Avatar billede lerchedahl Nybegynder
24. maj 2002 - 10:43 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Excel - tilpas ark

hej eksperter

kan man tilpasse et ark til at fylde en a4-side (eller andre præ-definerede formater), således at samtlige celler stadig er lige store.

altså jeg vil nærmest skalere indholdet af mit ark (min tabel) op til fylde en hel side, samtidig med at proportionerne bibeholdes - er det muligt?

mvh
lerchedahl
Avatar billede jkrons Professor
24. maj 2002 - 10:49 #1
Gå ind under Filer - Sideopsætning. Fanebladet side. Så kan du forstørretil en passende procent, men du er nok nødt til at prøve dig frem.

Funktionen Tilpas til sider kan kun bruges til at formindske.
Avatar billede jkrons Professor
24. maj 2002 - 10:50 #2
Du skal bruge Juster til.

Der er ingen automatisk skalering direkte til A4. Kun nedad.
Avatar billede b_hansen Novice
24. maj 2002 - 10:55 #3
ja, det er en stor mangel i Excel, når man er tidligere bruger af Lotus 123 *S*
Avatar billede denieru Nybegynder
24. maj 2002 - 22:52 #4
vis du gå ind i vis udskift og så gå til bage til dit ark er der en sort firkant rondt om hvad der vil svare til at a4 ark så vis du holler dig inde for den sorte strej skulle det passe med et a4 ark(Det går det hus mig )

danile
Avatar billede lerchedahl Nybegynder
03. juni 2002 - 20:27 #5
tak for svarene
Avatar billede jkrons Professor
03. juni 2002 - 23:46 #6
Tak for point