Avatar billede martintaarn Nybegynder
19. maj 2002 - 14:43 Der er 51 kommentarer og
2 løsninger

Halvcirkel

Hej eksperter.
Jeg mangler et slags logo - håber I vil hjælpe mig... :)

*Str. skal være width:400px og height:120px
*Det skal forestille en halvcirkel, ligesom når solen står op over horisonten
*Farven skal være i lysegrå nuancer
*Der skal ikke stå noget i halvcirklen i første omgang, jeg har ikke helt bestemt mig for navnet

Jeg tror vist det var dét... ;-)
På forhånd tak!

/martintaarn
Avatar billede radiohead Nybegynder
19. maj 2002 - 15:22 #1
Avatar billede martintaarn Nybegynder
19. maj 2002 - 15:23 #2
ja det var jo en halvcirkel, men den må ligesom gerne være lidt mere spændende - vær kreativ! -jeg har givet folk meget frie hænder...
Avatar billede radiohead Nybegynder
19. maj 2002 - 15:24 #3
står af
Avatar billede radiohead Nybegynder
19. maj 2002 - 15:24 #4
fatter ikke spm´et
Avatar billede martintaarn Nybegynder
19. maj 2002 - 15:25 #5
den må godt være lidt kønnere, det er det jeg mener - synes du ikke selv at den dér er lidt tam?
Avatar billede radiohead Nybegynder
19. maj 2002 - 15:26 #6
jo, men du bad jo om en halvcirkel... Andet sagde du ikke! ;)
Avatar billede martintaarn Nybegynder
19. maj 2002 - 15:26 #7
dvs. måske lidt fade, eller nuanceskift, eller så'n...
Avatar billede martintaarn Nybegynder
19. maj 2002 - 15:28 #8
okay da, undskyld!, men jeg ved at du sagtens kan lave noget der ser superprof ud, så jeg blev nok lidt skuffet.
Avatar billede lee Nybegynder
19. maj 2002 - 15:50 #9
Avatar billede lee Nybegynder
19. maj 2002 - 15:51 #10
nu ved jeg ikke om jeg har gjort det samme som radihead.. da han er lidt hurtig med at tage sine bud ned igen.. men har lavet en halvcirkel til dig..
Avatar billede lee Nybegynder
19. maj 2002 - 15:52 #11
Radiohead>> måske en lille indsmugling af en request om at du liiiige lader dine bud ligge lidt længere ;o)
Avatar billede martintaarn Nybegynder
19. maj 2002 - 15:53 #12
ja, det ser okay ud - gider du prøve at fjerne den der ramme uden om cirklen, og så må du gerne prøve at fade fra blå til grå, istedet for sort til grå...?
Avatar billede heyday Nybegynder
19. maj 2002 - 16:00 #13
Avatar billede martintaarn Nybegynder
19. maj 2002 - 16:01 #14
>>heyday
Farverne er gode, men kanten er grim - den er meget kantet... måske kan du også lægge en 1px tyk kant rundt om den?
Avatar billede heyday Nybegynder
19. maj 2002 - 16:05 #15
Ja...øjeblik :)
Avatar billede radiohead Nybegynder
19. maj 2002 - 16:07 #16
Lee... Jep, jeg var sq lige lidt hurtig.

Nice at se dig igen BTW. :)

-Radio
Avatar billede martintaarn Nybegynder
19. maj 2002 - 16:09 #17
>>det er iorden, radio... tålmodighed er ellers en go' egenskab :-) Btw. hvordan kan det være du ikke hedder nonick længere?
Avatar billede radiohead Nybegynder
19. maj 2002 - 16:18 #18
Avatar billede heyday Nybegynder
19. maj 2002 - 16:21 #19
http://ww.netby.dk/Havnen/Nordholmen/171/halvcirkel_gif.gif --> 'reload'

