Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2000 - 02:06 Der er 56 kommentarer og
3 løsninger

T-Shirts

Hvad med at få nogle T-Shirts / Sweatshirts på højkant til de flitige svarre på eksperten?

Man kunne måske også forestille sig, at i solgte T-shirts og Swetshirts med Ekspertens logo på ryggen eller front?
Avatar billede limemedia Nybegynder
27. juli 2000 - 02:16 #1
kharder >> så skal der vist gøres mere ud af logoet...

Hvad der kunne være spændende var mere nogle konkurrencer mellem eksperterne eller noget alternativt at bruge bruge points\'ne til.
Avatar billede denboj Nybegynder
27. juli 2000 - 04:53 #2
Eller hvad med at eksperten lavede en logo konkurence hvor vinderens logo skulle være gældende :-)
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
27. juli 2000 - 08:07 #3
kharder>> God idé, men vil folk købe det ? Vi skal jo købe et vist antal !!
ljweb/denboj>> Alternativ brug af point, hvordan skulle det fungere ? Konkurrence om nyt logo lyder spændende, men også lidt dyrt. Er det nuværende goe gamle logo \"for slidt\" ?
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2000 - 08:50 #4
Nu hvor eksperten er blevet fornyet, og der er kommet yderligere konkurenter på banen, så er idéen om et ny logo, slet ikke så dumt.

Med alle de kreative folk som bruger eksperten, skulle det vil ikke være så umuligt, at fremtrylle et nyt loge måske enda for \"point\" . Mon ikke Andreas_admin eller admin vil give nogle ud til de flotteste logoer?

Om ekspertbruger ville købe T-Shirts / Sweatshirts, det kan en forudbestiling/afstemning jo afgøre.

De skulle nok være til at få fat i til rimelige penge, alt efter hvilket tryk der vælges.

Det kunne også være kaffe/the krus med logo, så vi har noget at nyde vores sorte kaffe i når vi sidder i de sene nattetimer og svare på spørgsmål her på eksperten.
Avatar billede limemedia Nybegynder
27. juli 2000 - 10:11 #5
andreas >> aner\'d\'ik... det er bare at selve idéen med points er god, men der er ikke noget formål i at få dem... Man bruger dem kun til Top10, hvorfor der ofte går inflation i brugen deraf.

Hvis man ser fx. Zapera er det et kanon koncept, at man får points for at deltage i deres brugerundersøgelser. Disse point kan man så bruge i en virtuel store - det er ikke meget, men jeg har da \"købt\" en MENU oplukker... Det er da en lille bonus for den tid man bruger på servicen.

Man kunne evt. lave en eksperten store, hvor man kan købe en t-shirt for 5000 point, en kaffekop for 2000 eller hvad ved jeg. Men så skal der være mere styr på pointissues, så man ikke kan oprette flere brugere og fake transfer points mellem brugere

Ang logo er det lidt kedeligt (men matcher layoutet) - det er klart at det hele skal være meget simpelt og hurtigt (HTML baseret grafik/farver som fx. Yahoo) men måske kan man lave et eller andet fedt. Lav evt en ekspertenkonkurrence mod enten et point eller andet. Der må jo også være noget indtægt fra jeres bannerreklamer - og ellers en alternativ sponsor ??? Der må være mange store IT virksomheder der er interesseret i at få deres navn nævnt der hvor landets \"eksperter\" holder til.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. juli 2000 - 10:43 #6
Jeg ville nødigt at point kan bruges til noget som helst - udover at komme
på top-10 lister, og til at stille nye spørgsmål for. Hvis de får større betydning,
vil vi få meget mere bøvl med \"fakes\" og flere brugernavne - og der er rigeligt bøvl i
forvejen.

