Avatar billede daliwi Nybegynder
30. maj 2002 - 21:46 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Formater, quality o.s.v.

Hvis jeg gerne vil finde noget information om de forskellige video-filtyper (*.avi *.mpg o.s.v....), hvor skal jeg så gøre det.

Det jeg er interesseret i er, hvilken filtype der er bedst kvalitet, bedst komprimeret...

På forhånd tak
/DaLiWi/
Avatar billede daliwi Nybegynder
30. maj 2002 - 22:01 #1
Hvilket format er bedst??? Avi eller mpg???
Avatar billede daliwi Nybegynder
30. maj 2002 - 22:05 #2
dsaf
Avatar billede hermandsen Juniormester
30. maj 2002 - 22:30 #3
Du giver sgu ikke lang tid til at lade folk svare... :)

Lige nu er DivX bedst når du kigger på kvalitet og fil størrelse. Hvis du KUN kigger på kvalitet, så er det bedste rå ukomprimerede billeder (BMP)... Dog fylder det EKSTREMT meget, men det er det bedste du får... Selv en DVD er komprimeret, og hver gang du komprimerer er du på den ene eller anden måde destruktiv ved filen. Med mindre selvfølgelig du kan få nøjagtig den samme fil igen...

DVD-formatet (MPEG-2) er destruktivt. Dog så lidt at du aldrig nogen sinde vil kunne se det. DivX er også destruktivt, men her gælder det igen at det ikke er ret meget. Dog er DivX en del mere destruktiv end MPEG-2...

Håber det var forklaring nok... ;)

//hermandsen