Avatar billede lassesmart Nybegynder
22. maj 2002 - 17:25 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

FORMATERING

Jeg vil gerne formatere min harddisk!!!!!!!!
Men jeg kan ikke finde ud af det i XP........

Er der en der kan hjælpe mig

På Forhånd tak
Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
22. maj 2002 - 17:26 #1
Start > Programmer > MS-DOS-prompt. Gå derind...
Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
22. maj 2002 - 17:29 #2
Har du gemt, hvad der skal gemmse ?

Hvis du har, skriver du bare

format c:

hvis det er dit c-drev der skal formateres

DGP
Avatar billede jimse Nybegynder
22. maj 2002 - 17:33 #3
Hvis det er det drev med operativsystemet kan du bruge din xp-cdrom til det. Men hvis det er en anden disk gør du det bare igennem stifinder. Højreklikker og vælger formatter.
Avatar billede lassesmart Nybegynder
22. maj 2002 - 17:38 #4
Jeg har fået virus så jeg vil være sikker på at hele harddisken bliver slettet for virus.....er det virkelig nok at bare geninstallere med Xp-cd'
romen
Avatar billede jimse Nybegynder
22. maj 2002 - 17:42 #5
Det ville jeg mene, men det kommer an på hvilken virus du har.
Men hvis du geninstallerer skal du for en sikkerheds skyld slette partitionerne og derefter oprette ny(e). Men jeg ville lige se om det ikke kunne lade sig gøre at fjerne virus først.
Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
22. maj 2002 - 17:46 #6
Hvad er det for en virus ? Prøv lige at køre http://housecall.antivirus.com/ Det kan hjælpe...

DGP
Avatar billede lassesmart Nybegynder
22. maj 2002 - 17:48 #7
har prøvet men hver gang jeg sletter virussen dukker den op igen.....
Den hedder Trojan og en anden jeg har fået hedder Nimda
Avatar billede resten Nybegynder
23. maj 2002 - 02:33 #8
Boot op på din xp cdrom og følg den guide som kommer så kan du formater din HD og forsætte med at indstaler når den er færdig.
Avatar billede jimse Nybegynder
23. maj 2002 - 16:32 #9
?? spørgsmål:hvordan formatterer harddisk - godkendt svar: Gå ind på housecall ??