Avatar billede phytias Nybegynder
14. juni 2002 - 03:12 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Access Denied

Jeg sidder og kører lan med en af mine venner, men når han deler en mappe på hans comp. og jeg prøver at accesse den, får jeg beskeden: Access is denied - hvad skal vi gøre ????
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
14. juni 2002 - 03:46 #1
han kan enable gæste kontoen på sin xp
så skulle du kunne komme ind.
Han kan også oprette en konto på sin med dit brugernavn.
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. juni 2002 - 09:46 #2
eller endnu bedre, opret en konto hos ham og husk at lægge et password ellers virker det ikke.
Avatar billede cc2000 Nybegynder
14. juni 2002 - 09:50 #3
Hvis det er NTFS-filsystemet han bruger så sørg for at everybody/alle har rettigheder til at læse på den mappe han deler :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. juni 2002 - 09:55 #4
det må da være nok at give brugeren ret til at læse mappen.
Avatar billede cc2000 Nybegynder
14. juni 2002 - 10:06 #5
Ja hvis der er oprettet en bruger til ham. Ellers skal man jo bruge guest/gæst kontoen. Men hvis man vil være sikker på det ikke er det problem kan man jo starte med at give everybody/alle rettigheder til at læse mappen og så restricte bagefter hvis det virker.
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. juni 2002 - 10:29 #6
det er ok, også med at prøve gæstekontoen, men det sikreste er at oprette brugeren med et password.
Avatar billede cc2000 Nybegynder
14. juni 2002 - 10:31 #7
Selvfølgelig er det det. Men synes man skal droppe sikkerheden til at starte med indtil man ved om det er sikkerheden der er skyld i problemet.
Hvis det så er det der er problemet kan man jo bruge udelukkelses metoden til at finde fejlen. Og så har man lært noget. .o0(forhåbentlig) :D
Avatar billede svein Nybegynder
14. juni 2002 - 10:40 #8
Du kan se her hvordan man sætter op ens maskiner for at køre i workgroup:

http://www.svein.dk/Windows2000/Tips/browsing_the_network_with_win2000pro.asp
Avatar billede phytias Nybegynder
26. juni 2002 - 01:59 #9
hmm der er ikke noget der virker andet, end at åbne en konto og det er ikke det vi vil...