Avatar billede hesselbjerg Nybegynder
04. juni 2002 - 23:28 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

er der et bedre forslag til menu i venstre side

http://www.sunny-sites.dk/chicogchannel/index.htm

....se på denne adresse

Dog er det først og fremmest min hensigt at hente den ind fra anden url ....hvordan det? Måske kender jeg svaret idet jeg har fået nogle svar tidligere i denne sammenhæng.... er dog noget usikker og hvis jeg kan få det hele færdigstrikket så ville jeg være glad
Avatar billede backside Nybegynder
05. juni 2002 - 00:13 #1
Du kan jo hente den ind med iframe eller php include.
Er det det du mener?
Avatar billede mikoalngelo Nybegynder
05. juni 2002 - 10:23 #2
(LytterMed)
Avatar billede backside Nybegynder
05. juni 2002 - 10:41 #3
På min "teste" side har jeg brugt include:
www.backside.dk/ny
Menu´en har jeg includeret fra: www.backside.dk/ny/sites/menu.htm

Jeg kan se at du har fået samme forslag i det andet spørgsmål
Avatar billede backside Nybegynder
05. juni 2002 - 10:42 #4
Ta´ dig ikke af indhold på den side, den er kun for sjov.  *G*
...og netop for at prøve include af.
Avatar billede hesselbjerg Nybegynder
05. juni 2002 - 20:21 #5
Jeg mener at når der står php så kræver det adgang til server ikkesandt. Men det skulle vist heller ikke være så dyrt. Det er i øvrigt en opgave som jeg har fået som skal være færdig om 14 dage...
Jeg var inde at kigge på din side "backside" og jeg så at du havde et lille vindue til nyhedsbrev. Det er faktisk fantastisk fordi jeg har nemlig også tænkt mig at der skal være mulighed for at tilmelde nyhedsbrev på min site.
Faktisk er det et markedsføringsprojekt og siten skal markedsføres på bedst mulig vis. Banner kommer der også i toppen. Men jeg må jo se hvad jeg kan nå. Jeg er jo ikke ligefrem professionel....
Avatar billede hesselbjerg Nybegynder
05. juni 2002 - 20:26 #6
apropos iframe...Kan man virkelig benytte en iframe i forbindelse med en menu? Og i så fald kan den så åbne op i samme vindue (_self)?
Avatar billede backside Nybegynder
05. juni 2002 - 20:43 #7
På denne er der en iframe i midten, menu´en går ned over framen.
Ikke optimalt, virker kun hvis du har IE 5.5+
Avatar billede backside Nybegynder
05. juni 2002 - 20:44 #8
Ups, link: www.backside.dk

Og jo, php kræver at serveren kan køre det selvfølgelig.
Avatar billede hesselbjerg Nybegynder
06. juni 2002 - 11:53 #9
Hej backside
Je giver dig lige point for din ulejlighed (hvis jeg nu kan huske hvordan man gør det) Det link til din site ifm. menu og php..det kan jeg måske bruge ved en senere lejlighed. (på nuværende tidspunkt har jeg ikke mulighed for at bruge php og asp men det kan jo være at det bliver snart)
Iøvrigt er det bare det????!!!
Jeg var nemlig ude og se din site..både den oprindelige fil og så den fil som du tog menuen ind fra....er det virkelig det hele...
...for hvis det bare er det så ser det jo slet ikke så svært ud...
Håber at du lige har mulighed for at kommentere....
Tak i øvrigt (jeg vil lige forsøge at finde knappen der kan give dig nogle point!!??)
Avatar billede backside Nybegynder
06. juni 2002 - 12:01 #10
Jeg har ført lavet sider uden php og include.
Når man runder 100 sider er det noget virkelig skod hvis man vil skifte farve eller tilføje et link til menu´en.
Så begyndte jeg at bruge iframe, det virker på samme måde som include.
Include er bare mere browser venlig.
Avatar billede hesselbjerg Nybegynder
06. juni 2002 - 12:01 #11
backside
Nu må du ikke grine fordi sagen er alvorlig nok men hvordan giver jeg dig point. Jeg har ikke så meget rutine i dette idet jeg kommer her ganske sjældent....
Avatar billede hesselbjerg Nybegynder
06. juni 2002 - 12:02 #12
Ok, det er klaret!
Avatar billede backside Nybegynder
06. juni 2002 - 12:03 #13
Og nej, php er slet ikke så svært endda.
Iframe er der heller ikke nogen ben i, ret enkelt hvis man lige får forstået meningen med det.
Avatar billede backside Nybegynder
06. juni 2002 - 12:04 #14
Tak for point.  ;)
Avatar billede hesselbjerg Nybegynder
06. juni 2002 - 12:05 #15
ok, ....
Avatar billede hesselbjerg Nybegynder
06. juni 2002 - 12:08 #16
ja, jeg har styr på iframe men jeg må tilstå at benyttelse af php og asp tiltaler mig. Fordelene er vel blandt andet at man kan rette i en fil og dermed rette på alle filer.
Fordelen er vel også at man kan benytte databaser ikkesandt?
ER der andre ting som med fordel kan benyttes i denne sammenhæng?
Avatar billede backside Nybegynder
06. juni 2002 - 12:13 #17
Med iframe kan du da også rette på EN fil, feks. menu´en.
www.backside.dk bruger jeg stadig iframe, menu´en retter jeg kun ET sted.
Avatar billede hesselbjerg Nybegynder
06. juni 2002 - 12:30 #18
Jeg har lige været inde og kigge på et tidligere svar som jeg fik fra olebole. Med hensyn til menu ind fra anden url. Jeg troede lige at jeg kunne bruge det men jeg er meget i tvivl.
Dengang var der jo tale om en hel anden slags menu. Har du et forslag eller er den ok til det jeg skal bruge den til (jeg skal bare hive f.eks. et link ind ad gangen) ikke noget med undermenuer...
Avatar billede hesselbjerg Nybegynder
06. juni 2002 - 12:38 #19
..ok..jeg har lige været inde og kigge på backside.dk og iframen (menuen) virker tildels på min browser der er bare et problem med undermenuen men det skal jeg vist heller ikke have....
...men hvis du har en anden måde at gøre det på som er brugervenlig og garanteret browservenlig...
Avatar billede hesselbjerg Nybegynder
06. juni 2002 - 12:52 #20
øv..du er væk..men hvis du lige skulle få lyst til at svare ...helst hvis du har et svar så vil jeg være taknemmelig..
Avatar billede backside Nybegynder
06. juni 2002 - 13:06 #21
Det er netop det der er problemet, iframe og den menu jeg har virker kun i IE5.5+
Det problem vil du løse med php.