Avatar billede freefreelancer Nybegynder
21. maj 2002 - 15:54 Der er 18 kommentarer og
3 løsninger

Udannelses spørgsmål.

Hej Eksperter!

Jeg har lige et par spørgsmål.

Hvilken produktionsskole eller lign. kan jeg nå at blive optaget på til efter sommerferien? Jeg ved godt at det er noget være noget hvor de fleste sikkert laller rundt og laver ingenting men eftersom jeg ikke har noget at lave efter sommerferien kan jeg ligesågodt lave et eller andet. Jeg vil lave noget medie/web !

Hvilke tekniske skoler på sjælland tilbyder uddanelsen mediegrafiker? Jeg har læst at de starter nye hold hver 2. måned er det korrekt? Hvis jeg laver en ansøgning der sparker røv nu, hvornår kan jeg så nå at blive optaget? Skolen skal være at nå med bus og tog fra henholdsvis Hillerød og Hvidovre.

Jo bedre svar jo flere point

PÅ forhånd tak.

Mhv Jonas
Avatar billede iq-n Nybegynder
21. maj 2002 - 15:57 #1
Se her der er de fleste mm udd.
http://www.multimedie-designer.com/
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
21. maj 2002 - 16:02 #2
Det er jo multimediedesigner - jeg snakker om mediegrafiker. Jeg vil desuden gerne have andet end links.
Avatar billede askhoej Praktikant
21. maj 2002 - 16:03 #3
Hvorfor ikke nogle af de uddannelser hvor der faktisk er job at få bagefter?

f.eks. Datalog eller IT Ingeniør?
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
21. maj 2002 - 16:03 #4
Fordi at nogle vælger med hjertet fremfor $$ !
Avatar billede askhoej Praktikant
21. maj 2002 - 16:10 #5
Nu kan jeg så bekræfte at ihvertfald langt de fleste IT Ingeniører, som jeg kender inklusiv mig selv ikke har valgt den uddannelse med €€ i baghovedet - tvivler faktisk på at man overhovedet kan komme igennem uddannelsen, hvis det er det eneste man tænker på.

Min kommentar gik faktisk på at langt de fleste mediegrafikere, multimediedesignere, datamatiker osv. står uden job efter endt uddannelse - da virksomhederne ikke mener de har en tilstrækkelig uddanndelse, i forhold til det som virksomhederne gerne vil bruge dem til.
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
21. maj 2002 - 16:13 #6
Hvis det er grafisk der interesserer en hvorfor så vælge noget andet?
Desuden ved jeg at der er meget stor forskel på hvilke kompetencer folk ender op med, som 15 årig kan jeg allerede mere end NOGLE af dem der har afsluttet uddanelsen.

-Jonas
Avatar billede iq-n Nybegynder
21. maj 2002 - 16:13 #7
multimediedesigner er det samme som mediegrafiker.
Avatar billede iq-n Nybegynder
21. maj 2002 - 16:14 #8
Designer = Grafiker
Medie = Multimedie
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
21. maj 2002 - 16:14 #9
iq-n > Du ved tydeligvis ikke hvad du snakker om :0)
Multimediedesigner er en "Videregående" uddanelse hvor du først skal have en anden uddanelse som feks. noget gymnasialt ;)
Avatar billede diina Nybegynder
21. maj 2002 - 16:14 #10
Københavns Produktions Skole, har en Medie linie der ligger i NV. Kvaliteten af forløbet må dog siges at være ret minimal. Produktions skoler generelt har ry for at være et "opbevarings" sted til utilpassede unge, og jeg vil under ingen omstændigheder anbefale det.

Men - vil man sidde på sin flade hele dagen, og alligevel få en pæn sjat penge udbetalt er det en fin ide.

Hvis de har ledige pladser kan du starte når som helst på året du ønsker.
Jeg har vist et telefon nr. til dem liggende et eller andet sted, hvis du vil ha' det *s*
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
21. maj 2002 - 16:16 #11
Jeg ville egentlig gerne lige have et link til deres website hvis du har det ? :)
Jeg ønsker bestemt ikke at lave ingenting men det er da bedre end slet ikke at lave noget i nogle måneder. :)
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
21. maj 2002 - 16:17 #12
diina > Men giver dig da fuldt ud ret i at de fleste sikkert ikke laver noget.
Avatar billede askhoej Praktikant
21. maj 2002 - 16:17 #13
freefreelancer >> hvis du allerede kan mere end dem der bliver færdig på uddannelsen, virker det da endnu mere absurd at vælge den - hvad vil du så lære på den?
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
21. maj 2002 - 16:24 #14
askhoej > Jeg tror der er massere at lære hvis man vel og mærke har en ubændelig lyst til det og desuden har "talent" for det.
Avatar billede askhoej Praktikant
21. maj 2002 - 16:36 #15
freefreelancer >> Jeg er overhovedet ikke i tvivl om at der er en masse ting at lære, jeg stiller kun spørgsmåltegn ved de uddannelser du nævner udfra mine egne erfaringer med venner der enten har taget en af disse uddannelser eller er sprunget fra. Og mit indtryk er at niveauet generelt er for lavt på disse uddannelser, især i forhold til det som der reelt er brug for i "the real world". Men da du kun er 15, er der ikke rigtig andre alternativer udover hvis du kan være svine heldig og få en læreplads et sted.

Men du må have held og lykke
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
21. maj 2002 - 16:41 #16
Tak for det :)
Desuden skulle det ikke være noget problem at få den læreplads jeg skal bruge når jeg begynder på uddanelsen. Har allerede et godt netværk...da jeg skulle i 9. klasses praktik fik jeg henvendelser fra omkring 10 virksomheder så der var frit valg. Jeg var så heldig at komme ind hos en af mine helt klare favoritter inden for branchen nemlig e-types på vesterbro.
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
21. maj 2002 - 16:42 #17
ps. ved dog at der er en stor forskel :)
Avatar billede diina Nybegynder
21. maj 2002 - 17:22 #18
www.mtek.dk

Held og lykke :o)
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
21. maj 2002 - 17:49 #19
diina > Tak for det...Har også kigget lidt på http://www.netdesigner.dk/ ved du om det er mere seriøst?
Avatar billede diina Nybegynder
21. maj 2002 - 23:40 #20
Det skal jeg ikke kunne sige - Kender dem ikke *s*
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
26. maj 2002 - 15:04 #21
´