Avatar billede urup Nybegynder
23. maj 2002 - 21:49 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Program til at se film på pc....

Findes der ikke et godt program til at se film i avi eller mov format...
En man kan spole frem og tilbage med ....
Avatar billede praetorian Nybegynder
23. maj 2002 - 21:53 #1
Windows Media Player.
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2002 - 21:53 #2
Det eneste program som jeg kender til som man kan se *.mov format i er quicktime og windows mediaplayer er da også godt til *.avi
Avatar billede sandfeld Novice
23. maj 2002 - 21:57 #3
Det er ikke alle film i avi-format som kan afspilles med mediaplayer, men programmet "Divx" kan derimod altid afspille avi-format.

Programmet kan hentes på www.divx.com

mvh sandfeld
Avatar billede praetorian Nybegynder
23. maj 2002 - 21:59 #4
VEd at hente Divx codecet kan Media player sagtens afspille divx encodede AVI filer.
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2002 - 22:00 #5
Det er rigtigt der er mest codecsne der er brug for her
Avatar billede riquelme Nybegynder
23. maj 2002 - 22:03 #6
Du kan også bruge thaplaya ...Der også er genial til at afspille Div.X film...

Nogle gange hakker Div.x film i medieplayer, men ik i thaplaya

kan downloades på www.cnet.dk
Avatar billede riquelme Nybegynder
23. maj 2002 - 22:03 #7
www.cnet.com ,even
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2002 - 22:04 #8
jeg synes at THE PLAYA er dårlig!
Avatar billede praetorian Nybegynder
23. maj 2002 - 22:05 #9
The playa stinker og det samme gør Divx Player.
Avatar billede riquelme Nybegynder
23. maj 2002 - 22:06 #10
ThaPlaya virker 1000 gange bedre end de andre programmer og medieplayere jeg har prøvet...Men når det ik gælder Div.X, så er nr.1 helt klart Windows Medieplayer!
Avatar billede riquelme Nybegynder
25. maj 2002 - 21:23 #11
hmm... urup..er du død? :)
Avatar billede brideonline.dk Nybegynder
25. maj 2002 - 21:25 #12
POWER-DVD FOREVER !!!
Avatar billede hermandsen Juniormester
26. maj 2002 - 00:46 #13
Hold kæft hvor er i dumme at høre på!!!

Du kan kun afspille .mov-filer med QuickTime fra Apple. Nogle .mov-filer kan afspilles med Windows Media Player, men lad være med at regne med at det virker ved alle. Det er sjældent tilfældet.

Ellers er Windows Media Player generelt god til video-fremvisning. Den klarer de fleste kendte formater. MPEG, AVI, DivX og diverse lyd-formater. Ved afspilning af AVI/DivX, er den kun afhængig af om codec'et er installeret. Du skal altså ikke kun bruge et program til at afspille DivX-film med. Det kan du med de fleste kendte afspillere, men ikke hvis DivX-codec'et ikke er installeret. Færdig!!!

//hermandsen
Avatar billede riquelme Nybegynder
26. maj 2002 - 18:22 #14
fuck du er en nørd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Avatar billede hermandsen Juniormester
26. maj 2002 - 19:21 #15
>>riquelme
Tak! :)
Hvad er der nu galt med at være nørd? Det samfund du lever i er opbygget af nørder... Hvis jeg alligevel også kan give det rigtige svar, hvad er så problemet?
Avatar billede hermandsen Juniormester
26. maj 2002 - 19:47 #16
>>riquelme
Lad mig lige sige dig en ting eller to...

For det første syntes jeg du skal passe på med at bruge ord på eksperten som nogle mennesker vil opfatte som negative. Personligt opfatter jeg ordet nørd som noget halvpositivt. I min ordbog står en nørd stemplet som en "verdensfjern fagidiot". Hvis jeg er en fagidiot, så kan jeg da kun høre hjemme på eksperten. Jeg kan altså bruge min viden og ekspertise til at hjælpe andre, hvad kan du?

