Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
04. juni 2002 - 20:03 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Hvordan laver man en søgemaskine ?

Jeg har overvejet at lave en søgemaskine som et hovedopgaveprojekt. I denne anledning ville jeg høre om nogen har erfaringer indenfor dette område.

Hvordan opbygger man tabelstrukturen ?

Skal brugeren registrere sin side selv eller kan det automatiseres ?

Jeg vil meget gerne høre PERSONLIGE erfaringer med emnet

DGP
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. juni 2002 - 00:33 #1
I mine øgne er du startet niveauet for højt. Før du brgynder på denskags praktiske detaljer, bør du principielt gøre op med dig selv, hvad det er for en slags søgemaskine du ønsker at lave, hvad skal målgruppen være, hvordan ønsker du din algoritme designed, hvordan vil du rangere siderne, hvordan ønsker du at præsentere søgeresultater for brugeren, skal betaling indgå, betaling for includering eller pay-per-click.

Alle ovenstående overvejelser har betydning for hvordan det praktiske gennemføres, hvordan der registreres, hvad der indexiseres osv osv.

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk
Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
12. juni 2002 - 12:06 #2
Jeg vender tilbage, når jeg har fået lidt mere styr på de ting, du nævner...
Er der ok, hvis du får 30 point for at lede mig på vej ?

DGP
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. juni 2002 - 22:16 #3
Tak for det og velbekommen, spørg endelig her hvis du er i tvivl om noget