Avatar billede emingos Nybegynder
25. maj 2002 - 15:45 Der er 1 kommentar og
1 løsning

irc/sockets?

hejsa eksperter

jeg har svært ved at finde ordenlig info om sockets til irc..
har prøver /help sockets og div hjemmesider :P

men ville lige høre om der er en der kan lave en lille forklaring af det fks. hvordan man laver en connection til en hjemmeside så jeg kan implementere det i min hjemmeside?

fks hvis jeg har en asp med nogle Request.Querystring's
så må man jo kunne bruge sockets til at lave request ?

isåfald hvordan og kan i komme nogle eksempler på det

on *:sockopen:helloworld:{
  sockwrite -n $sockname GET / HTTP/1.1
  sockwrite -n $sockname Host: www.yahoo.com
  sockwrite -n $sockname Connection: Keep-Alive
  sockwrite -n $sockname $crlf
}

altså hvad gør socket open,close eller read ved ik lige om der er flere men det ville være fedt at få en beskrivelse af hvad de forskellige gør og hvad jeg kan bruge dem til
og hvad gør socketopen hvornår starter den og hvad har helloworld at gøre med det hele ??

i behøver self ik svare på alle spørgsmål men nogle eksempler og forklaringer ville hjælpe meget :)

mvh. emingos
Avatar billede emingos Nybegynder
25. maj 2002 - 15:59 #1
well har fået lidt hjælp :P men hvis i har nogle eksempler osv . lader jeg det lige være åbent lidt endnu
Avatar billede emingos Nybegynder
28. maj 2002 - 02:46 #2
nevermind