Avatar billede x-it Nybegynder
06. juni 2002 - 13:39 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Intet billed på skærmen

Jeg sidder med en Compaq Presario 7450 og den fik en virus og billedet "frøs"! så jeg kunne ikke lukke ned! jeg brugte power knappen. Jeg har nu været ude og købe et virus program, men da jeg kommer hjem og tænder maskinen kan jeg ikke få billed på min skærm den modtager intet signal!
Kan dette skyldes virusen eller hvad??????
Avatar billede jones_net Nybegynder
06. juni 2002 - 14:13 #1
hmmmmm, de fleste vira skulle ikke give dig problemer med at få dit opstartsbillede frem (BIOS og RAM-optælling) da de først træder i kraft når Windows er loaded/loader...

Nogle vira kan dog gå ind og ødelægge din BIOS, og så har du et problem!!

Men hvis du har slukket på powerknappen, kan det være, at der er gået noget i stykker, så hvis du har mulighed for det skal du prøve med ny skærm og eller grafikkort, eller slæb din skærm over til en kamerat og sæt den på hans PC - du finder så ud af, om det er din maskine, dit grafikkort eller din skærm der er gået i sort...

/J
Avatar billede gudmundp Praktikant
06. juni 2002 - 14:14 #2
Jeg har også haft en Compac engang den gjorde det samme men jeg fandt ud af at jeg bare skulle tage stømstikket ud og sætte det i igen
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. juni 2002 - 17:21 #3
en virus i bios, prøv at tage batteriet ud et øjeblik.

normalt skal den starte uden problemer, men en virus i bios er heldigvis yderst sjælden.
Avatar billede x-it Nybegynder
13. august 2002 - 09:32 #4
jeg skulle bruge mere strøm