Avatar billede dar Nybegynder
22. juli 2000 - 13:12 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Ang. ekspertens design...

To ting:
1) Hvad gør dimsen \'spørgsmål og svar\' godt for? der er jo ekspertlogoet. Og JEG synes ihvertfald den er lidt kikset. Den minder om et faneblad men fungerer bare som et link.

2) Er \'Spørg Eksperten\' loaderen ikke en anelse skæv? Og længerer end den plejer at være om at dø?
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2000 - 13:59 #1
Du er da også inde i spørgsmål & svar her på siden nu ik;o), Hvad ser der hvis du klikker på OpretSpørgsmål eller Indstillinger?
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2000 - 14:02 #2
Admin er det fordig der ikke var plas til Spørgsmål og svar i selve menulinjen?
Avatar billede goulduck Nybegynder
22. juli 2000 - 15:15 #3
SATANS OGSÅ !!!

Jeg havde lige skrevet en masse ting, hoppede nogle sider tilbage (med \"back\" på browseren), hoppede frem igen til denne side, og så havde den slettet det jeg have skrevet. Sådan plejer den ikke at gøre. Når, men nok om det.

Det jeg skrev var at jeg på forsiden synes at det kan være lidt uoverskueligt at læse alle kategorierne på hovedsiden. Skriften er lille, står tæt og har en lys farve, så den \"flyder ud\" med baggrunden. Jeg siger ikke at det er umuligt at læse hvad der står, men det er sværre end på den gamle side.

Jeg bruger 1600 x 1200 på min 19\" skærm.
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2000 - 16:12 #4
Du skal ikke bruge så høj en opløsning, så bliver alting så utroelig småt. 1024 X 768 er bedst på en 19 \"
Avatar billede tomsommer Juniormester
22. juli 2000 - 17:20 #5
1024 x 768 på en 19\" ?
Hvorfor fanden skulle man så have en 19\"?

Jeg køre 1280 x 1024 på en 17\" og det passer mig fint
Avatar billede goulduck Nybegynder
22. juli 2000 - 18:19 #6
kharder> Grunden til at jeg bruger den høje opløsning er at jeg bruger pladsen. 1024 X 768 er best til 15\" skærme og til 17\" er det 1280 X 1024 som tomsommer siger.

Opløsningen på min skærm passer nogenlunde til en 15\" i 1024 X 768, bare med et større areal at arbejde på.

OG YARK!! Prøvede lige at bruge 1024 X 768 på min skærm ... hehe, nu kan jeg læse skriftstørrelse 1!! Prøvede også lige at gå ind på hovedsiden og se, det er blevet nemmere, men jeg synes stadig at skriften er for lys.

Det eneste plus jeg kan se ved 1024 X 768 er at skærmen køre 120 Hz, hvilket er meget godt til 3D spil.
Avatar billede goulduck Nybegynder
22. juli 2000 - 18:21 #7
Wow, så skulle i prøve at se Eksperten i 2048 X 1536 !! WEEEEEEEEEEEEEEE!!
hehe
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2000 - 23:11 #8
800x600 er til 15\"
1024x768 er til 17\"
1152x864 er til 19\"

Websiderne i dag er nomarlt tilpasse 800x600, så hvis man ønsker at køre med højre opløsning, så kan man jo vælge at tilpasse skriftsstørelsen, hvis noget bliver for småt, eller også bruge det som bliver anbefalet og lade være med at tro ens syn er bedre end det er. Når man når over de 20 år så begynder det desværre at gå den gale vej for mange, selv om de ikke selv tror på det. <;o)
Avatar billede goulduck Nybegynder
23. juli 2000 - 23:52 #9
Nu har jeg heldigvis ikke ramt de 20 endnu, så 1600 X 1200 er HELT fint. Det er bare underligt at Eksperten er en af de meget få sider hvor jeg synes at skriften er for lille.

Men jeg må jo bare nyde de sidste 1½ år af 1600 X 1200 til jeg må til at gå ned i opløsning. :O))

Eksperten er desværre heller ikke én af de sider som kan være på 800 X 600, ihvertfalde ikke uden af man skal scrolle.
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2000 - 09:51 #10
Jeg har ingen problemer. Det er kun de steder hvor brugerne selv har været inde og ændre tekstfeldets størelse, at der er problemer med sidebredten. Problemet kunne måske også være, at på eksperten læser du måkse mere koncentreret end på andre sider. Skriften er jo heller ikke hvad man kan kalde læsevenlig. Den mangler Ciriffer. Hvis nu skriften blev ændret til Times New Roman i stedet for Arial så kunne det måske hjælpe på det. ;o)
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
24. juli 2000 - 14:27 #11
Det ER blevet sværere at få et overblik på forsiden, for der er kommet en del nye kategorier. Indtil videre vil de stå som de gør, men som tidl. nævnt, er dette en del af et helt nyt design, hvor der skal tages højde for et øget antal kategorierog muligheder. Vi vil ikke bruge tid på at foretage småjusteringer nu, når der forsat er bugs på sitet.
Avatar billede goulduck Nybegynder
24. juli 2000 - 18:09 #12
andreas_admin> Fint! :O))

Forresten, hvormange sidder i og programmere Eksperten?
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
24. juli 2000 - 18:20 #13
Eftersom jeg ikke \"kan teknikken\", er det endnu bare Jacob som er igang på den front. Lige nu er der virkelig mange ting at se til, og vi har selv en masse nye ting, som vi tror kan gøre det endnu bedre. Det gode er dog, at vi nu har afsat langt mere tid til at svare hurtigere m.m., noget som der gerne skulle kunne mærkes positivt, når vi er kommet igennem de værste \"børnesygdomme\".
Avatar billede dar Nybegynder
29. juli 2000 - 13:40 #14
Fedt nok. Men se lige at få centreret \"spørg eksperten\" både horisontalt og vertikalt. :-)