Derfor vælger jeg at tage ordet nørd som en kompliment. Jeg ved godt at det ikke er ment sådan, men jeg er nu en gang nørd. Personligt foretrækker jeg ordet "geek". Lad mig lige få ordene på plads i min forstand:

Nørd:
En person som bruger det meste af sin tid på computere. Hans sociale liv ligger på ICQ, IRC og i diverse chatrum. Når han snakker med andre mennesker (både i den virkelige verden og den virtuelle), så snakker han ikke om andet end computere. Hvis han ikke sidder og chatter, så spiller han tiden væk. Nørden, har efter min opfattelse, heller intet kærlighedsliv og sex er kun noget han finder på internettet.

Geek:
Geek'en er lidt speciel da man godt kan være geek uden at være nørd. At være geek er en livsstil, ikke noget man bare er med vennerne i weekenden, men alle ugens dage. En geek har samtidig et socialliv som ikke nødvendigvis kun består af geeks. Geek'ens forstand rækker samtidig så langt, at han ikke kun behøver at snakke med andre geeks for at have det sjovt/hyggeligt.

Geek'en har altså mere at bruge sit liv på end blot computere og spil.

Jeg er nok hvad man kan kalde en blanding af geek'en og nørden. På den måde at jeg har en viden inden for IT og computere. Samtidig skriver jeg mine egne programmer, hvis du gerne vil vide det. Jeg programmerer altså som hobby i min fritid. For nu at gøre det værre, så spiller jeg også WarHammer. Det var de nørdede ting.
Jeg er samtidig træner i springgymnastik, tidligere gymnast på eliteplan, lydmand i fritiden, og jeg står endda på rulleskøjter.

Så er det til sidst jeg spørger dig: "Hvad er der galt i at være geek?" Du kaldte mig selv en nørd, men som du udemærket kan se, så har jeg også et liv ved siden af computeren.

Jeg venter på svar...

//hermandsen
Avatar billede riquelme Nybegynder
27. maj 2002 - 16:51 #17
yes yes, har da heller ik noget imod "nørder" eller "geeks" .......Det var bare hvordan du kritiserede os andre.....citat: Hold kæft hvor er i dumme at høre på!!!

Avatar billede riquelme Nybegynder
27. maj 2002 - 17:49 #18
også totalt computernørdsagtigt at begynde at diskutere om det hedder computergeek, freak eller nørd.. :))))))

peace
Avatar billede hermandsen Juniormester
27. maj 2002 - 18:10 #19
Peace! ;)

Jeg vil lige slå fast at med min kommentar "Hold kæft hvor er i dumme at høre på," var en hentydning til:

<SNIP>
Det er ikke alle film i avi-format som kan afspilles med mediaplayer, men programmet "Divx" kan derimod altid afspille avi-format.
</SNIP>

DivX er ikke et program, men som jeg tidligere sagde, et codec. Codec står fra COder/DECoder. Altså virker det bare som et plugin der kan encode til formatet og decode fra formatet.

<SNIP>
Det er rigtigt der er mest codecsne der er brug for her
</SNIP>

Det er ikke MEST codec'sne man har brug for... Det er KUN codec'sne man har brug for!!! Som standard har man nemlig en rigtig god player i Windows Media Player. Den understøtter alt når det rette codec installeret!

<SNIP>
The playa stinker og det samme gør Divx Player.
</SNIP>

Hvorfor? Jeg siger absoult ikke at jeg er uenig, men hvad er det der gør at de stinker? Kom med begrundelse!!!

<SNIP>
POWER-DVD FOREVER !!!
</SNIP>

Begrundelse igen... Latterlig kommentar! Måske sjov på nogle punkter, men stadig latterlig... Sorry!

Hvis man ikke er sikker i sit svar, så lad være med at skrive det, eller bare skriv "jeg tror" selv om det ikke kan bruges til ret meget... Alt andet leder desværre i den forkerte retning.

