive siderne i Page Properties, så jeg tror, jeg har sat kryds ved et eller andet, men jeg har travet det hele igennem, og jeg fatter det bare ikke.
Avatar billede muddi2 Praktikant
18. juni 2002 - 20:57 #11
Jeg kan også skrive ny tekst til på en side, og se den i Layout´et - jeg kan bare ikke se det eksisterende tekst.
Avatar billede prodic Mester
18. juni 2002 - 21:11 #12
Med mindre du bruger nogle af de avancerede funktioner i GL, så burde du kunne kopiere alt fra <Body> til </body>-tagsne over i et nyt dokument og erstatte det derovre så det har samme placering.

Det burde give dig et resultat, omend metoden er lidt utraditionel.
Avatar billede muddi2 Praktikant
19. juni 2002 - 18:19 #13
Jeg prøvede at kopiere først <body> dernæst <head> over i et nyt dokument. Og ved udelukkelsesmetoden - slette én linie ad gangen - så fandt jeg ud af, at det var linien med metatags, det var galt med. Da jeg slettede den, kunne siden ses i Layout. skønt jeg forstår det ikke, for den ser nøjagtig ud som i forsiden, der dur.
MEN tusinde tak for hjælpen - du fortjener dine point
Avatar billede muddi2 Praktikant
19. juni 2002 - 18:20 #14
Skal jeg foretage mig noget, for at du får dine point?
Avatar billede prodic Mester
19. juni 2002 - 19:05 #15
Nej du skal bare vente på at jeg får smidt et svar. :)

Det glæder mig at du fik det til at virke til sidst.