Avatar billede mantique Nybegynder
13. maj 2002 - 08:56 Der er 9 kommentarer

Tiny firewall / toldogskat.dk

Kan nogen forklare mig, hvad der sker og hvorfor min Tiny firewall siger dette, når jeg går ind på min firma hjemmeside. Jeg har ingen link til toldogskat.dk på hjemmesiden:

Someone on address www.toldskat.dk [147.29.40.220] wants to send ICMP packet to your machine

MVH

Jens

Avatar billede francodavid Nybegynder
13. maj 2002 - 08:58 #1
Sker det hver gang at du går ind at 147.29.40.220 forsøger at pinge dig?
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
13. maj 2002 - 09:04 #2
de overvåger dit firma, for skatte fusk... :o)
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
13. maj 2002 - 09:04 #3
Har du husket at betale Moms og Skat

He he

MC
Avatar billede agony2 Nybegynder
13. maj 2002 - 09:10 #4
kontakt told og skat's it afdeling og spørg dem.
Avatar billede mantique Nybegynder
13. maj 2002 - 09:25 #5
Jeg vil prøve at se om det gentager sig. Men jeg undrer mig da bare over hvilke informationer told og skat prøver at få fat i ?

Nb! Jeg har et godt forhold til told og skat og betaler min skat / moms
(-:
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2002 - 09:32 #6
Det kan vaere at deres maskine ogsaa er inficeret med et af de der programmer der forsoeger at faa kontakt med andre, saa det vil sikkert vaere en rigtig god ide at snakke med dem. Det er ikke sikkert de ved det.
Avatar billede francodavid Nybegynder
13. maj 2002 - 12:02 #7
Som skrevet, de pinger dig, det eneste de kan få ved at pinge dig er svar  og intet andet....
Avatar billede gathond Nybegynder
20. maj 2002 - 09:01 #8
francodavid, du kan da ikke ud for ovenstående se at det er en ping pakke, mere specifikt en ICMP echo request. Det findes en del flere ICMP pakker, men så viddt jeg husker er ICMP pakker, transmissions kontrol pakker, altså ting i stil med sæt hastigheden op/ned osv
Avatar billede francodavid Nybegynder
20. maj 2002 - 09:19 #9
gathond -> Se i Tiny firewall'ens default opsætning, der vil du se at ping er det eneste ICMP trafik der default er sat op.