Avatar billede klatten Nybegynder
10. juni 2002 - 22:34 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Min første side i php

Kommentarer, ris, ros, idéer, mangler, tilføjelser, overflødigt, grimt osv ?

http://klatten.dyndns.dk
Avatar billede messiah Nybegynder
10. juni 2002 - 22:46 #1
Jeg synes måske at du kunne vælge en anden farve....men ellers er den bare 10-4 :D
Avatar billede gryn Nybegynder
10. juni 2002 - 22:56 #2
Det ser flot ud... Nogle andre farver ville pynte. Det er rigtigt. Det går hurtigt med at finde siderne osv. Gæstebogen er flot. Dog et par overflødige funktioner med fed, kursiv og så videre. Hvis du var smart, så lavede du det sådan, at den selv lavede url'er om til trykbare links og det samme med emailadresser.

Den kode ser umiddelbart også pæn ud. Du bruger CSS... fornuftigt.

Dit "Tilføj nyt link" - system ser også godt ud. Pænt og overskueligt.

Ellers har jeg ikke så meget mere at sige.

www.fotx.net/gryn
11. juni 2002 - 13:27 #3
Hej,

det første er, at funktionen Din IP nok ikke skal stå på alle siderne, du kunne jo lave en side med de der diverse oplysninger. Din Ip, Hits, Hvem linker, for at teste dine PHP egenskaber.

Det næste  er at der mangler en enter knap ved søgemaskinerne, altså du kan sagtens lave dem som et billede, måske en pil og en lilel tekst hvor der står søg.

Links systemet er smart med karakter o.s.v. Thumps op. Men du skal nok passe på med at give folk adgang til at poste hvadm som helst (net-vandalerne). Måske kan du lave en admin side, hvor du så godkender / ikke godkender hvert link?

Afstemnings boksen mangler luft mellem tekst, og boks.

Afstemnings boksen åbne i et nyt vindue, lad den beholde det gamle. Desuden vis jeg glemmer at stemmer for jeg en besked på Engelsk
Voting works better if you make a selection...
Close | v2.0

Du mangler vidst at oversætte det hele ;-).

Designet er ikke lige mig heller ikke farverne. Top bg'en er for fremtræden, og simpelt.

/Casper www.enter-s.dk
Avatar billede klatten Nybegynder
11. juni 2002 - 14:04 #4
ok, det gav mig foreløbigt noget at tænke på!
vedr. links..jeg kan nemt slette links igen, hvis jeg vil!
Avatar billede klatten Nybegynder
11. juni 2002 - 19:55 #5
Har indtil videre flyttet "din IP", så den kun står på index siden.

Poll har jeg rettet med en streg mellem resultat og tekst!...og har i øvrigt lavet en ny og mere interessant afstemning :)

Mht grafik, så har jeg desideret forsøgt at spare på kb. Således er baggrunden på 1kb og titelen på 11kb. Hvordan kan jeg kombinere få kb med noget der ikke er "simpelt"?

Mht farver. Jo, jeg er da enig i at farverne ikke er prægtige, men igen har jeg koncentreret mig om at bruge websikre farver, således at siden ikke ændrer udseende, selvom man bruger 8bit farver. Prøv selv :)
....men jeg er meget åben mht til ændringen af udseendet!... det er trods alt derfor jeg har brugt css, så jeg kan ændre det hele med et snuptag!
Avatar billede gryn Nybegynder
12. juni 2002 - 03:08 #6
Jeg tror, du går for højt op i kilobytes. Ikke, at det det ikke er en vigtig ting, men du skal tænke på, at folk får hurtigere og hurtigere internetforbindelser, så man behøver ikke tænke så meget på det, som i gamle dage.

Det er dog stadig rart, at der er nogen, der tænker på stabilitet og kompabilitet (er fuld... ved ikke, hvordan det staves).
Avatar billede klatten Nybegynder
12. juni 2002 - 11:10 #7
lol

Takker for din ærlighed, gryn :) Jo, du har jo nok ret...
Jeg har faktisk besluttet mig til at skrotte hele projektet og starte på en frisk! Jeg vil sætte mig lidt mere ind i, hvordan jeg laver noget smart i Photoshop....

Lukker hermed! Point deles ligeligt mellem gryn og xzxzx