I skulle bare vide hvad jeg og ... jeg nævner ikke hans navn ... fik lavet da ComOn åbnede
deres NetSvar og havde en konkurrence. Det var afsindigt morsomt - men vi blev da også
smidt af... Hvis de fortsætter med konkurrencer, kunne eksperten.dk have et link til dem med titlen
\"Vil du vinde noget med dine point?\" - så er vi af med de folk ;-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. juli 2000 - 10:44 #7
...men jeg vil godt købe en TShirt. Alle kan købe en hvid, og kun dem på top-10 kan
købe en rød ... nå nej ;-))
Avatar billede limemedia Nybegynder
27. juli 2000 - 10:51 #8
*griner* problemet med fakes er afsindigt svært at slippe af med - det er rigtigt.

Jeg er også med på eksperten t-shirt idéen, hvis de er af en god kvalitet.
Avatar billede altinet Nybegynder
27. juli 2000 - 11:27 #9
Jeg synes det er en kanon ide med T-shirts, Caps, Krus el.lignende, men jeg synes ikke det er en god ide at bruge point til at købe for. Hvorfor skulle en bruger med få point ikke kunne købe en T-shirt?.

For min skyld må eksperten gerne tjene lidt på at sælge \"merchandise\", men måske kunne et evt. overskud bruges til at sponsorere et \"Eksperten party\". Lidt lige som dem Linux folkene af og til holder. Der kunne være forskellige temaer, og man kunne så medbringe sit \"problem\" og få en ekspert til at kigge på det sammen med en?? Måske kunne eksperten også lave egentlige kurser med hjælp fra de mange dygtige mennesker her?

En logo konkurrence er en rigtig god ide! Jeg synes det eksisterende er lidt kedeligt, og en konkurrence om et nyt logo kunne være en god måde at få skudt fornyet entusiasme i eksperten.dk.

En forhånds bestilling eller lign. kunne være en god måde at få overblik over hvor mange der er interesseret i merchandise.

:-) Lars Paulsen
Avatar billede altinet Nybegynder
27. juli 2000 - 11:51 #10
Spørgsmål vedr. uformel afstemning:

http://194.255.24.70/spm/21740

Direkte link til afstemningen:

http://www.altinet.dk/eksperten/merchandise.htm

:-) Lars
Avatar billede prodic Mester
27. juli 2000 - 13:46 #11
Jeg forstår ikke helt hvad I vil med en Ekspert t-shirt? Personligt ville jeg ikke have noget at bruge den til. Men det er da en fin ide, og der er da nok nogle der ville være hooked på ideen, men personligt ville jeg ikke købe den.

Salget af Merchandise kunne i tilfælde af overskud gå til en samling af Eksperter et eller andet sted i Kongeriget. Det lyder som en god ide at få folk til at mødes, men det skal ikke være sådan noget NetParty agtigt noget. For det ville jeg ikke møde op til, derimod nogle konferencer eller lign med nogle af de hardcore indenfor diverse kategorier det ville være sejt.

Ang. Logo..lav dog en konkurence indenfor eksperten, der er jo rigeligt af grafiske \"genier\" herinde, som nok gerne ville lave det for penge/point eller bare for sjovt. Og så er der vel også mulighed for at få lavet nogle nye bannere etc. i diverse størrelse på samme tid.
Avatar billede altinet Nybegynder
27. juli 2000 - 13:55 #12
>>Prodic: Bortset fra at jeg gerne ville købe en T-shirt eller lign. er jeg helt enig med dig.

Min ide med at mødes var netop á la en konference eller lign., hvor man kunne udveksle erfaringer.

