Avatar billede eyes Nybegynder
09. juni 2002 - 23:48 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

TV-OUT kabel

Nogen som skulle vide hvordan man selv lavet et phonokabel. Gider ikke invistere en formue i et der er lavet.

Evt. en guide til hvordam man laver det. det skal være ca. 12 meter.  2 ledninger til lyd og en til billede.

nogen som ved om man kan købe phonokabel hvor der er 3 ledninger i en???

Avatar billede cybermaster Nybegynder
09. juni 2002 - 23:50 #1
Avatar billede henninga Novice
09. juni 2002 - 23:54 #2
Et phonostik skal loddes på en ledning og der er 1 midterleder og en skærm. Du skal bruge 3 ledninger og 6 phonostik.
Hvis du kan lave det billigere end du kan købe det færdig er det fordi du er elektronikmand og har "stumperne" liggende, men det lyder ikke sådan.
Avatar billede eyes Nybegynder
09. juni 2002 - 23:58 #3
ok, jeg er ikke elektronik mand, men hvor på nettet kan man så købe det billigt i en passende længde
Avatar billede webmasterdk Praktikant
09. juni 2002 - 23:58 #4
tænker du på ledninger til 2 løse scart stik?
Avatar billede henninga Novice
10. juni 2002 - 00:13 #5
Du kan prøve at kigge hos http://www.vejle-rc.dk  eller  http://www.bmn-elektronik.dk/index.htm
eller du kan søge på Jubii efter elektronik.
eller  www.brinck.dk  som foreslået af cybermaster
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
10. juni 2002 - 11:54 #6
prøv hos www.sandberg.it
Avatar billede hanloven Mester
11. juni 2002 - 05:03 #7
Du skal lige være opmærksom på at lydkablet til pc'en jo skal munde ud i et Mini Jackstik (fra lydkortet).

Dvs: den ene side (Pc siden) skal være 1 mini jackstik (lyd) og et Phono stik (til billedet). - Og den anden side skal være 3 stk. Phono stik (til TV'et).

Jeg har ikke umiddelbart faldet over færdige kabler med den "stikbestykning", men jeg vil helt sikkert mene at de skal kunne fåes. Prøv evt. www.edbpriser.dk (Den er altid go') :o)

Håber det hjalp lidt

//Hanloven.
Avatar billede hanloven Mester
26. juni 2002 - 20:48 #8
Kan du bruge mine oplysninger??

Flere spørgsmål, skal du endelig skrive.

//Hanloven
Avatar billede eyes Nybegynder
02. juni 2004 - 09:26 #9
lukker