Avatar billede dizmo Nybegynder
13. maj 2002 - 14:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

DivX til Super VideoCd'er

Jeg har prøvet at lave DivX film om til videocd'er, da jeg gerne vil kunne kaste dem i DVD'en, men jeg kan ikke få det til at virke... Jeg har prøvet med Nero Burningroom, men den vil ikke som jeg vil... HJÆLP, den fortabte filmelsker...
Avatar billede keysersoze Guru
13. maj 2002 - 15:04 #1
www.divxit.dk  der findes lidt artikler om det
Avatar billede hermandsen Juniormester
13. maj 2002 - 15:05 #2
Prøv først at konvertere til SVCD... Det kan du bruge TMPGEnc til...
Avatar billede mantique Nybegynder
13. maj 2002 - 15:09 #3
DivX kan ikke bruges som komprimeringsværktøj til aflæsning i DVD spillere. Jeg har læst at for at få en VHS kvalitet skal brændingen foregå på mindst 2 cd'er. Altså filen splittes op. Den bedste metode skulle være at bruge det gratis program virtualdub (www.virtualdub.org) og komprimeringscodec fra Pegasus Pictools (www.jpg.com. Held og lykke med dine film håber dette kunne hjælpe dig lidt på vej...Peter
Avatar billede mantique Nybegynder
13. maj 2002 - 15:12 #4
Undskyld, codec fra Pegasus var Picvideo motion JPEG og ikke pegasus pictools.