:-) Lars
Avatar billede tomsommer Juniormester
27. juli 2000 - 13:55 #13
Eller man bare kunne købe et eksperten.dk krus eller T-Shirt
Avatar billede limemedia Nybegynder
27. juli 2000 - 13:58 #14
måske skulle man prøve at alliere sig med en kursusvirksomhed ala ecommit.dk der har kurser i Internet Grafik, Flash, Photoshop, Webmasteropgaver m.v. men til en væsentlig rimeligere pris end f.x. computerworlds kurser. Hvis vi kunne samle en gruppe, vil vi sikkert få en klækkelig rabat på nogle kurser.
Avatar billede tomsommer Juniormester
27. juli 2000 - 14:01 #15
Jeg ved at hvis prisen er iorden så vil jeg da gerne have et eksperten.dk krus
(Men jeg vil først se det nye logo, jeg kan stadig godt lide det gamle)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. juli 2000 - 14:08 #16
Jeg er sikkert i mindretal, men jeg kan godt lide det nuværende logo, og ser intet
specielt behov for et nyt.
Avatar billede tomsommer Juniormester
27. juli 2000 - 14:10 #17
Helt Enig
Avatar billede prodic Mester
27. juli 2000 - 14:12 #18
Der er ikke noget særligt behov for et nyt logo, men hvis de nu skal til at lave et nyt design, så kunne de jo lige så godt gå all the way..banner/logo you name it.

Og min personlige mening om det nuværende logo..det er lidt halv kedeligt. Men det virker og det er vel hovedformålet.
Avatar billede tue Nybegynder
30. juli 2000 - 21:33 #19
Hvis der bliver lavet nogle t-shirts, som man kan købe, så kan i godt ligge en medium size fra til mig !
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
03. august 2000 - 12:12 #20
Som udgangspunkt vil vi beholde det nuværende logo. Skal det skiftes, skal der virkelig komme et \"smukt\" alternativ. Vi kigger nok på det, når vi går i gang med nyt design. Vedr. t-shirts skal vi først lave en afstemningsfunktion, hvor den sag bliver første afstemningsspørgsmål. Det er meningen at andre spændende tiltag, skal op \"på valg\". Håber I kan bruge det til noget !
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2000 - 13:34 #21
Det lyder rigtig godt. Vi venter spændt!
Avatar billede altinet Nybegynder
12. august 2000 - 09:32 #22
Den uformelle afstemning:

http://194.255.24.70/spm/21740

...er nu lukket.

Se resultatet på:

http://www.altinet.dk/eksperten/merchandise.htm

:-) Lars Paulsen
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2000 - 11:46 #23
Det er lidt ærgeligt, at der ikke var flere med i afstemningen desværre, men det giver da vel et fingerpeg om stemningen her på eksperten. Jeg takker;o). Så må vi se hvad admin finder ud af.
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
14. august 2000 - 10:18 #24
Med 17 stemmer sætter vi ikke noget igang lige nu. Så snart vi har fået lavet en egen afstemning her, kan vi se hvad stemningen er ;)
Avatar billede altinet Nybegynder
14. august 2000 - 10:33 #25
Fint nok.

Statistik kan bruges til meget, og man kunne måske påstå....

\"En brugerundersøgelse blandt et repræsentativt udvalg af eksperten.dk\'s brugere viser, at 70 procent ville være interesseret i merchandise fra eksperten.dk\"

*G*

:-) Lars
Avatar billede Slettet bruger
14. august 2000 - 11:39 #26
jo og kun admin kender antallet af brugere. Sjovt nok at man ikke ofret plads på en lille oplysning om hvor mange vi er f.eks. på forsiden.

Vi venter fortsat spændt.
Avatar billede nomiz Nybegynder
19. oktober 2000 - 20:08 #27
Jeg ville gerne købe en T-shirt, hvis det er??

Er det egentlig blevet til  noget?

- Simon
Avatar billede altinet Nybegynder
19. oktober 2000 - 20:14 #28
Ja...aaaadmiiinnn !!

Hvad bliver det til med det merchandise??

:-) Lars
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2000 - 00:02 #29
Mon de efterhånden har tid til at tænke på det nye logo som skulle laves inden?
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
20. oktober 2000 - 09:53 #30
T-shirts ER lavet i lyseblå med tryk på ryggen. Så snart vi har et betalingsmodul klar i forbindelse med \"Job\", bliver det markeret ved at der kan købes Eksperten t-shirts. Det bliver indenfor de næste 3 uger !
Avatar billede altinet Nybegynder
20. oktober 2000 - 12:21 #31
Vi glæder os!!

