Avatar billede berta Nybegynder
14. maj 2002 - 14:08 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Style sheets

Kan man anvende CSS på et website designet udelukkende i Flash 5.0?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
14. maj 2002 - 14:09 #1
Det kan du hellere ikke, for CSS anvender du i forbindelse med HTML og XHTML.

/per
Avatar billede berta Nybegynder
14. maj 2002 - 14:11 #2
Kan man ikke sætte CSS ind i HTML-dokumentet, som man f.eks. gør med Dreamweaver?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
14. maj 2002 - 14:18 #3
Det kan du godt, men det påvirker ikke teksten i din flash film.

/per
Avatar billede berta Nybegynder
14. maj 2002 - 14:20 #4
OK, tak for hjælpen :o)
Er der noget, der ligner CSS i Flash?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
14. maj 2002 - 14:24 #5
Velbekomme!

Nej, for flash ser ens ud i alle typer browsere.

CSS er udviklet til HTML og XHTML, fordi det skulle være muligt
at formatere din tekst, så den så ens ud i alle typer browsere.
Samtidig skulle CSS sørge for at din tekst kunne overholde de
typografiske regler.

/per
Avatar billede berta Nybegynder
14. maj 2002 - 14:31 #6
OK :o)
Avatar billede morgel Nybegynder
28. november 2003 - 19:09 #7
hov-hov, -flash ser ikke ens ud i alle browsere, -txt(html) i flash har forskellige størrelser i win og på mac...