Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
14. juni 2002 - 18:28 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Skrifttyper osv.

Sad lige og legede lidt her:
http://www.eksperten.dk/spm/224611 :)

Kan man ikke lave sådan på Eksperten, så man selv kan vælge med hvilken skrifttype man vil skrive (evt. begrænset til nogle få skrifttyper)?

Det kan løse nogle problemer hvis man gerne vil lave en tegning vha. bogstaver og derfor har brug for at skrive med en skrifttype hvor alle bogstaver er lige brede (f.eks. Courier New).

Man kan vel lave det på samme måde som når man vil sende en mail fra Hotmail.

Hvad synes I om forslaget?
Avatar billede fangel Nybegynder
14. juni 2002 - 18:35 #1
hmm... ret tåget...

man kunne jo bare ændre skrifttypen i indtastningsfejltet, så kunne man se hvordan det ville blive...

Dea_PG
Avatar billede styler.dk Nybegynder
14. juni 2002 - 18:36 #2
dea_pg  --> Hvad mener du med det? indtastningsfejltet?????????????????
Avatar billede fangel Nybegynder
14. juni 2002 - 18:49 #3
hov, feltet...
HTML kode: <textarea name="et_ellet_andet">skriv tekst her...</textarea>
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
14. juni 2002 - 21:57 #4
dea_pg -> Du giver ingen mening! Du kan da ikke gøre noget nu på Eksperten, så du selv kan vælge med hvilken skrifttype du vil skrive...
Avatar billede fangel Nybegynder
14. juni 2002 - 22:07 #5
du misforstår mig... giv mig lige 10 min, så laver jeg en HTML side så du kan se hvordan jeg ville lave det...

Dea_PG
Avatar billede fangel Nybegynder
14. juni 2002 - 22:16 #6
http://www.desi-dev.dk/fiskesuppe.php

(pas lidt på med bagslash, den laver lidt fejl...har ikke lige gidet at gøre så meget ud af det...)
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
14. juni 2002 - 22:52 #7
Jeg forstår ikke helt hvad du mener... det skal være sådan så man ændrer skrifttypen på den tekst man skriver - det har jeg så foreslået her at man kan gøre på Eksperten. Men jeg er ikke helt med på hvad det er du er i gang med at forklare mig?
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
14. juni 2002 - 22:53 #8
Har du ikke set hvordan Hotmail har lavet det når man vil sende en mail?
Avatar billede fangel Nybegynder
15. juni 2002 - 11:58 #9
laver måske et ex. på hvordan du vil lave det i morgen... skal noget i dag...

i den side jeg har lavet og linket til har det felt man skriver i en anden skrifttype end den her på E.
Den skrifttype som teksten bliver skrevet med, når man trykker "udfør", er den samme som i det felt man skriver i, så kan man se hvorden det vil komme til at se ud...

Dea_PG
Avatar billede el_gnu Nybegynder
15. juni 2002 - 12:08 #10
kunne man ikke evt. lave et tag (<mono></mono> f.eks.), der formaterede den afmærkede tekst med en monospace font.

Dvs. at teksten som standard ville blive som den altid har været, men at man desuden ville kunne bruge f.eks. ASCII diagrammer.
Avatar billede fangel Nybegynder
15. juni 2002 - 12:14 #11
el_gnu => tror <mono> er et IE tag... tror fx ikke at Mozilla (det styre) kender det tag...
Avatar billede el_gnu Nybegynder
15. juni 2002 - 18:00 #12
jeg troede ikke det var tag der allerede blev brugt.

Meningen var at eksperten kunne lave en søg og erstat, hvor <mono> blev erstattet af <div style="font-family:monospace">
Avatar billede fangel Nybegynder
16. juni 2002 - 20:29 #13
el_gnu... JA, se det var en bedre løsning...

altså lidt alle denne kode...

        $str = str_replace("[mono]", "<div style="font-family:monospace">", $str);
        $str = str_replace("[/mono]", "</div>", $str);

(bruger [mono] da E. har en kode ( "htmlenteties()" tror jeg den hedder) der fjerne alle "<"er og ">"er fra det man intaster...

Ved ikke om du kan PHP, men sådan ville koden se ud...

Dea_PG
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
19. juni 2002 - 01:17 #14
Jeg ville nu bare høre om der er stemning for at indføre det sådan på Eksperten at man selv kan vælge hvilken skrifttype man vil skrive med... så kan admin selv rode med at finde ud af hvordan det rent teknisk kan laves - men nu har han da fået god hjælp her hvis han vil indføre det på siden...
Avatar billede fangel Nybegynder
19. juni 2002 - 07:39 #15
tja... OK...