:-) Lars
Avatar billede nomiz Nybegynder
28. oktober 2000 - 19:04 #32
også her-her her her her
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
29. oktober 2000 - 14:31 #33
T-shirts er ankommet, de ser fine ud, og bliver tilgængelige så snart DK-betaling fungerer. Det bliver samtidigt med \"Job\"-sektion.
Avatar billede nomiz Nybegynder
29. oktober 2000 - 14:37 #34
fedt
Avatar billede nomiz Nybegynder
29. oktober 2000 - 14:37 #35
Hvad kommer de til at koste?
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2000 - 15:06 #36
Hvorfor bruger i ikke konto til konto betaling , det er da billigere end dankortløsningen.?
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
30. oktober 2000 - 10:11 #37
kharder>> Fordi Dankortløsn. skal vi under alle onstændigheder have til \"Job\", hvor virksomheder som vil lave stillingsopslag, skal betale for det.

nomiz>> Det ved vi ikke endnu, da jeg ikke har set den endelige regning. Det bliver noget med 120-140,-
Avatar billede nomiz Nybegynder
30. oktober 2000 - 10:12 #38
ok
Avatar billede nomiz Nybegynder
30. oktober 2000 - 10:13 #39
Andreas Admin>> Lige et spørgsmål...
Arbejder du fuldtid på eksperten.dk?

- Simon
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
30. oktober 2000 - 10:17 #40
nomiz>> Ja, det gør både Jacob og jeg !
Avatar billede nomiz Nybegynder
30. oktober 2000 - 12:16 #41
OK.. Gi\'r det godt? :)
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
30. oktober 2000 - 12:33 #42
nomiz>> Nej!
Avatar billede nomiz Nybegynder
30. oktober 2000 - 12:34 #43
hehe...
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2000 - 20:24 #44
Hvor i alverden har i fået trykt de t-shirts siden de skal op i den pris. Med en indkøbspris på 20,00 - 25,00 kr.  må der siges at være en god fortjeneste. Men  der skal selvfølgelig også en indtægt til, men aligevel. Jeg havde forventet en pris på omkring 50 kr. max kr. 70,00 , så kunne der have været omkring 25,00 30,00 kr.  til eksperten.
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
31. oktober 2000 - 09:18 #45
kharder>> Jeg ved ikke hvor du kan købe t-shirts med tryk i A4 størrelse til de penge, men jeg vil meget gerne have adressen :) Med den pris jeg opgav, bliver \"fortjenesten\" 10-30 kroner. Herfra kan vi så fratrække pakketid, osv.
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2000 - 17:11 #46
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
31. oktober 2000 - 17:20 #47
kharder>> Jeg undersøger det, men det ændrer jo desværre ikke, ved dem vi allerede har købt :)
Avatar billede kurtj Nybegynder
31. oktober 2000 - 17:24 #48
Kan man ikke også købe på efterkrav ?? Har nemlig ikke nogen betalingskort.
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
31. oktober 2000 - 17:31 #49
kurtj>> Lad mig lige vende tilbage til det, når vi er klar.
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2000 - 17:44 #50
Konto til konto koster kun 1 kr. for kunderne, det er løsningen også over for firmaerne. Det er måden de normalt betaler regninger på. De bruger ikke Dankort til aty betale regninger med i det daglige, så hvis det er i forbindelse med jobannoncer, så vil konto til konto være den måde firmaeren ønsker at betale. Sådan har de gjort i år tier.
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
31. oktober 2000 - 17:53 #51
kharder>> Enig, men DK. skal også være muligt.
Avatar billede denboj Nybegynder
31. oktober 2000 - 17:55 #52
puha hvor kan det hurtigt blive dyrt at have pc bank LOL
Avatar billede nomiz Nybegynder
31. oktober 2000 - 19:15 #53
Hva\' så med os som er under 18..? Vi kan jo ikke få netbank, så jeg håber altså der kan blive en ordning med efterkrav eller noget :)

