Avatar billede martinhansen Nybegynder
14. juni 2002 - 17:55 Der er 9 kommentarer

AK74-SC fra DFI og Athlon/XP?

Halløjsa.

Jeg ville høre, om folk har erfaringer med et DFI AK74-SC bundkort sammen med en Thunderbird over 1.2 GHz eller evt. XP?

At dømme ud fra FSB'en på bundkortet, burde det jo bestemt ikke kunne køre med en XP-processor. Men da jeg er meget interesseret i at købe en hurtigere processor end min nuværende Duron 650 MHz, ville jeg høre om noget kan anbefales? Kan bundkortet vitterligt ikke køre en processor med en frekvens på over 1.2 GHz?

På forhånd mange tak for hjælpen.
Avatar billede cd23mj Nybegynder
15. juni 2002 - 14:53 #1
understøtter ikke XP

viker da sikker fint med en 1.2 ghz og hvis du opdatere bios kan den sikker gå op til 1.4 Ghz athlon
Avatar billede cd23mj Nybegynder
15. juni 2002 - 14:56 #2
fra difs hjemmeside...

200/266 MHz Alpha EV6 FSB for AMD Athlon /Duron processor 600MHz~ 1.2GHz and faster

mht. at opgradere fra Duron til Athlon 1.2+ vil helt klart kunne mærkes sa for det første du får 2x så mange mhz og athlon er en hel del hurtigere end Duron

og jeg vil mene at har du mulighed for at indstille manuelt på multiplier i bios'en så kan du godt sætte en 1.4 ghz på
Avatar billede cd23mj Nybegynder
15. juni 2002 - 14:57 #3
hey Sludder!!!!!!!!!!!!!!!!

det understøtter sku XP med bios update...
Avatar billede cd23mj Nybegynder
15. juni 2002 - 14:58 #4
her kik selv her... http://sj.dfi.com.tw/product/productlist2.asp du skal finde moboet under via kt chipset...

http://sj.dfi.com.tw/product/productlist2.asp
Avatar billede martinhansen Nybegynder
15. juni 2002 - 15:28 #5
Jeg kan ikke umiddelbart finde AK74-SC på http://sj.dfi.com.tw/product/productlist2.asp - til gengæld kan jeg godt finde det på http://sj.dfi.com.tw/product/productlist.asp. På AK74-SC-siden trykker jeg "BIOS", men jeg kan ikke umiddelbart finde den opdatering, der gør det muligt at anvende XP. :(

- Nogen forslag?
Avatar billede cd23mj Nybegynder
15. juni 2002 - 17:40 #6
hmm der findes ikke SC tror du ikke det er EC versionen du har?
Avatar billede cd23mj Nybegynder
15. juni 2002 - 17:56 #7
bahh jeg kan sku ikke hjælpe kan ikke finde ud af alle de ak/Ad-74/75 ec/sc
Avatar billede cd23mj Nybegynder
15. juni 2002 - 17:58 #8
hmm her er sidste bud... http://sj.dfi.com.tw/support1/CPU%20Support%20List/CPULstAMD.htm

dit mobo understøtter op til athlon 1.2 som kører fsb 200
Avatar billede martinhansen Nybegynder
15. juni 2002 - 19:23 #9
Ja, det er også dét, jeg er kommet frem til. Sikke noget skod. :( Nåh, men hvis jeg ellers kan finde ud af at uddele de point, får du dem selvfølgelig. Mange tak for hjælpen.