Avatar billede essalj Nybegynder
28. maj 2002 - 08:30 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

ukendt filsystem

Hejsa...lige pludselig vil mit d-drev  (20 Gb Maxtor-drev)ikke arbejde med XP.
Får at vide under opstart at det ikke er et XP-drev...har checket med Norton Speeddisk, der siger det er et ukendt filsystem......og har endvidere lavet en grum fejl -  tror jeg.

Jeg bootede op i dos og kiggede på drevet  (som er NFTS)....kunne herfra se de forskellige kataloger og kørte en scandisk.....derefter blev det mudret, og den stistruktur som varsynlig i dos forsvandt.

Hvad hulen er der sket, og hvad kan jeg gøre?

Lasse
Avatar billede pilfinger Nybegynder
28. maj 2002 - 08:35 #1
Det kan være en virus der er kommet på dit drev. prøv at chekke for virus. Hvis der ikke er virus på kan du prøve at ændre filsystemet med partition magic. hvis du har den det skal være 7,0 du skal bruge den er kombatibel med xp.
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. maj 2002 - 09:54 #2
det må være dit filsystem der er smadret, formater drevet igen.
Avatar billede essalj Nybegynder
28. maj 2002 - 14:29 #3
Jeg fjumrede lidt imorges....det var et FAT32-drev hvis det gør nogen forskel.....jeg er lidt ked af at skulle formattere igen retaxes  (har ikke fået lavet sikkerhedskopi længe....dooooh)
Mht Partition magic -  skal jeg boote op med en PM-disk,  eller blot køre det fra XP?
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. maj 2002 - 14:48 #4
det kan være File Allokation Tabel der er smadret, men om den kan reddes? Måske!
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. maj 2002 - 14:50 #5
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. maj 2002 - 14:52 #7
Avatar billede konex Nybegynder
28. maj 2002 - 20:14 #8
Prøv dette program - http://www.runtime.org/ - hedder getdataback
Avatar billede essalj Nybegynder
30. maj 2002 - 14:11 #9
Er i gang med Getbackdata fra Runtime, der er det billigste af programmerne...Stellar Phoenix kunne dog ligesom Getbackdata finde de tabte data.... desværre skulle man hos begge købe en licens for at extracte -  og den billigste løsning var at anvende Getbackdata.
Vender tilbage med point hvis det lykkes
Avatar billede essalj Nybegynder
06. juni 2002 - 12:44 #10
Så fik jeg recovered alle filer.....brugte en gl version af getdataback.....I har fået point retaxes og konex, ikke??
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. juni 2002 - 12:58 #11
jo da, takker for dem ;o)

www.fotx.net/retaxes