Avatar billede frkolsen Nybegynder
13. maj 2002 - 15:16 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Vejledning til ændring af pointtildeling

Hurra, jeg har lært noget nyt i dag: Man kan ændre sin pointtildeling til et spm så man ikke behøver oprette et nyt spm for at give flere point for et svar:

"Hvis du har oprettet et spørgsmål og det ikke er lukket endnu, så bare klik på pointantallet der hvor der står "25 point fra fcs" og violá - så kan du ændre det ;-)" (fcs, http://www.eksperten.dk/spm/208826)

Jeg vil da gerne foreslå at dette fif bliver offentliggjort på et dertil bedre egnet sted, f.eks. i forbindelse med en vejledning i brug af Eksperten.
Avatar billede fcs Novice
13. maj 2002 - 15:41 #1
Glimrende ide - Det må være en virkelig smart og genial bruger der har givet dig det tips ;-)
Avatar billede fcs Novice
13. maj 2002 - 15:42 #2
Spøg til side - Nanoq arbejder på en FAQ i forbindelse med en opdatering af reglerne. Måske skulle den med der??
Avatar billede frkolsen Nybegynder
14. maj 2002 - 11:39 #3
Nej, jeg synes ikke det hører hjemme under reglerne. Jeg har indtryk af at nanoqs arbejde har karakter af at vise især hvad man ikke må, E's lov så at sige.
Det jeg savner er vejledningen. I øjeblikket er det sådan at folk spørger hinanden og giver point for at få at vide hvordan E fungerer. Det er ikke rimeligt - hverken at give point for og slet ikke at *modtage* point for. Vejledningen skal være med til at støtte, at tage nye i hånden og sige velkommen, her skal du bare se hvad du kan hvis du gør sådan og sådan.
Der har været en vejledning engang. Jeg husker dog ikke noget om at dit (fcs) fif var med, men den har da eksisteret. Og den var ikke så dårlig, som jeg husker den. Den gav en lyst til at deltage i det der  - i al fald dengang - var E's ånd. Det er lige som om at det efterhånden er ved at gå lidt i glemmebogen. Der bliver brugt oceaner af kræfter på det der IKKE er/var ånden i stedet for på det modsatte, og det tror jeg er en rigtig dårlig ide. Man kan godt bruge kræfter på at fjerne ukrudt, men ikke alle kræfter alene på det. Den gode ånd trænger til at blive plejet og reklameret for. Men reklamen er væk!!!
Nå det blev en lang smøre.
Avatar billede fcs Novice
14. maj 2002 - 11:56 #4
Men en god smøre!!!!!! Du har fuldkommen ret. Dog mener jeg at det (som det har været hidtil) skal være 100% gratis at stille et spørgsmål i Coadmin-kategorien, naturligvis under forudsætning af at det har generelt med hjælp til brug af eksperten at gøre. Men der skal, som du siger, reklameres for dette, samt de øvrige tips og tricks. Send evt. en mail til admin på info@eksperten.dk og forklar om din mening og dette spørgsmål ;-)

Hygge

FCS
Avatar billede frkolsen Nybegynder
14. maj 2002 - 16:53 #5
FCS> Tak for opbakningen. Læg et svar så får du pointene ;-)

& sel' hyg'

frkolsen
Avatar billede moebius Nybegynder
17. maj 2002 - 08:37 #6
fcs->
Hvis jeg må gå vidre på din idé om at gøre CoAdmin kategorien "gratis", så vil jeg nok sige at Eksperten->Forslag osse skal være gratis.
Avatar billede fcs Novice
17. maj 2002 - 10:28 #7
Ja, selvfølgelig -det er den i mine øjne allerede ;-)
Avatar billede fcs Novice
17. maj 2002 - 10:28 #8
Ups
Avatar billede frkolsen Nybegynder
17. maj 2002 - 22:56 #9
Det burde vel være tilfældet for hele kategorien Eksperten, at her var der ikke point indblandet i spm.
Heller ikke i Kildekodehjælp, hvor overskriften hedder "Hjælp os med at udvikle til Eksperten". Nu kan jeg godt nok se at Admin selv udlover point for hjælp, det så være hvad det være vil, men altså nej, ikke hvis I spørger mig.
Er man glad for Eksperten er man vel også glad for at kunne bidrage til dens pleje og kultivering!