Avatar billede milo Nybegynder
25. juli 2000 - 16:37 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Font

Ta et kig på
http://www.redpepper.co.uk/index02.html

Den der skrift de har brugt med \"huller\", krakkeleret i det...er det en skriftype man kan finde, eller har de selv redigeret den i fx photoshop ?

30 points til en der enten kan give mig et link til denne skfttype, eller fortælle hvon msn i photoshop 5.5 giver tekst denne effekt.

o O o milo o O o
Avatar billede Jman Praktikant
25. juli 2000 - 16:41 #1
Jeg tror det er lavet i vektorgrafik - du kan nemt lave sådan noget med filtre...
Det nemmeste for dig er www.cooltxt.com
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
25. juli 2000 - 16:53 #2
Det er en ganske almindelig skrift, vist nok Arial, hvor der er lagt \"støj\" i vi Photoshop eller lignende. Det er ikke en skrift, prøv at sammenligne bogstaverne, f.eks. \"E\"erne, de er forskellige. Men det er flot!
Avatar billede keysersoze Guru
25. juli 2000 - 17:22 #3
det kunne også godt være \"Godzilla\" der er brugt... måske...
Avatar billede prodic Mester
25. juli 2000 - 19:01 #4
jeg er ret overbevist om at det bare er en normal skrifttype, hvor de har lagt noget spatter på. Evt kombineret med noget noise.
Det kan også godt være en crystalize-effekt, som de har anvendt. Men de har nok ikke lavet det uden at lave nogle forskellige selections først.

Men det ser da meget fikst ud. Og selve skriften er bare en normal skrift. Men det har jeg vidst nævnt før.
Avatar billede milo Nybegynder
25. juli 2000 - 21:08 #5
Er der evt. en der gider prøve at finde ud af en måde man kan lave denne kanon fede effekt på tekst? - HAr jo faktisk ik fået svar på mit egentlige spørgsmål endnu, som er:

30 points til en der enten kan give mig et link til denne skfttype, eller fortælle hvon msn i photoshop 5.5 giver tekst denne effekt.

o O o milo o O o

Avatar billede stoons Nybegynder
26. juli 2000 - 11:36 #6
Jeg VED ikke hvordan denne effekt er lavet, men jeg ville selv gøre følgende:

Vælge skriftypen ARIAL BLACK og så lægge noget \"Snask\" over.....

Men det er jo allerede sagt, så her har du et tip:

Skriv til redpepper og spørg!  = )

Avatar billede prodic Mester
26. juli 2000 - 13:10 #7
Skriv din skrift, lav nogle selections med dit lasso-værktøj, og slet så det inden i din selection. Sådan bliver du bare ved til du er tilfreds.

For jeg tror ikke du kan få en forklaring på hvordan det er lavet. Det er måske bare lavet ved et tilfælde.

Prøv eventuelt at lege lidt med noget spatter, evt i noget Quick-mask mode(hvis du har lavet dine selections. Så kan du måske være heldig at ramme en lign. effekt. Evt en crystalize...

Prøv dig frem...du skal nok ramme noget der ligner på et tidspunkt.
Avatar billede denboj Nybegynder
27. juli 2000 - 04:17 #8
Ellers en meget fed side hvá
Avatar billede stoons Nybegynder
27. juli 2000 - 09:45 #9
prodic: Selvfølgelig! Smart!
Avatar billede stoons Nybegynder
27. juli 2000 - 09:46 #10
Man kan selvfølgelig også gøre noget i den stil i flash, hvis man husker at trykke <ctrl>-b først! = )
Avatar billede main Nybegynder
27. juli 2000 - 21:40 #11
Jeg har den! jeg kan maile den til dig hvis jeg lige kan få din mail.

Main
Avatar billede stoons Nybegynder
28. juli 2000 - 20:49 #12
main: Upload det til et eller andet sted, og svar så med et link til \"the thing\", der er nemlig også andre som er temmelig interesserede = )
Avatar billede milo Nybegynder
28. juli 2000 - 21:32 #13
main>>har du den font ? kanon!! mail til:
michael@webii.dk eller læg den på en hjemmeside så man lige kan hente den, jeg er ik den eneste der er interesseret i den jo :)
Avatar billede prodic Mester
28. juli 2000 - 21:46 #14
den font vil jeg sku gerne se....især efter alt mit bøvl med gode forslag til at lave det hardcore i PS.
Avatar billede keysersoze Guru
29. juli 2000 - 00:46 #15
fint hvis den kunne d/l - eller også sendes til kim@soze.dk
Avatar billede main Nybegynder
30. juli 2000 - 11:28 #16
Så så er den sendt
Avatar billede milo Nybegynder
30. juli 2000 - 20:05 #17
du får pointsne main :) - fed font !
Avatar billede main Nybegynder
30. juli 2000 - 22:02 #18
Jeg takker!!! :)
Avatar billede milo Nybegynder
02. august 2000 - 20:17 #19
Ingen points for dette *G* men har du oxo andre fede fonts (main) ? :)

Avatar billede stoons Nybegynder
02. august 2000 - 23:31 #20
Tja det har jeg muligvis, mon ikke du skulle kunne finde to - fire stykker blandt mine  1397 fonts? Det fylder bare helt vildt meget... ca. 25mb pakket! = )
Avatar billede stoons Nybegynder
02. august 2000 - 23:32 #21
Her har du et tip: http://www.fontfreak.com
= )
Avatar billede milo Nybegynder
03. august 2000 - 20:11 #22
ok, takker :)