Avatar billede pernillem Nybegynder
10. juni 2002 - 18:06 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Afspilning af .mpg

Jeg har problemer med at afspille en .mpg-fil i Windows Media Player. Jeg har netop downloadet og installeret de nyeste codecs hertil fra microsofts hjemmeside, men altså uden effekt.

Mit problem er, at når jeg forsøger at åbne filen i wmp, står der bare "medie ændres", og så sker der ellers ikke mere!!!

(Filen er testet og fejler intet)

Svar udbedes... :-)
Avatar billede loonz Nybegynder
10. juni 2002 - 18:13 #1
Jeg tror du bør anskaffe dig programmet PowerDVD eller et lignende program, som kan afspille disse .mpg filer.
Avatar billede hermandsen Juniormester
10. juni 2002 - 18:14 #2
Lyder lidt som noget VCD-noget... Prøv en anden afspiller eller prøv at åbne i VirtualDub eller TMPGEnc...
Avatar billede hermandsen Juniormester
10. juni 2002 - 19:23 #3
Må man høre hvad der gik galt siden svaret er afvist?

Kom med en lille kommentar! ;)
Avatar billede hanloven Mester
11. juni 2002 - 04:51 #4
Er dine Mpeg filer i mpeg 1 eller Mpeg 2 format?

Hvis det er Mpeg 2 vil media player ha problemer med at afspille dem. Da vil det være nødvendigt enten at finde et Mpeg 2 codec eller afspille med Power DVD (eller en anden DVD software).

VCD formatet kører Mpeg 1 og SVCD kører Mpeg 2 (ligesom DVD).

//Hanloven
Avatar billede hanloven Mester
27. juni 2002 - 08:26 #5
Kan du bruge vores oplysninger?
- Ku du ikke lukke spørgsmålet, hvis du har løst problemet.

//Hanloven
Avatar billede pernillem Nybegynder
22. oktober 2002 - 09:33 #6
Intet af det foreslåede har virket.... Lukker derfor spørgsmålet!
Avatar billede pernillem Nybegynder
22. oktober 2002 - 09:34 #7
...