Avatar billede renny Nybegynder
26. maj 2002 - 12:51 Der er 52 kommentarer og
2 løsninger

lav baggrung transparent

Jeg har et logo som er scannet ind, hvordan laver jeg baggrunden transperent, har paint shop pro
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
26. maj 2002 - 12:55 #1
følger lige den her
Avatar billede lee Nybegynder
26. maj 2002 - 12:57 #2
Avatar billede pspskolen Nybegynder
26. maj 2002 - 13:16 #3
Hej Renny

Først skal du på dit layer palette, ændre baggrund til 'promote to layer' ( Højreklik på din baggrundslayer )
Dernæst vælger du 'Magic wand' og klikker på din baggrund, den er nu selecteret og du klikker 'Cut' .........Så kan du vælge at gemme som psp-fil eller lade den gå igennem 'Gif optimezer'

/Alice
Avatar billede lee Nybegynder
26. maj 2002 - 13:26 #4
Alice>> Det kommer da helt an på om der er skygge på logoet...
desuden.. hvad er egentlig forskellen på dit og mit svar ?? tsk
Avatar billede pspskolen Nybegynder
26. maj 2002 - 13:49 #5
Hej Lee

Hvis der er skygge på logo'et, kan det da fjernes med samme fremgangs måde som baggrunden .........Jeg ser da stor forskel mellem vores svar - Hvad jeg kan se, så giver du en glimrende forklaring på 'Gif optimizer' men jeg syntes ikke du bemærker at 'baggrunden' skal ændres til layer, før det kan gøres transparent - Og det er sandelig vigtigt, hvis man står med et logo der har farvet baggrund.

/Alice
Avatar billede lee Nybegynder
26. maj 2002 - 13:58 #6
Sikke noget sludder... Hvad snakker du om ang layers.
Hvis han henter et billede ind i psp, og ønsker at det skal have transperent baggrund skal han ikke gøre spor andet end at importere det til gif optimizer som vist i den tut jeg henviser til.
Han skal overhovedet ikke lave nogen form for layers, hvorfor skulle han dog det ? Det er der ingen logik i .
Desuden kan han i gif optimizer stille på tolerance ud for fraven og justere den indtil det han ønsker skal være transperent bliver transperent.

din forklarring er da alt for indviklet, og gør det da ikke nemt at være ny psp bruger.

/Lee
Avatar billede pspskolen Nybegynder
26. maj 2002 - 14:14 #7
Jeg xskal gerne forklare hvad jeg snakker om Lee .......Jeg snakker nemlig om at få et smukt resultat, og det gør man ikke med at fjerne baggrunden via Gif optimizer. Jeg tror du misforstår mig, for jeg siger netop at det layer der kaldes 'baggrund' skal omdøbes til 'layer'

Jeg mener ikke min forklaring er spor indviklet, jeg har trods alt med nye psp brugere at gøre hver dag.

/Alice
Avatar billede lee Nybegynder
26. maj 2002 - 14:29 #8
man skal ikk eomdøbe noget som helst Alice... det er det jeg mener du gør det mere inviklet end det er..

Hvis jeg tager et billede ind i optimizer uden at rode med layers får jeg nøjagtigt det resultat jeg ønsker...

Tror jeg er den sidste du behøver forklare noget om psp til.

/Lee
Avatar billede pspskolen Nybegynder
26. maj 2002 - 15:22 #9
Måske er du den sidste jeg behøver at forklare noget til Lee, men jeg har slet ikke behov for at fremhæve mig selv på en sådan måde, dertil har jeg i alt for mange år, levet af at lave grafik.

/Alice
Avatar billede lee Nybegynder
26. maj 2002 - 15:50 #10
ja der er nogen der tjener penge på at lære fra sig.. og andre der bare har det godt med at hjælpe uden at skulle hive penge ud af folk !

/Lee
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2002 - 16:35 #11
yihaaaaa!!! chickfight!! :)
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
26. maj 2002 - 17:49 #12
det er da en vild chickfight!!!!!!! Lee kom så, vis hvem du er :)
Avatar billede lee Nybegynder
26. maj 2002 - 18:53 #13
Her er der vist sat punktum.
og i får ikke mere for den 25 øre (nejer og vinker farveller) ;oD

Lee
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
26. maj 2002 - 19:00 #14
æv det er satme snyd
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2002 - 19:15 #15
så får du sq bare en 25 øre mere - bid hende så i knæet
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
26. maj 2002 - 19:18 #16
jeg giver 100 kroner
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
26. maj 2002 - 19:20 #17
ups glemte lige

Så skal det sku også være en ordentlig chickfight
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2002 - 19:27 #18
<kommentator>
og vi kan i aften byde velkommen til fight night med de to psp-primadonnaer lee fra pspgrafik og alice fra pspskolen, samt den 3. seedede kolzie fra psptuts.tk... det ser ud til at blive en hård kamp, men lad os nu se hvad der sker..... vi venter spændt på et nyt udspil fra lee der netop har fået kastet en 25 øre i nakken af en eller anden idiot nede blandt publikum
</kommentator>
Avatar billede pspskolen Nybegynder
26. maj 2002 - 19:34 #19
:-))))