Jeg lavede den om, fordi den anden koksede for mig.
Avatar billede martintaarn Nybegynder
19. maj 2002 - 16:23 #20
>>radiohead
det var ikke helt sådan, mere a la heyday's første forslag men bare med en pænere kant..
>>heyday
jeg bryder mig stadigvæk ikke så meget om kanten... desuden går den heller ikke helt ned til bunden i venstre side. måske kan du fade den meget svagt ud, således at man ikke kan se de der kanter rundt om cirklen?
Avatar billede martintaarn Nybegynder
19. maj 2002 - 16:24 #21
>>alle
jeg kunne godt tænke mig at halvcirklen forblev så stilren som mulig, uden alt for meget "tivoli", men se'følgelig må der gerne fades. :)
Avatar billede heyday Nybegynder
19. maj 2002 - 16:28 #22
Martintaarn --> Jeg ved desværre ikke, hvordan jeg fader broderen svagt ud :) - så meget er jeg ikke inde i photoshop endnu :) Men hvis en kan forklare mig det, kan jeg hurtigt lave det.
Avatar billede martintaarn Nybegynder
19. maj 2002 - 16:30 #23
hva' med lee? -hun er i hvert fald skrap til photoshop. er du herinde lee? :)
Avatar billede lee Nybegynder
19. maj 2002 - 16:31 #24
yep.. jeg er her.. holdt lige pause.. kommer med mit bud om lidt.
Avatar billede heyday Nybegynder
19. maj 2002 - 16:32 #25
Martintaarn --> Det er da Paint Shop Pro hun er skrap til :) - skulle jeg da mene.
Avatar billede martintaarn Nybegynder
19. maj 2002 - 16:32 #26
okay, ellers må du oxo gerne se på heyday's forslag - she needs help... ;-)
Avatar billede martintaarn Nybegynder
19. maj 2002 - 16:33 #27
>>heyday
nå ja, min fejl... er ikkke lige inde i grafikverdenen, forstår du... c",)
Avatar billede heyday Nybegynder
19. maj 2002 - 16:34 #28
Jep :) Det gør jeg :) Der må da være nogen som hurtigt kan hjælpe med at give en guide til fading af border :)
Avatar billede lee Nybegynder
19. maj 2002 - 16:36 #29
Avatar billede martintaarn Nybegynder
19. maj 2002 - 16:37 #30
>>heyday
ja, er der nogen som kan snuse sig herind?
Avatar billede lee Nybegynder
19. maj 2002 - 16:37 #31
heyday>> bruger du psp ?
Avatar billede heyday Nybegynder
19. maj 2002 - 16:38 #32
Lee --> Nej jeg bruger Photoshop :)
Avatar billede martintaarn Nybegynder
19. maj 2002 - 16:39 #33
>>lee
sådan! -som altid, perfekt... :)
Gider du at lave en udgave, hvor der er en sort 1px kant rundt om halvcirklen, undtagen i bunden?
Avatar billede lee Nybegynder
19. maj 2002 - 16:42 #34
Lækkert.. der kommer en outline på om lidt

heyday>> prøv at se efter noget der hedder antialias.. dette gør kanten pænere ;o)

radiohead>> er ved at være tilbage igen *S* tak
Avatar billede heyday Nybegynder
19. maj 2002 - 16:44 #35
Lee - Mange tak - det er der :) Du har ret, den gør kanten pænere c",)
Avatar billede lee Nybegynder
19. maj 2002 - 16:46 #36
Avatar billede lee Nybegynder
19. maj 2002 - 16:47 #37
heyday>> anytime ;o) der er ikke så stor forskel på Paint Shop Pro og Photoshop i dag ;)
Avatar billede martintaarn Nybegynder
19. maj 2002 - 16:49 #38
>>lee
den er godt nok ikke sort den der kant, vel... :) Men thanx, anyway... det ville godt nok være fedt hvis du lige gad at lave en sidste halvcirkel med sort kant...
Avatar billede lee Nybegynder
19. maj 2002 - 16:50 #39
nå for pokker ;o) Det retter vi da bare så.
Avatar billede martintaarn Nybegynder
19. maj 2002 - 16:51 #40
he he
Avatar billede lee Nybegynder
19. maj 2002 - 16:52 #41
Avatar billede martintaarn Nybegynder
19. maj 2002 - 16:56 #42
he he, den er godt nok stadig ikke sort, men derimod hedder den rgb(74,74,74) men okay, hvis du gider et sidste forsøg...? ellers snupper jeg den bare, men det ville være rart med SORT. ;-)
Avatar billede lee Nybegynder
19. maj 2002 - 16:57 #43
sort outline uhhh
Avatar billede martintaarn Nybegynder
19. maj 2002 - 17:01 #44
kommer du med en sort kant - eller er vi færdige? for så lukker jeg bare
Avatar billede martintaarn Nybegynder
19. maj 2002 - 17:05 #45
fair nok - lukket! 1000 tak for hjælpen allesammen!
Avatar billede heyday Nybegynder
19. maj 2002 - 17:08 #46
Martintaarn --> Undrer mig nu :) - hvorfor får jeg 9 point, når mit forslag ikke kunne bruges...hvis det er en fejl, giver jeg dig dem bare tilbage, np.
Avatar billede martintaarn Nybegynder
19. maj 2002 - 17:10 #47
det er fordi, at du var med til at yde en indsats og det var jo sådan set lidt, din skitse som kunne bruges, right? DERFOR! :) Sådan noget skal jo belønnes.
Avatar billede heyday Nybegynder
19. maj 2002 - 17:15 #48
Martintaarn --> Jamen så siger jeg da mange tak :) - det oplever jeg ikke ret tit :)
Avatar billede lee Nybegynder
19. maj 2002 - 17:30 #49
hm undre undre.. nu er der jo ikke langt fra mit første bud til det endelige resultat, og det kom før heydays bud ;o)

Men det er fint med mig.. no problem ;o)

Sig mig du spørger : kommer du med en sort kant - eller er vi færdige? for så lukker jeg bare, efter jeg har oploadet det... så du det bare ikke eller ??

/Lee
Avatar billede heyday Nybegynder
19. maj 2002 - 17:37 #50
Jeg kan godt oprette et spørgsmål på 9 point og så kan du svare? :)
Avatar billede lee Nybegynder
19. maj 2002 - 18:00 #51
Nej nej nej nej nej.. overhovedet slet ej tale om *GGG*
Skulle bare have ladet være med at kommentere ;o)
Avatar billede heyday Nybegynder
19. maj 2002 - 23:25 #52
Lee --> Nej nej :) Det er fint med en kommentar :) - ellers havde jeg spurgt dig alligevel.
Avatar billede martintaarn Nybegynder
20. maj 2002 - 16:35 #53
Håber alle er tilfreds, anyway...