Avatar billede hansjensen Nybegynder
22. maj 2002 - 20:34 Der er 18 kommentarer og
3 løsninger

Hvad for et kort er det ??? Pinnacle . HJÆLP

En kammerat har et pinnacle kort som han vil give mig. Men jeg aner ikke hvad det er for et.. Der står ikke noget på det, som jeg kan se.
Teknisk info:
4 stik på pladen.
de to af dem tilhører video in og de to andre video out.
hvert sæt har et Gult (phonestik, tror jeg det hedder) og et s-video ( tror jeg, et 4 stik rundt med et tort firkantet hul foroven og et mindre firkantet hul forneden)

På bagpladen er der et klistermærked med markaten Pal/NTSC.
Fcc Id giver mig: Lasvdrx-PCI-1 som jo ikke giver mig andet end produkt firmanavnet. :-(

Chipligende chipper:
2 hvor der står Zoran på
1 hvor der står Philips på

Er der nogen der har en anelse om hvad det kan være. har prøvet at finde nogle billeder af det på pinnacle side men sikke en jungle.

Skriv hvis I vil have flere oplysninger.
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. maj 2002 - 21:09 #1
Fandt dette

http://stud3.tuwien.ac.at/~e8125426/dc30/

det kunne måske bringe dig videre

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. maj 2002 - 21:11 #2
http://www.pcavtech.com/video/miroDC30/

Der var lige en mere, meget af grafikker er nede nu, men måske senere ?, held ogl ykke
Avatar billede hansjensen Nybegynder
22. maj 2002 - 21:31 #3
Buffer  :-)
Tror du er inde på noget af det rigtige.

Dog er det ikke dette kort
Det ene Zoran er :
zr36067pqc
scd13001cn  c2
zkaa9747

Det andet Zoran er:
zr36060pqc
-29,5
a4  dk8a9805j

Det Philips jeg kunne finde:
saa  7110a  wp
ap4571.1
kfd9927v1

En chip :
Analog
devices
adv7176aks
f107106.1

En (ikke navngiven en):
dhj
27.000MHz
c1ta

Og så er der alle de helt små nogle...
Håber dette kan hjælpe lidt mere. :-)
Avatar billede cholm Nybegynder
22. maj 2002 - 21:33 #4
Det kunne godt lyde som et DC10+ som er til analoge kameraer.

Prøv at se om ikke det ligner det her:

http://www.elmeg.de/af/referenzen/pix/studiodc10.jpg
http://nle.ixbt.com/hardware/pinnacle/studio/dc10plus/dc10p.gif

/cholm
Avatar billede hansjensen Nybegynder
22. maj 2002 - 21:41 #5
Det ligner det meget godt.  mest det på:
http://www.elmeg.de/af/referenzen/pix/studiodc10.jpg
for der står ikke micro på det som der er på det andet billede.

Hvis det nu er det her kort.... hva  .. er det ok , og hvad kan jeg bruge det til ??  her tænker jeg både fra og til tv, og nu snakker du om analoge kamera, sådan et har jeg faktisk.
Avatar billede cholm Nybegynder
22. maj 2002 - 21:50 #6
Pinnacle DC10+ er ikke et decideret TV-tuner kort, men derimod et videoredigeringskort. Du kan bruge det til at grabbe dine videofilm enten fra kamera eller videomaskine. Derefter kan du så redigere dine film, og ligge dem tilbage på en videomaskine. Alternativt kan du gemme filmen som AVI.

Mig bekendt kører kortet kun sammen med det software der følger med til kortet. Den største anke jeg har, er at det ikke kører med WIN XP.

Du kan finde meget mere om produktet her:

http://apps.pinnaclesys.com/support/products/info/default.asp?ProductID=307

/cholm
Avatar billede hansjensen Nybegynder
22. maj 2002 - 21:55 #7
okey.. lyder såmænd fint nok med at kunne grabbe fra vhs eller mit video kamera.  OG kan godt tænke mig til at det gøres via video in- indgangene.
Men nu siger du at man kan lave det til avi..

Kan jeg ikke bruge video Out til at køre avi filen over til tv.  Det software der følger med har min kammerat ikke længere, men vil prøve at kontakte pinnacle om de kan sende mig et.  Tror du at softwaren kan bruges som afspiller.?? eller er der nogle der via dette kort og en anden afspiller på sin pc, har kunne køre det over på tv. ??
Avatar billede bobbedude Nybegynder
22. maj 2002 - 21:58 #8
her kan du få informationer omkring dit kort hvis det er et DC10+
http://webboard.pinnaclesys.com/read_forums.asp?WebboardID=1&SectionID=2&lng=1
Avatar billede cholm Nybegynder
22. maj 2002 - 21:59 #9
"Kan jeg ikke bruge video Out til at køre avi filen over til tv" - Jo, det kan du godt.

Men hvorfor vil du lave det til en AVI, inden du kører det over på dit TV ?

/cholm
Avatar billede hansjensen Nybegynder
22. maj 2002 - 22:13 #10
Cholm>> *LOL*  ja det har du ret i. grunden til at jeg spørger er at alt skal da helst laves i avi  .. skal det ikke ?? pga størrelsen på filmen ??

