Avatar billede microtec Nybegynder
15. maj 2002 - 14:21 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Design bug ved banner

Det er temmelig at "rullegardinerne" fra menuerne i toppen af skærmen (f.eks. "Kategorioversigt"), ruller ned BAG banneret for Sharksforum.com

Det mu kunne lade sig gører at få banneret til at likke bagerst. Ellers bør banneret flyttes.
Som det er nu, er menuen ubrugelig, da man ikke kan se andet en halvdelen af punkterne.
Avatar billede dmcn Praktikant
15. maj 2002 - 14:24 #1
Opgradér til IE 6 - sharksforum-banneret burde ikke være et problem.
Avatar billede microtec Nybegynder
15. maj 2002 - 14:26 #2
Jeg prøver lige igen med knap så mange tastefejl :o)

Det er temmelig upraktisk at "rullegardinerne" fra menuerne i toppen af skærmen (f.eks. "Kategorioversigt"), ruller ned BAG banneret for Sharksforum.com

Det må kunne lade sig gøre at få banneret til at ligge bagerst. Ellers bør banneret flyttes.
Som det er nu, er menuen ubrugelig, da man ikke kan se andet en halvdelen af punkterne.
Avatar billede microtec Nybegynder
15. maj 2002 - 14:27 #3
n0rmality >> Ævl. Det kan ikke være meningen at man ikke kan se Eksperten i IE5

Så kodningen ganske enkelt for dårlig, og ikke værdig til at blive kaldt noget med "Ekspert"
Avatar billede dmcn Praktikant
15. maj 2002 - 14:34 #4
Man kan heller ikke se menuerne i Opera, Konqueror og Lynx - skal man så helt droppe dem?
Avatar billede microtec Nybegynder
15. maj 2002 - 14:41 #5
... og i en gammel Netscape kan man god se menuerne, men ikke banneret (måske skulle jeg bruge den).

Jeg finder det pinligt at lave så dårlig programmering på et site, der udveksler viden om IT, herunder design af web-sider.

Ja, man bør droppe dem, og lave en simulere form for menu, hvis man ikke kan få de "fancy features" til at virke ordentlig.
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2002 - 15:08 #6
Der kan bruges >PIL NED når curseren holdes over menuen.
Men det er godt nok noget skidt !!!

~ibtage~
Avatar billede microtec Nybegynder
15. maj 2002 - 15:14 #7
Bannert er nu flyttet, så det ikke kommer i konflikt med menuen.
Så virker menuen som den skal :o)
Avatar billede microtec Nybegynder
15. maj 2002 - 15:18 #8
Fandme nej!!!!

Nu er bannert igen på det tåbelige sted, så man ikke kan se menuen.
Avatar billede dmcn Praktikant
15. maj 2002 - 15:21 #9
"der udveksler viden om IT, herunder design af web-sider."
At brugerne ved en masse om emnet er vel ikke ensbetydende med, at admin gør? Du får det til at lyde som om, at driver man et IT-forum, så skal man også være i stand til at kode 100% cross browser DHTML.

"Ja, man bør droppe dem, og lave en simulere form for menu, hvis man ikke kan få de "fancy features" til at virke ordentlig."
Hvorfor ikke give så mange man kan nogle fancy features, og give resten nogle fungerende features?
Avatar billede dmcn Praktikant
15. maj 2002 - 15:23 #10
Og så en lille detalje - prøv at åbne eksperten i et vindue på under ca. 500 px i bredden - banneret sidder nu øverst til højre, over menuen. Gør vinduet større, og refresh - nu sidder banneret i midten igen. :)
Avatar billede microtec Nybegynder
15. maj 2002 - 15:26 #11
"Hvorfor ikke give så mange man kan nogle fancy features, og give resten nogle fungerende features?"

Fordi ikke alle opdatere deres browser med det samme når der kommer en ny version, og fordi det netop IKKE er en fungerende feature for resten.
Avatar billede dmcn Praktikant
15. maj 2002 - 15:34 #12
IE 6 har da været ude i en del måneder nu, eller?
Personligt så jeg hellere, at admin brugte tiden på at udvikle på eks. E-pro fremfor en dropdown, der virker for mindst 50% af brugerne i den version der bruges nu. Jo, gu er det irriterende for folk med IE 5, men de har da et par muligheder: Man kan selv sætte sin kategori-oversigt op på kategori-siden, og dermed få en nogenlunde overskuelig erstatning, eller man kan opgradere sin browser.
Avatar billede microtec Nybegynder
15. maj 2002 - 15:42 #13
"der virker for mindst 50% af brugerne"

Du mener altså det er ok at Ekspertens menu-struktur IKKE virker for mindst 50% af brugerne.

En hurtig work-around var da bare at flytte det banner til øverste højre hjørne, og så lade blive der.
Længere er den ikke.

PS: nu har man snakket om E-pro i alt den tid jeg er kommet her. Mon den bliver til noget ;o)
Avatar billede dmcn Praktikant
15. maj 2002 - 16:03 #14
Dropdownmenuen har da aldrig været tænkt som decideret menustruktur, men kun som supplement til forsiden.

Ja, det ville være en hurtig work-around, men det ville også flytte fokus fra banneret, der lige nu er placeret temmelig optimalt - det er jo meningen, at det skal ses. :)

Heh, admin arbejder vist koncentreret på E-pro for tiden - det sagde han da, da jeg var til møde med ham i påsken.
Avatar billede microtec Nybegynder
15. maj 2002 - 16:23 #15
n0rmality >> Hvorfor vil du altid ud i disse uendelig diskussioner?

Jeg påpeger en fejl. Om den bliver rettet eller ej, har jeg ikke nogen indflydelse på, men fejlen er der.

"Opgradér til IE 6" og "Dropdownmenuen har da aldrig været tænkt som decideret menustruktur" ændre ikke på at der er en fejl, som er generende.
Avatar billede dmcn Praktikant
15. maj 2002 - 16:30 #16
Du påpeger en fejl, som er blevet påpeget mindst 10 gange før. At admin ikke har gjort noget ved den endnu siger, i mine øjne, en hel del om hans holdning til det, og hvilke dele af hans siteudvikling han fokuserer på. Det er en fejl, men tilsyneladende er den ikke irriterende nok til at han vil bruge ressourcer på at rette den - det var sådan set bare det jeg ville påpege.
Avatar billede microtec Nybegynder
15. maj 2002 - 16:38 #17
n0rmality >> Jammen, hvorfor nøjes du så ikke bare med at sige det, i stedet for alt det ævl. Jeg har ikke selv set at fejlen var blevet påpeget.
Det kunne lige så godt have været din første og eneste kommentar. Der er ingen grund til at vi skal bruge 16-17 indlæg for at nå frem til den information.

Hvis du gerne vil chatte, kan vi nok finde en smartere måde at gøre det på.
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. maj 2002 - 13:39 #18
microtec> http://www.eksperten.dk/spm/216191 er slettet, som du foreslog.
Avatar billede microtec Nybegynder
27. maj 2002 - 13:51 #19
john_stigers >> Fint :o)
Du har nok svært at kommentere i et spørgsmål der er slettet *GG*
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. maj 2002 - 20:22 #20
microtec> præcist :)