//hermandsen
Avatar billede riquelme Nybegynder
27. maj 2002 - 21:10 #20
hermandsen.. er helt enig med dig...
men det er sq lidt lidt "nørdet" at skrive en kommentar med html  :))))

peace :D
Avatar billede sandfeld Novice
27. maj 2002 - 21:37 #21
Denne debat er da vist snart ved at være lidt langt ude!!

sandfeld
Avatar billede riquelme Nybegynder
27. maj 2002 - 22:51 #22
skal nok stoppe : )
Avatar billede hermandsen Juniormester
28. maj 2002 - 16:49 #23
>>riquelme
Jeg takker igen for den (i mine øjne) rosende kommentar... Skal også nok stoppe nu...

>>urup
Hvaaa' får vi snart noget respons?
Avatar billede urup Nybegynder
28. maj 2002 - 17:38 #24
Hvis jeg skal være helt ærlig...så er jeg ikke blevet en skid klorge...og syntes det er meget plat det som i har brugt MIN side til.....
Avatar billede sandfeld Novice
28. maj 2002 - 18:47 #25
Hej urup!

Ordet plat er netop det ord, som jeg også ville have brugt om denne side.
I den forbindelse kunne jeg egentlig godt tænke mig at vide, om du ved hvordan man afmelder deltagelsen i et spørgsmål? Jeg vil nemlig gerne i fremtiden kunne afmelde et spørgsmål, så man undgår at blive ved med at blive forstyrret på sin email af de mest latterlige kommentarer.

Jeg har forsøgt at kigge under mine personlige indstillinger, men har ikke kunnet finde det.

mvh sandfeld
Avatar billede riquelme Nybegynder
28. maj 2002 - 23:55 #26
urup. tør øjnene : )
Avatar billede hermandsen Juniormester
29. maj 2002 - 02:25 #27
>>urup

Nu må du lige holde... Dit spørgsmål lød således:

TITEL: Program til at se film på pc....
Findes der ikke et godt program til at se film i avi eller mov format...
En man kan spole frem og tilbage med ....

Svaret er stadig Windows Media Player, som du sandsynligvis har. Jeg vil anbefale dig at bruge 6.4-versionen da det faktisk er den hurtigste! Den starter du ved at trykke WindowsTast+R (Start->Kør...). Skriv "mplayer2" og tryk OK.

Hvis du skal afspille .mov-filer, så skal du bruge QuickTime. Den kan hentes her: http://www.apple.com/quicktime/download/

Hvis du skal afspille .ram-filer (RealPlayer-filer) skal du bruge RealPlayer'en som kan hentes på: www.real.com

Det med min og riquelme's lille diskussion:
Hvis der er nogen der "provokerer" dig, vil du så ikke også svare igen? Det er bare det jeg har gjort, og jeg ser absolut ingen grund til at græde snot over et par mails... Det er da kun 2/5 gange at der kommer en kommentar man kan bruge til noget. Ofte er det også bare spørgsmål til spørgsmålet, hvilket også kan virke forstyrende for dem der har svaret, men har svært ved at få det i gennem. Når der samtidig er nogle i dette spørgsmål der har givet forkerte oplysninger, så er der da ikke andet at gøre end at fortælle dem at de tager fejl, og at virkeligheden er en anden.

Der vil hele tiden være forstyrrelser her på Eksperten, men jeg føler også at vi skal have det lidt sjovt en gang i mellem, og derfor skælder jeg ikke ud over kommentarere man kan grine af, eller som man evt. kan blive klogere af. Husk på at du lærer hele tiden, så hvorfor blive sur over det? Nu fik du min definition på en nørd, det kan da være guld værd hvis du en gang skal skrive opgave om det. Kommentarere som "POWER-DVD FOREVER !!!" holder ikke en yard i mine øjne.

Som afsluttende kommentar vil jeg sige at du skal huske at lytte til andres meninger og holdninger, også selv om det måske ikke har noget med sagen at gøre. Du kan nemlig lære RIGTIG meget ved det!!! Bare tænk på politik! ;)

Nå, men jeg vil kravle i seng og nyde min sommerferie ved at sove længe... Hyg jer, og så håber jeg ikke svaret var alt for forstyrende i jeres mailboxe... ;) (det sidste var ironisk ment)...

//hermandsen