- Simon
Avatar billede kurtj Nybegynder
31. oktober 2000 - 19:42 #54
Indbetaling via giro eller bankoverførsel.
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2000 - 20:31 #55
I kan heller ikke få Dankort. DVS det kan i godt lige som netbank, hvis jeres forældre vil indestå for det. Men mon dog ikke i evt. kan få jeres forældre med på en T-shirt?

Man må selv disponere over de penge man tjener fra 15 år.
Avatar billede nomiz Nybegynder
04. december 2000 - 14:03 #56
OK!
Avatar billede gauntlet Nybegynder
18. december 2000 - 14:44 #57
Okay.. jeg er først kommet ind i spm nu, og har læst mig lidt igennem det..
Tshirts, krus, caps osv som Eksperten Merchandise.. FED TING!!!!

men.. det går jo ikke for Eksperten (rent økonomisk) at sælge T-shirts og gejl for points.. der skal nok nogle kontanter op.. spm er så hvor stor en tilslutning der er .. jeg køber som regel ikke reklamegejl.. men hvis jeg ku\' få et kaffekrus med Elogoet på til 1000 point, eller en cap til 1500 points (eller hvad \'pris\'-leje det nu måtte ligge i) så ver jeg da totalt interesseret..

Avatar billede gauntlet Nybegynder
18. december 2000 - 14:59 #58
Idéen om at afholde konference for Eksperterne er en fed idé, som I selv nævner a la SSLUG\'s konferencer. Når SSLUG afholder sådanne events er temaet at folk der ikke har forstand på Linux, kan få det installeret på disken, og få hjælp til at sætte det op, og blive sat lidt ind i det mest basale - en forrygende måde at køre det på!

Hvis man valgte at afholde lignende for Eksperten.dk ville emnet naturligvis blive mere bredt, f.x. WEB / HARDWARE / SOFTWARE / OS / osv osv osv... hvor man så kan hjælpe folk.. spm er så om der vil være opbakning (udefra, i form af besøgende) om et sådant projekt.

Det er et godt spm der er blevet oprettet her, da mange nye idéer er kommet på bordet, f.x. Merchandise (som spm startede med), Logoet, konkurrencer osv. Personligt har jeg ikke evner udi det grafiske, men jeg tror at en Logo-konkurrence er en god ting, (Admin>> Man kan jo evt sige at farverne skal holdes til de samme som i det nuværende logo, af hensyn til farverne der bliver brugt i designet på Eksperten, så der ikke kommer et sort logo op, på en hvid side) og jeg tror at der er mange der kunne lave noget mere innovativt end blot et \'E\' ;)

Kanon ting, i har fået det her op at vende, for et websted som Eksperten er nødt til at holde sig i bevægelse, både for at holde på de eksisterende brugere, men i lige så høj grad for at lokke nye til. Det ER en god idé med et Ekspert-forum, men nu er Eksperten.dk jo ikke længere den eneste, flere fora kommer til, og så er det med at benytte sig af, at man i forvejen har en stor tilhængerskare, og få lavet nye tiltag hele tiden.

Hvad angår betaling til merchandise osv. så tror jeg ikke vi skal forvente at Eksperten kan betale tshirt til alle brugere.. hvor skulle pengene komme fra? (jeg tvivler på at vi alle sammen klikker på bannere hver gang vi er her, og uden sponsor-/reklame-indtægter, så eh..)

Nå, slut herfra!
Avatar billede hermandsen Juniormester
26. august 2002 - 21:10 #59
Hejsa!

Jeg ved godt at det er lang tid siden, men jeg tager lige spørgsmålet op igen...

Hvor er T-shirtsne blevet af? Jeg kan i hvert fald ikke finde dem under job! :(