Avatar billede trvboy Nybegynder
27. maj 2002 - 14:44 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

grafikkort til videoredigering

Hvem kan anbefale mig et grafikkort til min nye computer. Den skal primært bruges til videoredigering og ikke til spil. Kortet skal have tv-udgang og naturligvis være billigt. Tak...
Avatar billede Noone Nybegynder
27. maj 2002 - 15:40 #1
Til video redigering, skal du så ikke også bruge video in?

Jeg kender ikke til kvaliteten af de forskellige grafik kort, men jeg kan sige at jeg selv har et seperat video in/out kort, og det er jeg godt tilfreds med.

Et normalt grafik kort der kan det du efterlyser kunne være GForce 4 MX440, som jeg selv har.. Jeg gav lige omkring 1600 for det..
Avatar billede henninga Novice
27. maj 2002 - 18:08 #2
Matrox G-450 Dual head er helt excellent til det. Jeg kører med 2 skærme og det er bare lækkert til videoredigering. Du kan sætte et TV til i stedet for den ene monitor. Prisen ligger vist omkring de 6-700 Kr.
Som video-kort har jeg Pinnacle DV500 og det kører osse suverænt. Men det skal selvfølgelig kun bruges hvis du vil have video ind og ud af computeren. Prisen ligger omkring 6000 Kr. Inklusiv Adobe Premiere.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
28. maj 2002 - 10:33 #3
Jeps matrox levere en fantastisk performance til 2d opgaver, altså almindeligt grafisk arbejde - hvorimode geforce halter lidt på 2d men tilgengæld er formidable til 3d arbejde og ikke mindst 3d spil.

Matrox g550 dualhead vil nok være at anbefale, men hvis du skal gøre det helt rigtigt skal du vælge et almindeligt matrox g450/g550 grafikkort, og derefter en redigeringsløsning, altså et seperat kort med forskellige indgange - sådanne løsninger forefindes på

www.fastmultimedia.com

her kan du bl.a. finde produktet miroDV500, som er et firewirekort med mulighed for analog tilslutning også!