Avatar billede berg Nybegynder
24. maj 2002 - 15:14 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

32x CD'er og Nero.

Hej

Jeg har for nylig købt en CD-R/RW brænder. Den skulle kunne skrive med 32x Speed. Der fulgte en 24x Test cd med, og det virkede fint. Nu har jeg imidlertid købt en bunke (angiveligt) 32x Cd'er. Nero Burning Rom 5.5.7.7. Fulgte med i købet, og den vil under ingen omstændigheder brænde de cd'er jeg har købt med mere en 20x. Jeg har opdateret Nero til den nyeste ver. i dag, men det hjælper ikke.

Jeg har oxo forsøgt med flere forskellige programmer, men de nægter at arbejde sammen med det brænder mærke (Medion).

Nogen der har en lignende brænder, men hvor det fungerer med 32x? Eventuelt med andet software(?).

Cd'erne hedder EMtec, og de bruger samme logo som BASF, de er købt hos en autoriseret forhandler (netbutik godt nok).

TiA.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
24. maj 2002 - 15:16 #1
hvordan sidder dine drev (master,slave etc)
brænder du dem med disk-at-once?
Avatar billede berg Nybegynder
24. maj 2002 - 15:22 #2
Den sidder (VIST!) som Master på sit eget slot. Men jeg vil prøve at sætte den sammen med en af de andre, og se om det kan være det.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
24. maj 2002 - 15:40 #3
den skulle ellers sidde fint som master dér...
Avatar billede berg Nybegynder
24. maj 2002 - 15:45 #4
ja, eller det kommer an på motherboardet, det er et Asus A7V, og det har efter hvad jeg kan se 4 IDE slot. Og det er jo ikke normalt... Men jeg eksperimenterer videre, forslag er fortsat velkomne!
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
24. maj 2002 - 16:08 #5
jeg har også et Asus A7V (-E) ... 4 IDE??!! mener du ikke 2 IDE med hver 2?!
Avatar billede berg Nybegynder
24. maj 2002 - 17:28 #6
jeg er ikk' så klog ( ;-) ) Så det ved jeg sq ikke! Så er det jo nok derfor. Hvis det virker siger jeg til!
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
24. maj 2002 - 20:03 #7
oki
Avatar billede berg Nybegynder
26. maj 2002 - 00:42 #8
Hmm, der er nogle forskellige. Bl.a. Nogle ATA100 slots og sådan, og jeg har prøvet dem alle nu. og lige lidt hjælper det...
Avatar billede berg Nybegynder
30. maj 2002 - 21:34 #9
Jeg ringede til medion support, og de bad mig om at sende den til reparation, det har jeg gjort, og håber at de får den ordnet, men tak for forsøget! ;-)