/Alice
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
26. maj 2002 - 19:39 #20
<kommentator>
det er en fantastisk kamp, Lee er den ustyrlige, hun kaster rundt med selve legenden alice, alice ligger ned, NEJ vent nu er det alice der er på nakken af Lee, det tegner ikke godt det her, Lee ligger med alice på nakken og har store problemer med at få sig fri, det er en spændende kamp, nu videre til min med kommentator "popcorn"

</kommentator>
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2002 - 19:43 #21
*venter lige på at lee kommer tilbage fra tv avis*
Avatar billede lee Nybegynder
26. maj 2002 - 19:56 #22
pas nu på det ikke ender med vi rotter os sammen imod kommentatprene ;oD

/Lee
Avatar billede lee Nybegynder
26. maj 2002 - 19:59 #23
jeg kan da se jeg er bagud med at svare.. må hellere hale et fotsat svar ind for at kunne følge lidt med...
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2002 - 20:01 #24
<kommentator>
og kampen tager nu en ny drejning, de to gamle krager stirrer ondt op mod kommentatorboksen og står og hvisker....... tror vi bliver nødt til at ta en reklamepause, hvorefter min ærede kollega vil vende tilbage med resten af kampen, jeg bliver desværre nødt til at trække mig lidt i baggrunden pga. et vigtigt møde *host*
</kommentator>
<reklame>
køb super ultra pandefedt og dø af en blodprop i løbet af kun 2 måltider.
Super Ultra pandefedt, det sikre selvmord!!
</reklame>
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
26. maj 2002 - 20:18 #25
<kommentator>
jeg siger tak, kragerne kæmper stadig, de har smidt deres stokke, og er begyndt at slå med dem, Alice får en lige højre, Lee er over hende, der ligner en afgørelse, nej det er det ikke alice er oppe på fødderne igen det er ikke godt, vi må nok aflyse de sene nyheder her, men det sker der da nok heller ikke noget ved, da de er så kedelige.
Men tilbage til kampen, hvor alice er nede på alle fire, og slikke gulvet, Lee sidder på ryggen og råber Yeeehaaaw, det er helt synd på alice, men den bedste vandt.
hvad siger min med kommentator????

</kommentator>
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
26. maj 2002 - 20:18 #26
synd for istedet for synd på

min fehler
Avatar billede lee Nybegynder
26. maj 2002 - 20:22 #27
Træder op på sejrs skamlen, og ser cool ud ;)
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
26. maj 2002 - 20:24 #28
Nej Nej det kræver jo at man er Cool ikk?
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2002 - 20:26 #29
<kommentator>
Jeg siger ikke så meget andet end et stooooort tillykke til lee den gamle hejre! ;)
Og så kommer vi tilpræmie overrækkelsen, det er to fine diplomer lavet af elever fra pspskolen...... Lee's er påtrykt "tillykke du er en evig vinder" og hvad er det jeg ka se der står på Alices?? Der står sørme "taber!!!" hmmmmmm...... mon ikke de var glade for at gå på pspskolen? Nå pyt, det store spørgsmpl er nu bare... Hva pokker skete der med jokeren, wildcardet, outsideren eller hva vi nu skal kalde ham, den lille Kolzie, han var totalt passiv under hele kampen, hvad gik der mon galt for ham?
Har vi en reporter ved ringside der kan udfritte ham lidt mon?
Vi prøver at stiolle om og se hvad der sker....
</kommentator>
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
26. maj 2002 - 20:36 #30
<reporter>
her har vi wildcardet kolzie, lad os se hvad han har at sige til kampen, og hvorfor han ikke deltog.

Hejsa kolize, hvordan syners du det gik ??
jamne det gik over alt forventning, jeg havde nu ikke regnet med en sejr til Lee, men nok om det.

hvorfor deltog du ikke??

en grund, og  det er de satans lækre pige... jeg mener pølser ovre i baren, de er for gode, kunne ikke lade vær med at smage på dem.

Jamen det er da acceptabelt, hvad er dine kommentarer til Lee

Lee undskyld jeg ikke regnede med dig, men tillykke din gamle hejre, troede ikke ryggen kunne klare det, men det kunne den åbenbart
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
26. maj 2002 - 20:36 #31
</reporter>
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2002 - 20:40 #32
<kommentator>
og vi siger tak til vores reporter ved ringside, tom eske.
Og det var så slut på dagens kamp, men måske vi også lige kunne få en kommentar fra dagens store taber, der jo som bekendt igen var alice ;)
Lad os se om hun har noget at sige...
</kommentator>
Avatar billede kolzie Nybegynder
26. maj 2002 - 20:46 #33
Tak da for invitationen ;)
Lee er den helt klart fortjente vinder, som Lee også selv er inde på gør Alice det alt for indviklet, det bliver ikke pænere af det hun gør...
Jeg havde regnet med at det ville blive en meget tæt kamp. Men Lee trak altså det længste strå.
Hvorfor kom jeg så først nu?
Jo, vinderen Lee mindede mig først om kampen nu..
Og til sidst: Tak for en spændende kamp!
Og hvis vi kunne stille tilbage til kommentatoren?

