Avatar billede varz Nybegynder
04. august 2000 - 12:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemer med flash på Mac

Er der nogle der kan hjælpe mig ???
Jeg har produceret en flash(4)-side for en klient (http://www.eventrelations.com). Siden virker perfect til PC ,men på Mac-maskiner sker der det at billedet fryser flere steder på siden.
Hvad er der galt?

Mvh Varz (http://www.rezQ.dk)
Avatar billede ottomsj Nybegynder
08. august 2000 - 18:13 #1
Prøv at gemme den som en flash 3 file
Avatar billede warnich Nybegynder
09. august 2000 - 01:09 #2
Jeg tror, at det er de Java scripts, du har på entry-siden, der giver problemer for Macs, der ikke har opdateret til seneste MRJ-version. Spørg Mac-isten hvilken OS-version (se øverst i æblemenuen \"Om denne Macintosh\") og hvilken Java version (Vis info på filen \"MRJLib\" i mappen \"MRJ Libraries\" i mappen \"Udvidelser\" i systemmappen) han kører med.

På min Mac med OS9.0.4 og seneste Java (er der ingen problemer. Og det er oven i købet en s****flot site, du har begjort!!
Avatar billede nb Nybegynder
14. august 2000 - 00:23 #3
Hej...

Den MAC jeg bruger på arbejdet har OS8.7 og jeg er ligeledes stødt ind i problemer med Flash 4. Jeg er meget overbevist om at det skyldes at FlashPlayer til MAC er noget #%#%%&&%!!! Playeren kan simpelt hen ikke forholde sig til ordentligt til actionscript, hvorfor al brug af variable, textfields og instance er usikker grund.

Flash skulle være et standardiseret format til (næsten) alle platforme men er det er det kun til dels....

NB
Avatar billede warnich Nybegynder
15. august 2000 - 21:35 #4
>>NB
OK med OS 8.7 (selv om det er noget ragelse i forhold til OS9) Men hvilken Java version kører du? Og er du sikker på, at det er Flash plugin 4, du har liggende i din plugin mappe til Explorer eller Navigator eller hvad du nu bruger ?
Avatar billede nb Nybegynder
16. august 2000 - 00:42 #5
>>warnish
Jeg har ikke checket java-version, men plugin´n er go´ nok. Samtidig har jeg tjekket op på det på macromedias site........Explorer til MAC er fucked up ifl. til scripting - check selv:
http://www.macromedia.com/support/flash/ts/documents/mac_ie_issues.htm
Det er altså ikke playeren, som jeg først troede, men browseren... Netscape funger ok hos mig.