Avatar billede arn Nybegynder
18. juni 2002 - 16:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Printeropsætning

Jeg prøver at skrive en faktura ud på en oki c7400, men sidste linie med ocr linien kommer ikke med. Hvad gør jeg forkert?
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2002 - 16:57 #1
Er det din top og bund margen der er for lille ?
Avatar billede oersted Novice
18. juni 2002 - 17:00 #2
ehh du udskriver fra hvilket program ?

Postscript eller PCL?
Avatar billede arn Nybegynder
19. juni 2002 - 16:33 #3
Ja, det er selvfølgelig rart at vide.
Jeg udskriver fra c5 ver. 2.10.
Hvordan checker jeg top og bund margin?
Avatar billede oersted Novice
19. juni 2002 - 18:08 #4
Jeg er stadig ikke med på hvilket program du udskriver fra, men det er muligvis også ligegyldigt, da printområdet -margener - altid af bestemt af den pågældende printer. Du kan gå ind i printopsætningen fra programmet, eller via printere i dit kontrolpanel. Hvis du har installeret den medfølgende driver fra OKI, vil du have en række faneblade med opsætningsmuligheder, herunder margener (som i sidste ende er bestemt af printerens 'begrænsninger' det vil sige, hvor langt til kant den er i stand til at printe)
Avatar billede hansk Nybegynder
20. juni 2002 - 22:54 #5
C5 er et gammelt dos program som man har tilrettet lidt på hist og her og sælger som et windows program. Det betyder at mange ting i programmet stadig foregår på gammeldags dos facon. Heriblandt printeropsætningen.
Du skal altså ind i printeropsætningen generelt/tilpasning/printer og vælge den printer du skriver ud på. Her kan du checke hvordan printeren er sat op i "c5" sprog.
Den opsætning (nøgleord osv) skal så passe med de nøgleord som rapporten er defineret med. Dvs fonts o.l. skal være defineret i rapporten, derefter på printerdefinitionen, og endelig skal de fonte findes i windows for at det hele skal kunne fungere.
Avatar billede oersted Novice
21. juni 2002 - 00:18 #6
her var vist en der vidste noget !!
Avatar billede hansk Nybegynder
21. juni 2002 - 00:45 #7
Tjah, jeg var bare dum nok til at hoppe på den der med at købe et billigt regnskabsprogram. Simpelthen det værste skod jeg nogensinde har arbejdet med. Intet under de kunne sælge biksen for over en milliard når man tænker på hvor mange penge de har kunnet hive ud af godtroende mennesker.