Avatar billede freestyleren Nybegynder
06. august 2000 - 17:31 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Wav - - Hz

Hallo!! -- Er der nogle der ved hvilket program jeg skal bruge hvis jeg har en Wav fil på 48000Hz og gerne vil have lavet den om til en Wav fil på 44100Hz i stedet for????? - (det skal være et program jeg kan downloade på nettet og som ikke fylder særlig meget)…….
Avatar billede einstein Nybegynder
06. august 2000 - 21:17 #1
Hvad er ideen i at gøre det?
Avatar billede driis Nybegynder
06. august 2000 - 23:46 #2
Prøv WaveFlow 3.5; kan hentes som shareware her, det fylder 1.1 MB:

http://ftp.net.uni-c.dk/tucows/adnload/dlwaveflow95.html

For at konvertere åbner du filen i WaveFlow, og vælger \"Resample\" i menuen \"Tools\".
Avatar billede freestyleren Nybegynder
08. august 2000 - 15:34 #3
lydkvaliteten bliver helt vildt dårlig, det lyder som on den hakker i lyden..............???§§
Avatar billede einstein Nybegynder
08. august 2000 - 15:41 #4
Kan du ikke forklare hvad det er du vil bruge det til, så kan det være at jeg/vi kender en anden måde at gøre det på.
Avatar billede driis Nybegynder
08. august 2000 - 17:48 #5
Når du sætter den til at konvertere, så husker du at beholde alle andre værdier end lige frekvensen, ikke? Ellers kommer det helt klart til at lyde dårligt.
Avatar billede freestyleren Nybegynder
09. august 2000 - 13:34 #6
hmm -- joo - det syndes jeg!!!!!
einstein jeg skal brænde en sang ned på en cd, og så skal det jo være 44100Hz hvis anlæget skal kunne spille det!!!!!!!!!!!!!!!!
Avatar billede driis Nybegynder
09. august 2000 - 16:35 #7
freestyleren: Prøv denne her metode i stedet:

Start WinAmp og åbn sangen. Tryk så CTRL+P for at komme ind i Preferences. Klik På Plugins>Output. Hvis det er en normal WinAmp installation skulle du nu kunne vælge \"NullSoft DiskWriter plugin\". Vælg det, og klik på knappen \"Configure\" og vælg hvor din wavefil skal gemmes. Så klikker du \"Close\" og spiller sangen - så bliver wavefilen gemt på det sted du har valgt i det rigtige CD-format.
Avatar billede einstein Nybegynder
09. august 2000 - 19:46 #8
SKAL det være 44100Hz for at anlæget kan spille det??? hmmm så var det nok derfor at jeg ikke kunne få mit til at spille mine 22kHz mp3\'er som jeg brændte.....
Avatar billede freestyleren Nybegynder
10. august 2000 - 13:25 #9
yep einstien..
driis, filen bliver lavet om til wav men ikke 44100Hz
?`???
Avatar billede einstein Nybegynder
10. august 2000 - 20:29 #10
Ømm jeg tænkte på om du ikke bare kunne downloade en nny version af den sang du skal have brændt over.
Avatar billede freestyleren Nybegynder
11. august 2000 - 14:14 #11
Kom igen!!!! - hvis den lå derude, havde jeg sku\' da hentet den ned for lang tid siden - - Og ikke sat 90point på spil;-)
Avatar billede einstein Nybegynder
11. august 2000 - 14:30 #12
hvad er det for en sang?
Avatar billede driis Nybegynder
11. august 2000 - 16:37 #13
Hvilket brænderprogram bruger du? Hvis du har Easy CD Creator 4.0+, burde du bare kunne lægge den i et Audio-CD layout, hvorefter programmet sørger for at brænde i rigtigt format.
Avatar billede freestyleren Nybegynder
19. august 2000 - 18:02 #14
jeg prøvede at downloade sangen igen hvor den var mp3 44100Hz det lød fint både som mp3 og wav på computeren men da jeg spillede den på anlæget hvar den i dårlig kvalitet?!?!!?!?
Avatar billede eidolon Nybegynder
04. september 2000 - 09:50 #15
hvis du har en 48khz wav og skal have lavet den om, så kan jeg anbefale det go\'e gamle prog fra creative (hvis det altså er såd\'n et lydkort du har) - hedder det ikke waveeditor eller sådan noget?