Men what ever.. det vil sige at det jeg får lavet og  har som mpg. avi. dat film, vil jeg kunne blæse op med (pinnacle ?? eller hva for en ) afspiller på pc og smide det over på mit tv via det video out der er på kortet. ??

Jeg spørger måske dumt, for jeg er DUM til dette.
Avatar billede cholm Nybegynder
22. maj 2002 - 22:24 #11
Ingen spm er for dumme...

Nå, nu skal jeg jo til at tænke mig om :-) Da kortet som sagt ikke kører på XP, er noget tid siden at jeg har brugt det.

"alt skal da helst laves i avi  .. skal det ikke ?? pga størrelsen på filmen ??"

Kortet gemmer det du grabber i et midlertidigt medget pladskrævende format. Det gør den også selvom du til sidste gemmer det som AVI.

"det jeg får lavet og  har som mpg. avi. dat film, vil jeg kunne blæse op med (pinnacle ?? eller hva for en ) afspiller på pc og smide det over på mit tv via det video out der er på kortet. ??"

Her er jeg ikke helt sikker... Som sagt mener jeg kun at det kan køre med det medfølgende software, og her kan du såvidt jeg husker, kun afspille det midlertidige format eller AVI. Prøv at stille det samme spm. her. http://webboard.pinnaclesys.com/read_forums.asp?WebboardID=1&SectionID=2&lng=1

Jeg smutter for idag, men skal nok "kigge ind" i morgen igen.

/cholm
Avatar billede hansjensen Nybegynder
22. maj 2002 - 22:40 #12
okey. Har allerede stillet et ligende derinde og håber at enten her eller på det  andet board kan afklare dette.
I skal nok høre nærmere, hvis det board er hurtigere ( tror det bare ikke, for tror at her er folk altså noget kun hurtigere :-)    .......... )
Avatar billede hansjensen Nybegynder
22. maj 2002 - 22:52 #13
mens vi venter på solen..  :-) og svaret.. vil jeg meget gerne høre om hvilke type kabler jeg skal bruge til at kunne udnytte dette kort fuldt ud.  både den ene og den anden vej.
kabel navne med evt billede fra webside vil være ønskværdig :-)
Avatar billede Noone Nybegynder
22. maj 2002 - 23:04 #14
Tja, hvis det er et DC10+ kort er det faktisk OK.. Og andre programmer kan godt bruges til at grabbe med, men man skal vidst stadig installere det program der kommer sammen med kortet.

De kabler du skal bruge er ENTEN S-Video kabler, til og fra Videoen, eller Composite kabler... Eventuelt Composite til video in og S-Video til video out.. Så det er altså helt almindelige kabler der skal bruges, ikke noget fancy.

Det kan KUN bruges til at afspille AVI filer lavet i MJPEG format, som der også er det format der grabbes til. Med hensyn til plads, kan man selv stille data rate på optagelsen på alt fra 100KiloBytes/Sekund til 6MegaBytes/Sekund, er ikke helt sikker på hvad det laveste er, men det er omkring de 100KB...

Kvaliteten er helt OK, men det kommer jo også an på kvaliteten af kilde materialet.
Avatar billede hansjensen Nybegynder
22. maj 2002 - 23:08 #15
**Det kan KUN bruges til at afspille AVI filer lavet i MJPEG format, som der også er det format der grabbes til. **

Hvordan skal jeg forstå det..  at det KUN er film som jeg får grabbet med kortet i MJPEG format , som jeg så skal conventere til avi, jeg kan afspille.

Eller kan jeg afspille alle typer avi-film ?? Grunden til at jeg spørger er at jeg har via mit webcam gemt en masse minutters optagelse i avi-format og dem vil jeg da gerne kunne se på mit tv.
Avatar billede pentium4 Juniormester
23. maj 2002 - 01:51 #16
Avatar billede pentium4 Juniormester
23. maj 2002 - 01:55 #17
Højre-klik på det link som kommer frem og vælg "Gem destination som" for hvis du bare klikker på linket, så åbner det bare, men hvis du gør det første downloader du den så du altid har den.
Avatar billede hansjensen Nybegynder
23. maj 2002 - 16:29 #18
Svar inde fra Pinnacle: **

Well, you can do it a couple of ways...You can just open your project in studio, go to make movie (render if nessicarry - which you shouldn't have to if your just importing a video file) or you can use the supplied media player that came with studio...(not the windows default one). Both of these programs will output your video through the DC10+. ***NOTE*** Your files MUST be in the Studio Motion-JPEG codec in order for these programs to output through your card.
********

Hvis dette er korrekt, kan jeg så "conventere"/ændre codec på mine i forvejen lavet avi filer, som jo ikke nødvendigvis i Studio Motion-jpeg codec. ???
Avatar billede pentium4 Juniormester
24. maj 2002 - 00:50 #19
Jeg har ikke set det codec nogen steder hvor man kan DL sådan noget og har heller ikke set nogen steder i programmet som fulgte med kortet, at man skulle kunne konvertere AVI-filer til det andet format.
Avatar billede pentium4 Juniormester
31. maj 2002 - 18:39 #20
Hvad med en tilbagemelding???
Avatar billede hansjensen Nybegynder
14. juni 2002 - 21:26 #21
Damn mange gange undskyld..  Havde helt svedt dette ud..  Pointene bliver STRAKS delt ud.