Avatar billede becko Nybegynder
13. juni 2002 - 17:48 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

inspiration måske ?

Jeg har tusset rundt herinde i et stykke tid, jeg finder at mange spm. bliver spammet af diskussioner imellem coadmin og folk der har hangs på samme.
så mit spm. må være, hvorfor er coadmin ikke anonyme, jeg råber ikke jens kommer, men politiet kommer.
det jeg tænker på er at oprette coadmin konti, så de faktiske coadminer kan hjælpe med bruger status, uden straks at blive overfaldet af brugere der har et udestående med dem.
som en tilllægstanke: hvorfor ikke lade brugere administrerer deres spm. på f.eks. qxl.dk er det muligt at fravælge bud fra brugere, altså hvis man ikke mener en bruger kan bidrage med noget relevant, deaktivere ham som svarer til ens spm.

dette er strøtanker og skal opfattes som sådan.

8) becko
Avatar billede schaefner Juniormester
13. juni 2002 - 17:50 #1
Udemærket tanke :)
Avatar billede schaefner Juniormester
13. juni 2002 - 17:53 #2
Du mener hvor der er nogle der er CoAdmin, men hvor der ikke decideret bliver skiltet med det?
Avatar billede becko Nybegynder
13. juni 2002 - 17:55 #3
lige præcis, coadmin skulle bruge coadminkonto når de vil intervenere og deres brugerkonto når de vil hjælpe.
Avatar billede starfish Nybegynder
13. juni 2002 - 21:34 #4
Jeg havde selv samme tanke for et par dage siden, og mener også helt klart at det er en hæmsko at admin'sne ikke kan "trække i civilt" uden at det opdages. Så 2 brugere til admins burde være lovligt og sådan det burde være.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
13. juni 2002 - 22:10 #5
Det er både godt og skidt...

var jeg en bruger der havde fået sin konto deaktiveret, ville jeg da kræve at vide hvem der stod bag...

Ignorelister bliver indført med Eksperten Pro, der er lige på trapperne...
Avatar billede eazye Nybegynder
13. juni 2002 - 22:12 #6
go idé!
Avatar billede becko Nybegynder
14. juni 2002 - 01:19 #7
nanoq > jeg kan godt se, at en bruger kan forvente en forklaring, efter en deaktivering, men kunne den ikke ligge i en kategori for sig selv.
som det er nu, bliver søgninger i gamle spm. ofte mudrede af endeløse diskussioner om retfærdighed, ofte iblandet en del person fnidder, (dette er ikke eksakt viden, kun en fornemmelse).
Når jeg får fartbøder, står der ikke "jens hansen politimand", i bunden af bøden, der står politimesteren i Århus.
Desuden mener jeg at, al tvivl må komme E tilgode, altså hellere lukke et spm. formeget end hele E pga. et for lidt.
Om en deaktivering er berettiget, eller ej, må være en diskussion imellem adminér og coadminér, hvor i så må finde en linje at følge, det bliver lidt for komplekst med xxxx antal brugere på E, der skal tilkendegive deres tilhørsforhold.