Avatar billede lukkes Nybegynder
13. juni 2002 - 09:50 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Layers

Hej.

Hvordan får jeg mit layer til fortsat at være gennemsigtigt, så jeg kan se baggrunden, men samtidig får det til at se ud som om jeg kigger gennem en tonet rude ? Således, at man lettere kan læse teksten.

Forstå i ?
Avatar billede lukkes Nybegynder
13. juni 2002 - 09:59 #1
*gab* er i der ?
Avatar billede -master-d- Nybegynder
13. juni 2002 - 10:18 #2
nej ikke helt, hvordan tonet?
Avatar billede lukkes Nybegynder
13. juni 2002 - 10:28 #3
Således, at baggrunden stadig kan ses - men Layer'en skal være mørk - således, at baggrunden ikke er så tydeligt. Der skal ligge et mørkt lag hen over.
Avatar billede lukkes Nybegynder
13. juni 2002 - 10:29 #4
Forestil dig en baggrund, som du ligger en rude hen over - denne rude har et sort filter, som er svært at kigge igennem. Det er ca. sådan det skal være. Det er jo ofte svært at læse en tekst, hvis der er en lys baggrund..
Avatar billede lukkes Nybegynder
13. juni 2002 - 10:39 #5
gab :p
Avatar billede lukkes Nybegynder
13. juni 2002 - 10:42 #6
Det er lidt sløvt med svar, så jeg afsatte lige lidt flere points.
Avatar billede elmer_fjot Nybegynder
13. juni 2002 - 11:15 #7
Billeder i layers kan ikke være gennemsigtige. Hvis jeg har forstået det rigtigt, kan du lave den effekt du efterlyser ved at ligge et passende billede eller mønster i baggrunden. Tekstens baggrund vi jo være gennemsigtig.
fjot
Avatar billede lukkes Nybegynder
13. juni 2002 - 11:18 #8
nej nej.. Du misforstå mig. Jeg forklare det på en anden måde:

Jeg har et stykke papir med et juletræ på. Det ligger jeg på mit bord. Nu har jeg tænkt mig at lave noget tekst hen over juletræet, men det bliver utydeligt. Jeg går ned i min bil, og hiver en tonet rude ud af den. Jeg ligger ruden hen over juletræet. Nu kan jeg skrive på ruden, og det er lettere at læse, fordi baggrunden ikke er så tydelig gennem ruden.
Avatar billede lukkes Nybegynder
13. juni 2002 - 11:19 #9
tonet rude = en mørk rude som er svær at kigge igennem...
Avatar billede elmer_fjot Nybegynder
13. juni 2002 - 11:35 #10
Ok. Den eneste måde du kan gøre det på er at nedtone billedet i f.eks. Photoshop, hvorefter du kan bruge det.
fjot
Avatar billede lukkes Nybegynder
13. juni 2002 - 11:45 #11
Jeg mener ellers at have set det et sted før.. Sikker ?
Avatar billede lukkes Nybegynder
13. juni 2002 - 11:46 #12
ups.. Jeg kom til at give dig points :o(
Avatar billede elmer_fjot Nybegynder
13. juni 2002 - 12:13 #13
Hvis det kan gøres er jeg da meget interesseret i at høre om det.