Avatar billede ratzaiy Nybegynder
18. maj 2002 - 12:18 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Dårlig kvalitet i DivX

For et stykke tid siden kunne jeg optage i DivX formatet i Virtualdub med en rigtig god kvalitet, men lige pludselig da jeg afinstallerede programmet så optager den i en rigtig dårlig kvalitet. Kan det være nogle instillinger der skal laves om? Når i optager i Microcrap MPEG-4 Video codec V3 så optager den i samme kvalitet som før men det fylder meget mere.
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
18. maj 2002 - 14:56 #1
Er folk helt "døde" i dag :)
Avatar billede hermandsen Juniormester
18. maj 2002 - 15:01 #2
Måske er bitraten for videoen ikke høj nok!
Avatar billede hermandsen Juniormester
18. maj 2002 - 15:01 #3
Neeeeej, vi er ikke helt døde... Bare ude og nyde det gode vejr! :)
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
18. maj 2002 - 15:44 #4
ja det er vel rigtig nok. Det er jo superskønt vejr, nu ved jeg ikke hvor i landet du bor men her i storkbh er det dejligt vejr
Avatar billede hermandsen Juniormester
18. maj 2002 - 15:55 #5
Hehe... Det var nu ikke meningen det skulle blive til en chat, men jeg bor da i Århus! Kanon vejr!!! :)

Har du sat bitraten lidt op på dit DivX-codec? Det skulle gerne hjælpe lidt på kvaliteten! ;)
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
18. maj 2002 - 15:59 #6
Det normale er 910 Kb. da jeg satte det op til 920 kb forsvandt billedet helt. Hvor meget er lidt op?
Avatar billede hermandsen Juniormester
18. maj 2002 - 16:05 #7
Hmmmm... Okay MEGET mystisk!!! Hvilket codec bruger du? Du burde (så vidt jeg ved) sagtens kunne bruge det nye DivX 5.01...
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
25. august 2002 - 10:02 #8
Lukker. Jeg ordnede problemet med en snild lille afinstallering af Virtualdub og via www.vcdhelp.com