/kolzie - www.psptuts.tk
Avatar billede kolzie Nybegynder
26. maj 2002 - 20:51 #34
Men jeg vil samtidig understrege at jeg på ingen måde ville kunne have gjort det lige så godt som nogen af dem...
Avatar billede kolzie Nybegynder
26. maj 2002 - 20:57 #35
Lee har også den bedste holdning når det gælder indlæring af PSP...
Sejren fuldstændig fortjent til Lee og www.pspgrafik.dk - og så skal vi vist stille om til vores egen kommentator PhunkyPopcorn
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
26. maj 2002 - 21:00 #36
hov hov vores egne kommentatorer PhunkyPopcorn og Chokobear_dk
Avatar billede kolzie Nybegynder
26. maj 2002 - 21:01 #37
Desuden kan jeg godt anbefale de pige... øøh... pølser til resten af jer. De smagte perfekt!
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
26. maj 2002 - 21:03 #38
haha det er iorden, kolzie ICQ please
Avatar billede kolzie Nybegynder
26. maj 2002 - 21:08 #39
Chokoladebjørn mit icq-nummer= 84955009
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
26. maj 2002 - 21:14 #40
<kommentator>
ja jeg hører nu i min høre telefon, at selveste taberen alice, har valgt at møde den superseje kolzie, (hun vover sku livet) men det må hun om, bare vi kan få noget blod og knogler at se. denne gang skulle kampen blive mere vild, og totalt uforglemmelig. jeg ved ikke med dig phunky, men jeg er klar på noget nyt "chickfight"
</kommentator>
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2002 - 21:20 #41
<kommentator>
Plejer chickfight ikke at være for piger choko? kolzie er da så vidt jeg er informeret hunkøn, men måske jeg skulle have læst bedre på lektien inden jeg tog hjemmefra :)
Men py med det, bare vi får lov til at se blod.... denne gang har har vi udstyret ringen med store barberblade i hvert ringhjørne for lissom at gøre det lidt mere spændende, så lad os se hvad der sker...... *glæder mig*
</kommentator>
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
26. maj 2002 - 21:26 #42
nej, men man kan da godt sige en Tøsedreng så da hehe
Avatar billede kolzie Nybegynder
26. maj 2002 - 21:30 #43
Nej jeg er af hankøn... Desværre...
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2002 - 21:32 #44
*LÅL*

kolzie: hvorfor siger du desværre?? vil du gerne være en pige eller hva (ikk at der er noget galt i det altså...... hvis det er hvad du har lyst til)
Avatar billede kolzie Nybegynder
26. maj 2002 - 21:35 #45
lol nej vil ikke være pige, alt andet end det!! De skal nydes =)
Avatar billede kolzie Nybegynder
26. maj 2002 - 21:36 #46
Desuden kom der en Chokoladebjørn og interviewede mig, han kommer vist med en rapport nu her...
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2002 - 21:37 #47
choko får vi snart din kamp rapport?
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
26. maj 2002 - 21:43 #48
<kommentator>
ja vi er stærkt tilbage her i den forlængede fight night, hvor selve Meeeeeesteren Kolzie er sat på den nemme opgave, hvor han skal slå selve taberen alice, det er spændende hvem der vinder, oddsene er store, men lad os nu se. på Kolzies side er de to lækre pige./ pølser fra baren, som er hans trofaste massagepiger, plus to ekstra som skal holde ham svedig i pausen, og jeg mener svedig. :o)
men nok om det. over til alice, som stiller op med et ordentlig team, bestående af to køer og en lille lille gris. som er på samme opgave som kolzies to tøser. altså at holde hende varm. det er spændende hvad udfaldet bliver (yeah right skal jo siges.) men vi må håbe på en sejr til kolzie, den smask hamrende lækre fyr (skal jeg jo sige :o).)
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
26. maj 2002 - 21:44 #49
men videre til phunky og kampen
</kommentator>
Avatar billede kolzie Nybegynder
26. maj 2002 - 21:51 #50
Nå nu skal jeg over til mine pige... øøøh.. pølser igen inden jeg skal sove. Det er jo så dejligt med saftige pølser 1½ times tid inden sengetid =)
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2002 - 21:55 #51
pervert
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2002 - 13:03 #52
øhm..... fik renny egentlig løst sit problem eller ødelagde vi bare det hele for ham/hende
Avatar billede kolzie Nybegynder
27. maj 2002 - 18:10 #53
PP>>
Tak da :)
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
27. maj 2002 - 18:17 #54
phynky --> det er skidt det her, vores kamp er blevet stoppet, og ja jeg tror at han/hun er smuttet :o) !! we did it again