Avatar billede lop Nybegynder
03. juni 2002 - 20:19 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Bump og skrat i lyden...hjælp!

Hej eksperter

Jeg har lige samlet en ny PC:
Chieftech Bigtower/Fulltower PSU 340 W (m. kab.køler)
Asus P4S533 m. onboard lyd, WOL
P4 1.6 Northwood CPU Boxed
2 x 256 MB PC2700/333 RAM
1 x 40 GB Maxtor 7200 RPM Fluid ATA/133
1 x 20 GB Seagate Barracuda 7200 ATA/66 (gl.disk)
Grafikkort: ATI All In Wonder Radeon AGP 32
Asus Ipanel Deluxe
1 x Lite On brænder 32x12x40
1 x Creative CD-R 52x
1 x FD 1.44
Højtalere: Hercules XPS210
Logitech Cordless Optical m. mus
Sony trinitron skærm

Mit problem er at der er bump/brum og knas i lyden, lidt på samme måde som hvis man hører en gl. vinyl plade.
Afspilning af musik CD'er fra drevene lyder fint, men altså ikke lyde der ligger på min HD.
Jeg kører ikke store spil, og jeg har opdateret min BIOS, Audio drivere (On board), SIS AGP drivere, IDE drivere, og inst. DirectX 8.1
Jeg har prøvet flg.: afinstallere alle lyddrivere og inst. igen, programmer til lyd en efter en, Format C: - alt sammen uden held.

Hvad gør jeg forkert ?
Jeg er temmelig desperat og lidt skuffet...!
Avatar billede lop Nybegynder
03. juni 2002 - 20:20 #1
Øh...Med venlig hilsen lop
Avatar billede kick Nybegynder
03. juni 2002 - 20:26 #2
Købe et LydeKort og slå det onboard fra,i bios.
EVT.Sound Blaster er et godt bud.

KICK
Avatar billede lop Nybegynder
03. juni 2002 - 20:36 #3
Kan jeg så være sikker på at det virker ? Har overvejet SB Live Player 5.1 - kan den bruges, eller skal jeg have et bedre ?
Avatar billede flowerdead Nybegynder
03. juni 2002 - 21:37 #4
Jeg er fuldstændig enig med kick - onboard lydkort er som regel det værste skrammel.

Med mindre du finder ud af problemet er noget andet burde han have points.
Avatar billede lop Nybegynder
03. juni 2002 - 21:45 #5
>flowerdead> Du har sikkert ret, men det er sq irreterende at jeg ikke kan få det til at virke med onboard lyd!
Avatar billede kick Nybegynder
03. juni 2002 - 21:57 #6
Onboard Lyd er ikke så godt.SB Live 5.1 har jeg hørt skulle være
et godt købe.
Hvorfor afviser du mit svare??

KICK
Avatar billede lop Nybegynder
03. juni 2002 - 22:05 #7
hm...jeg var jo nødt til at se om der skulle komme en løsning til mit onboard skrammel...men du får fluks points !
Avatar billede kick Nybegynder
03. juni 2002 - 22:18 #8
Jamen det er da ok,takker for point.