Avatar billede seje_reje Nybegynder
10. juni 2002 - 08:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

3d max

Jeg sidder og eksperimentere med et et solsystem i 3dmax
og det virker faktisk, men det jeg godt kunne tænke mig var at frem hæve de cirker, de forskellige planet er pathed til. det vil sige i det korte og det lange, at når jeg redender det kan man se fx 4 linier hvorpå 5 planter køre.

-------
Silla

ps jeg ved faktisk ikke om spm er let eller svær, men jeg kan ikke finde ug af det...
Avatar billede zerohero Nybegynder
10. juni 2002 - 09:47 #1
Bare brug "Splines"! Når du har lavet en spline enten en streg, cirkel eller firkant så sæt en flueben ved "Renderable" under roll-out "General" på "Modify" panelen. Her kan du også bestemme, hvor tyk stregerne skal være!

Held og Lykke

ZeroHero
Avatar billede seje_reje Nybegynder
11. juni 2002 - 20:47 #2
tal dansk, jeg kan ikke rigtig finde de der Splinies, og heller ikke Det der flueben,

Silla
Avatar billede seje_reje Nybegynder
11. juni 2002 - 20:59 #3
det virkede sikkert hvis jeg havde været lidt bedre til 3dmax, men tak for hjælpen.

Silla
Avatar billede zerohero Nybegynder
11. juni 2002 - 21:05 #4
Du ved godt hvad 3D Studio Max er???

Under "Create" panelen tryk på knappen "Shapes" (har et ikon med en firkant, en trekant og en cirkel!) Når du har trykket, så dukker en masser knapper frem og en drop-down-liste. I drop-down-listen står der "Splines" - hvis ikke så find vælg "Splines" i listen!
Vælg nu den figur du føler er passende til dit projekt, ved at trykke på en af knapperne "Line", "Circle" eller "Arc" osv...
Når du har skabt din figur, så gå ned til den roll-out der hedder "General" og rul denne roll-out ud ved at klikke med musen ;-)) Herefter kan du se, at du kan sætte et kryds (eller flueben) ved "Renderable" - her kan du også vælge, hvor tyk din figur skal være!!!

ZeroHero

PS: Jeg skriver skam på dansk, du skal bare lære at læse og forstå på dansk!!!
Avatar billede zerohero Nybegynder
11. juni 2002 - 21:08 #5
Håber da ikk at du har givet op endnu!!!
Avatar billede seje_reje Nybegynder
11. juni 2002 - 21:11 #6
jeg tror jeg fandt ud af det, men det er sådanne når det er 5 dag i programmet. ;-/