Avatar billede jklausen Juniormester
02. juni 2002 - 11:06 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ingen farve på tv-out, sis650 sis315

No color, TV-out, SIS 650.

Anybody knows about this problem?

Only black and white on my tv screen when I connect to the tv-out.

You can see the spec. on

http://www.acompinc.com/printable_description.asp?iid=1265

or  http://www.newgenpc.com/smoreinfo.asp?iid=1265

This is what I've  tried to fix it:

1. I live in Denmark where we use the PAL system. I have set the bios to PAL.
2. I am using SIS650 driver ver. 2.06
3. The picture on the tv looks fine also when playing movies - but no color.
4. I have tried 2 set of televisions, an old B&O, and a new Grundig 32".
5. I have tried another set of cables
6. I have tried connecting to a VCR.
7. I have no errors in the device-manager
8. I have tried all resolotions and from 256 colors

I have noticed that the program "TV-tools" works with other video-cards.
Is there a tool for the SIS650?

Any suggestions?

I would be very glad!

thanks

Jan Klausen

Avatar billede jklausen Juniormester
02. juni 2002 - 11:08 #1
PS. jeg glemte lige at fortælle at jeg har skrevet på engelsk, da jeg også har haft det i en engelsk nyhedsgruppe.

PC'en er fra Zitech, teknisk afd. der har endnu ikke kunne løse problemet.
Har også prøvet med windows xp.

jk
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
02. juni 2002 - 11:10 #2
er du sikker på de tv du har testet med, understøtter s-vhs?
Avatar billede jemt Nybegynder
02. juni 2002 - 11:11 #3
Are you sure your TV supports the signal? You can setup the TV to translate the right signal from the OSD.

Or, it's because of the cable. Don't use cable which is more then 10 meters.
Avatar billede jklausen Juniormester
02. juni 2002 - 11:31 #4
jeg har prøvet med en kabel på 1 m og en på 10 m samme resultat.
Jeg benytter scart indgangen i tv'et.
Om det understøtter s-vhs har jeg ikke fået bekræftet men burde et nyt tv ikke det. Det er et grundig elegance 32" til 12000,-

jk
Avatar billede jklausen Juniormester
02. juni 2002 - 23:04 #5
Metal hansen og jemt kan dele point. Problemet er løst. B&O fjernsyn understøtter ikke s-vhs. Grundig skulle indstilles via en menu for at få farve. Jeg er lidt ny til dette (eksperten.dk) så jeg kom til at afvise svar fra jemt. Hvordag giver jeg jer 15 p hver?
Hvordan kan man få et s-vhs omformet så det også virker på de gamle tv?
Avatar billede jklausen Juniormester
30. september 2003 - 10:43 #6
metal hansen og jemt send lige et svar så får i point!
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
30. september 2003 - 11:19 #7
jamen så siger jeg mange tak :)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
30. september 2003 - 11:20 #8
Avatar billede jklausen Juniormester
30. september 2003 - 11:28 #9
metal hansen du får dem alle - det lader til jemt har lukket sin konto :)