Avatar billede __diskotekpitz.dk__ Nybegynder
19. maj 2002 - 23:18 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Mobil dabat

I har alt lige fra Pc til Pocket pc. Hvad så med at oprette en debat om mobiltelefoner, hvor man bla. kan dele erfaringer, eller stille spørgsmål hvis man har problemer?
Avatar billede s.b.a Nybegynder
19. maj 2002 - 23:20 #1
Fordi du kan gå her ind --> http://mobilsiden.dk/mobildebat.dk/

Ej.. Det ville egntlig være en god idé :)

Suran
Avatar billede __diskotekpitz.dk__ Nybegynder
19. maj 2002 - 23:22 #2
Der er jeg allerede ;) Men en seriøs mobil-forum, da mange sidder med meget viden på det område, og hvis man har spg.
Mobiltelefoni er jo noget vi alle bruger i vores hverdag, ligesom pc'en ;)
Avatar billede s.b.a Nybegynder
19. maj 2002 - 23:23 #3
Ja kan godt følge dig, jeg kunne også tænke mig og dele den viden jeg har på området :)

Suran
Avatar billede ducks Nybegynder
19. maj 2002 - 23:25 #4
Hører det ikke bare til Harware : Håndholdt ??
Avatar billede __diskotekpitz.dk__ Nybegynder
19. maj 2002 - 23:28 #5
Nej jeg syntes at sådan en stort emne burde have et "overemne" for sig selv, hvor man har "Mobil debat" f.eks.

S.B.A>> Hvad syntes du om den nye 7650?
Avatar billede s.b.a Nybegynder
19. maj 2002 - 23:31 #6
7650 ?..

Den er da meget fed, især at den har indbygget cameradet er meget imponerebde synes jeg. Det er imponerende at de har fået "plads" til så meget, den har jo næsten det hele :)... Men den kunne godt være lidt mindre, Ericsson kommer jo også med deres "Snart" og den skulle være mindre og mere funktiondygtig. Så må vi jo vente og se hvad nokia vil svare tilbage med :)..Hvad med dig ?

Suran
Avatar billede s.b.a Nybegynder
19. maj 2002 - 23:33 #7
Men tilgengæld så er Ericssons ikke **indbygget** som Nokia det er noget der følger med ved siden af, ligesom deres MP3 afspiller :)

Suran
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. maj 2002 - 23:44 #8
Hvad har mobiltelefoner med IT at gøre?
Avatar billede s.b.a Nybegynder
19. maj 2002 - 23:46 #9
Alt elektronik er IT (Næsten) Fax,computer,mobiltelefoner,fjernsyn o.s.v...

Eller er jeg forkert på den ??

Suran
Avatar billede tommyf Nybegynder
19. maj 2002 - 23:48 #10
Jeg synes at Ericsson kompensere godt ved at understøtte Bluetoothooth - det HBH15 headset er bare for genialt.
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. maj 2002 - 23:48 #11
Jeg vil mene at eksperten er for computerproblemer - ikke mobiltelefonproblemer...
Men ok - er da villig til at støtte sådan et forslag hvis der skulle blive en afstemning om det skullle på "programmet" :)
Avatar billede ducks Nybegynder
20. maj 2002 - 01:53 #12
hvad kan man bruge det til udover at spørge hvad andre mener om den her tlf??? Og så bli'r det vel bare en "Mobil spam kategori"
Avatar billede NanoQ Nybegynder
20. maj 2002 - 11:07 #13
Jeg har med vilje IKKE taget en mobil kategori med på Eksperten.

Selvom mobiltelefoner for så vidt også hører under Intformations Teknologi, mener jeg ikke det ligger i Ekspertens fokusområde.

Skulle Eksperten dække al IT, skulle den jo netop også dække fastnettelefoni, fax, spil osv. Skal Eksperten ikke blive en uhåndgribelig størrelse, er det nødvendigt at indsnævre den til bestemte områder.

Jeg mener heller ikke mobiltelefoner som sådan hører til i kategorien "håndholdt". Den kategori vil nu også blive omdøbt til PDA, med en masse underkategorier, i den nye kategoristruktur, for at tydeliggøre dette. Men selvom det sker, vil der aligevel være tilfælde hvor grænserne er uklare. Mange nye mobiltelefoner er jo netop både en telefon og en PDA. Nokia 9110 er nok et af de bedste eksempler herpå. Og selvfølgelig skal der da være plads til det.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
20. maj 2002 - 11:08 #14
Men de spørgsmål vedrørerende "mobil/pda'er" der hører til på Eksperten, er ikke spørgsmål om hvor man finder ringetoner eller logoer. De spørsgmål der er interessante i Eksperten regi, er spørgsmål om synkronisering mellem pc og PDA, Opsætning af software, opgradering af PDA OS osv. Altså de mere "computer-relaterede" aspekter af tingesterne.

NanoQ
Avatar billede __diskotekpitz.dk__ Nybegynder
20. maj 2002 - 17:26 #15
s.b.a>> Nokia har lavet en genial telefon med Nokia 7650, men det er bare en skam at den ikke understøtter bloutooth (med headset), og kun understøtter Dataoverførsel. Sonyericsson kommer også med en model p800, men skulle først ligge senere på året, så det bliver spændende at se hvad der sker.

Nanog>> Mobiltelefoni er da noget alle bruger, ligesom en PDA og alle kan have problemer med en mobiltelefon.
Jeg syntes det er forkert at sige at det er ligesom en fax, for der ved alle godt at man skal stille et spg. under "pc" hvor derimod mobiltlf. er så stort et emne at det ikke burde ligge under "håndholdte", hvorimoed "mobil.
Bare et forslag..
Avatar billede NanoQ Nybegynder
20. maj 2002 - 18:42 #16
At det er noget alle bruger, er ikke ensbetydende med det hører hjemme på Eksperten. Næsten alle bruger feks. også spil. Det hører alligevel ikke hjemme på Eksperten.
Avatar billede __diskotekpitz.dk__ Nybegynder
20. maj 2002 - 21:11 #17
Nanoq>> Nej, men stadig bare et forslag. Jeg syntes det er lige så vigtigt som PDA har deres egen kategori..
Avatar billede NanoQ Nybegynder
20. maj 2002 - 21:35 #18
PDA'er er at betragte som håndholdte computere... derfor har de deres berettigelse på Eksperten. Sådan er det ikke med mobiltelefoner. Det er et helt nyt emne, der ikke ligger inden for Ekspertens fokusområde :)
Avatar billede s.b.a Nybegynder
20. maj 2002 - 22:30 #19
Jeg synes personligt at det ville være en rigtig god idé med en mobil kategori :)

NanoQ--> Selvom der ikke kommer sådan en kategori, så vil folk jo alligevel stille deres spørgsmål i "fri Debat" Så hvorfor ikke bare lave en mobil kategori?

Det ville da være meget nemmere ;)

Suran
Avatar billede NanoQ Nybegynder
21. maj 2002 - 10:32 #20
Det samme kunne man sige om spil... der bliver stillet mange spørgsmål vedrørerende spil i "Fri Debat". Det betyder bestemt ikke der bør oprettes en "Spil" kategori.

Og hvad med feks. coca-cola-fodbold-spørgsmål? - skulle den også have sin egen kategori? :)
Avatar billede s.b.a Nybegynder
21. maj 2002 - 13:42 #21
Nej, der kan jeg så godt følge dig, men jeg synes ´stadig det ville være en god idé med en mobil kategori :)..

Men jeg kan da stadig blive ved med at bruge Eksperten uden :o)

Suran