Avatar billede starfish Nybegynder
13. juni 2002 - 21:31 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

"dato" bør udskiftes med "spørger"

Er jeg den eneste, der synes det er irelevant med dato+tidspunkt for oprettelsen af et spørgsmål, når den alligevel sorterer, så de nyeste er vist øverst? De data, der vises i oversigterne skal være kvalitative, da der ikek kan stå ret mange. Og dato+tidspunkt er ikke den store databærer.

Hvad med om man skrev navnet på opretteren af spørgsmålet, istedet for? På denne måde, tror jeg, vil man komme et par problemer til livs. Vi "gamle" brugere vil højst sansynligt kun læse de spørgsmål, hvor vi kender opretteren (for at være en seriøs bruger) plus de spørgsmål, der har en sigende og interessant overskrift (ingen "HJÆLP!", "Haster" etc.)

På denne måde kan man måske liste en modning af eksperten ind ad bagdøren, samtidig?

Kommentarer er meget velkomne :-)

--
Dann Søjberg
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
13. juni 2002 - 21:34 #1
http://www.eksperten.dk/spm/224231

Har jeg lige oprettet.. Hehe
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. juni 2002 - 21:46 #2
starfish> jeg svarer på det jeg kan - uanset titel - spørger m.m. så for mig ville det være ligemeget :)
Avatar billede starfish Nybegynder
13. juni 2002 - 22:02 #3
Vi er af forskelige opfattelse then stigers :-) Jeg er af den opfattelse, at hvis jeg skal kunne hjælpe folk og bruge min fritid på gratis hjælp, mener jeg det bør være at krav og en selvfølge at spørger bruger tid på at formulere sit spørgsmål ordentligt. Jeg kan ikke og vil ikke bruge lang tid på at læse alle spørgsmål igennem for at finde dem, jeg evt. kunne svare på. Det ville sgu være nemmere hvis jeg kunne se ud fra overskriften, om jeg havde kompetance til at svare.

Så i mine øjne gør spørger sig selv og eksperten en bjørnetjeneste ved at formulere sig dårligt. Og jeg ser også mange spørgsmål, hvor det er sparsomt med oplysniger, og hvor de potientelle besvarere skal hale og hive de nødvendige (og sommetider mest basale( oplysninger ud af spørger.
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. juni 2002 - 22:06 #4
Jamen du har ret - jeg er nok bare FOR hjælpsom :)
Avatar billede eagleeye Praktikant
14. juni 2002 - 13:34 #5
Jeg tror det handler om at en spørger sidder med problemmet og i hans øjne er problemmet ganske klart.

Hvis jeg har et problem kan jeg skrive: Hjælp min database opdater ikke når jeg ligger nye data i. Der kommer bare en fejl.... Hvad kan være galt ????

Det er et typisk spørgsmål jeg er stødt på flere gange. Når jeg som spørger skriver det forstår jeg 100% spørgsmål og det er et rigtigt problem. Problemmet er bare at til så bredt et spørgsmål findes 5-10 forskellige svar muligheder. Sprøgeren skal opfordres til at prøve at se problemmer lidt fra afstand, og måske en mini huskelist som kan hjæple med at huske små detailjer. Det er selvfølgelig ikke relavant for Grafik-Design hvilket operativ system en spørger benytter. Så der er ikke nemt at lave den general.
Avatar billede starfish Nybegynder
14. juni 2002 - 16:50 #6
>>eagleeye

det er klart at det kan være et problem for pørger at vide, hvor meget der er nødvendigt, men hvis jeg så et spørgsmål som det du illistrerer ved jeg som svarer at jeg har en potientel mulighed for at svare. Hvis det er indholdet af spørgsmålet kan jeg sagtens hjælpe, men hvis overskriften så f.eks. bare er "hjæææælp", eller lign. kan jeg ikke hjælpe, da jeg ikke vil få læst selve indholdet.

(snakker jeg sort? :-)
Avatar billede eagleeye Praktikant
14. juni 2002 - 18:04 #7
Du har ret og jeg forstår hvad du siger, jeg er også enig med dig i at overskriften har stor betyding for om man kigger i et spørgsmål eller ej.

Det er vigtigt med en god overskrift, se bare på BT og E.B. de lever af gode overskrifter :)
Avatar billede starfish Nybegynder
25. juli 2003 - 16:30 #8
lukker :)