Avatar billede tue Nybegynder
23. juli 2000 - 00:38 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

SMS

Hej

Der var også snak om det før eksperten.dk blev opdateret, men kunne det ikke være fedt hvis man kunne få sine beskeder fra eksperten.dk via SMS beskeder ?

Jeg for selv mine beskeder via SMS, men det er jo bare den normale e-mail, som jeg for sendt vidre, og der et ofte så lang, at det ikke er hele mail\'en der er med, da en SMS besked jo kun kan indeholde 160 tegn !
Avatar billede funstuff.dk Nybegynder
23. juli 2000 - 00:45 #1
Det lyder som en god ide hvid den altså deler smserne op i flere så man kan læse det hele...

Det giver nok også hurtigere svar da man ik tjekker mail hele tiden, som ens mobil gør...

:o)
Avatar billede mpj Nybegynder
23. juli 2000 - 01:44 #2
Jeg er FOR!
Avatar billede z_master Nybegynder
23. juli 2000 - 01:49 #3
Hvis det skal på, så synes jeg man skal vælge om man vil have massere af meddelser eller om man bare vil have en der fortæller kategori og subject.

Plus der er nogle mobiler, som kan klare flere tegn end 160. Måske undersøge hvilke udbydere der kan klare flere tegn, så alle ikke behøver at deles op
Avatar billede tue Nybegynder
23. juli 2000 - 04:33 #4
Jeg ser ingen grund til at man skal dele beskeden op i flere dele, man ville saktens kunne lave en besked der var under de 160 tegn, f.eks.

------------------------------------------------
ASP: [brugernavn] har oprettet spørgsmålet [overskrift] og tildelt det [point] point. Spm nr.: [Spørgsmåls numret f.eks: 21454]
------------------------------------------------

Overstående tekst fylder 58 tegn + brugernavn, Overskrift & Point.

Så plads problemer bliver der ikke noget af !
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2000 - 08:54 #5
He det er lige hvilket teleselskab du bruger. Det er så vidt jeg ved kun Mobilix, som har plads til så 160 tegn, så der er kun en ting at gøre, prøv at indtaste din mobils e-mail adresse, og se hvor meget der står i en meddelelse, når den kommer, men uha hvilket larm der bliver med den mobiltelefon, når den skal ringe så mange gange.

En anden ting er. Er det så livsnødvendigt at få melding, hver gang der kommer en mail fra eksperten, eller er det ikke tilstrækkelig, når man er i nærhedne af en computer?
Avatar billede z_master Nybegynder
23. juli 2000 - 10:38 #6
Kharder >> Jeg ved ikke. En af mine venner har lavet et SMS script, hvorefter du har indtastet et mobilnummer viser hvor mange tegn den kan klare? Så det er vel muligt.
Avatar billede tue Nybegynder
23. juli 2000 - 12:23 #7
Jeg mener at standarden for ALLE telefoner er 160 tegn, og det har helt sikkert ikke noget med ens teleudbyder at gøre. Men hvis der er nogen der kan fortælle mig hvilke telefoner der kan tage flere end de 160 tegn, så vil jeg blive overrasket, for jeg mener bestemt at international standard er 160 tegn !
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2000 - 12:35 #8
Så er disse oplysninger måske fis i en hornlygte? http://home.worldonline.dk/~mmmmmm/slamsoft/cellphon.htm
Avatar billede ahl Nybegynder
23. juli 2000 - 14:42 #9
mobilix har ikke 160 tegn, for de er begyndt at skrive \"(SMS vis Mobilix)\" til sidst i beskeden så det er faktisk kun 143!!!
Avatar billede tue Nybegynder
23. juli 2000 - 15:36 #10
kharder >> Den side du henviser til, er da hvis fuld af forkerte informationer !

Jeg har selv en Nokia 5110, og der er en standard besked på 160 tegn, også selvom jeg sætter et andet SIM kort i ! Jeg bruger selv TeleDanmark, og hvis det der står på den side kharder henviser til skulle passe, så skulle jeg kunne skrive 600 tegn, så det passer ikke !

Nå, men det var ikke det vi skulle snakke om, det var jo om det var en gode ide, med en sms service på eksperten.dk !
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
24. juli 2000 - 19:41 #11
Jeg har skrevet det på huskelisten, og vi ser på det så snart som muligt. God idé !!
Avatar billede tue Nybegynder
24. juli 2000 - 19:59 #12
Ok, det lyder jo godt !
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2000 - 01:12 #13
Ok tue det må man så tage til efterretning. Jeg troede godt nok, at nogle som lavede en sådan Site havde undersøgt tingende inden. <:o)
Avatar billede cocolumbo Nybegynder
25. juli 2000 - 22:17 #14
Ville det ikke være bedre med en wap-løsning?
Avatar billede speedy Nybegynder
30. juli 2000 - 23:47 #15
cocolumbo >> Næsten ingen har wap i dag. Så SMS er bedre - endnu :)

/SpEeDy
Avatar billede cocolumbo Nybegynder
31. juli 2000 - 14:03 #16
Ja men en kombination ville være optimal
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2000 - 09:33 #17
Wap er kun en midlertidig løsning.