Avatar billede arn Nybegynder
04. juni 2002 - 17:12 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

ODBC fra Access til C5

Vi bruger access via en odbc forbindelse til C5, som er installeret på en server i et lokalnetværk.
Hvis jeg sidder på den maskine hvor C5 er installeret, virker ODBC forbindelsen fint.
På en anden maskine på samme netværk fungerer det ikke, og jeg får en fejl:
Simbaengine odbc driver general error -4001.
Jeg har forsøgt at sætte odbc op med både server path samt med drev-bogstav, men samme resultat.
Og driverne c5cfg32.dll og c5drv32.dll er installeret på klienten.
Hvad gør man nu?

Avatar billede capital Nybegynder
06. juni 2002 - 22:32 #1
har du C5 åbent på serveren, når du forsøger at forbinde via klient?
Avatar billede hansk Nybegynder
11. juni 2002 - 10:08 #2
I det directory hvor data er placeret, skal flg. filer også være placeret:
c5codes.sys
c5sort.SYS
c5user.SYS
c5direct.sys
c5txtdat.dk
c5txtidx.dk
Avatar billede arn Nybegynder
11. juni 2002 - 15:34 #3
capital> Den er lukket, men det er uden betydning for fejlmeddelelsen.
Avatar billede hansk Nybegynder
11. juni 2002 - 22:58 #4
På klienten skal du også sørge for at odbc driverne er opdateret med korrekt licensnummer. Det gøres lettest ved at kopiere driverne fra serveren over på klienten. (Jeg synes det er lettest fordi jeg synes at installations proceduren er håbløs med elendig dokumentation).