Avatar billede maz21 Nybegynder
17. juni 2002 - 13:17 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Udskrivning fra Notes

Når jeg udskriver en mail fra min Lotus Notes 5.09a kommer "cc" og "bcc" feltet ikke med...

Nogen der kan fortælle mig om det er en fejl eller om man skal rette det et sted???
Avatar billede ragnvaldur Nybegynder
17. juni 2002 - 13:28 #1
Det er sådan Notes fungerer. Det er vel OK med bcc feltet, det er jo netop for at være anonym, og så duer det jo ikke hvis det fremgår af en udskrift hvem der står i feltet (eller...?).

M.h.t. bc feltet, så kan man diskutere hvor smart det er, men det er nu engang sådan Notes fungerer.
Avatar billede cdelicht Nybegynder
17. juni 2002 - 13:29 #2
Det er ikke en fejl!
Avatar billede ragnvaldur Nybegynder
17. juni 2002 - 13:29 #3
Hov, jeg mente naturligvis "cc" og ikke "bc" feltet i sidste sætning. :o)
Avatar billede maz21 Nybegynder
17. juni 2002 - 13:33 #4
I den tidligere version jeg havde (5.06) udskrev den i hvert fald cc feltet og bc feltet burde den skrive ud hvis der stod noget i den. Jeg ved godt at bc feltet ikke vises hvis det er en mail man har modtaget men hvis man selv har afsendt den burde den vel osse blive skrevet ud.
Avatar billede Inge Nybegynder
17. juni 2002 - 13:36 #5
I min notes 5.0.9 vises cc feltet i udskriften, men ikke bcc. Det kan i øvrigt styres i designet på feltet
Avatar billede cdelicht Nybegynder
17. juni 2002 - 13:37 #6
Du kan bare rette formen i mailtemplaten...
Åben formen i designeren og ret Hide when formlen for de felter du ønsker udskrevet/ændret
Avatar billede maz21 Nybegynder
17. juni 2002 - 13:40 #7
cdelicht-> Kan du forklare dig lidt nærmere omkring den designer? Jeg ved ikke helt hvad du snakker om :-)
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
17. juni 2002 - 14:08 #8
har du lagt mærke til om problemet kun er der hvis bcc og cc ikke er udfyldt ?

Mig bekendt kan man ikke justere om disse felter printes med eller ej.... men jeg prøver lige at tjekke
Avatar billede cdelicht Nybegynder
17. juni 2002 - 14:11 #9
Kan du programmere i Notes ?
Avatar billede cdelicht Nybegynder
17. juni 2002 - 15:18 #10
At rette i designet kræver du har en designer licens, og rettigheder i basen til at rette designet (det har du sikkert i din egen mail db, men ikke nødvendigvis i mailtemplaten). Hvis disse ting er på plads kan du åbne basen med din design klient og dermed rette koden på formaularen mv.
Avatar billede maz21 Nybegynder
17. juni 2002 - 15:28 #11
Susanne-> Det er det samme lige meget om der står noget i de to felter. Hvis jeg udskriver en mail inden jeg har sendt den så bliver de udskrevet men ikke hvis det er en gammel eller modtaget mail.

cdelicht-> Jeg har ikke den designer men tak for hjælpen alligevel.
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
17. juni 2002 - 17:16 #12
>maz21 den bliver jeg altså lige nødt til at vende et par gange - mener at kunne huske at jeg har været inden omkring den problematik før - men pokker heller om jeg kan huske det lige nu - er nok varmen :(

vender tilbage senere.......
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
18. juni 2002 - 15:56 #13
>maz21
jeg bliver desværre nødt til at melde pas - problematikken var i Notes 4.6.1 ikke 5 sorry.

Du kan prøve følgende kopier ID-filen over på en anden PC og se om problemet også eksisterer der - hvis ja - skal Notes fuldstændig slettes fra den PC hvor der er problemer - dvs er ikke nok kun at bruge tilføj/fjer programmer da den ikke fjerner totalt....
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
19. juni 2002 - 21:56 #14
ævl - hvis problemet ikke eksisterer på en anden PC ... osv
Avatar billede maz21 Nybegynder
20. juni 2002 - 09:11 #15
Susanne-> Det er på samtlige pc´er i firmaet som det sker ved. Virker det´hos dig i ver. 5.09a?