Avatar billede error_404 Nybegynder
12. maj 2002 - 18:04 Der er 29 kommentarer

Ytringsfrihed...

Nogle af jer der kan forklare mig hvad "ytringsfrihed" vil sige?!

...er lidt i tvivl! =)
Avatar billede error_404 Nybegynder
12. maj 2002 - 18:07 #1
Come on!! =)
Avatar billede ducks Nybegynder
12. maj 2002 - 18:07 #2
at man må sige hvad man vil
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2002 - 18:08 #3
det er det der burde blive frataget pia kjærsgaard ;)

Ytringsfrihed er retten til at mene og sige nøjagtig hvad det passer dig...
Det er det der er forskellen på en politistat og et demokrati :)
Avatar billede error_404 Nybegynder
12. maj 2002 - 18:09 #4
Dvs. man kan sige at et websitet er elendigt, uden at man kan få enden på komedie?!!? =)
Avatar billede -no-skills- Nybegynder
12. maj 2002 - 18:09 #5
Jada :)
Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
12. maj 2002 - 18:10 #6
Det at du må sige, hvad du vil, om hvem du vil uden at blive straffet.

Racistiske og religiøse krænkelser er dog ikke indbefattet

DGP
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2002 - 18:10 #7
error : delvist - der er intet ulovligt i at sige det, men til gengæld er der jo heller ikke noget ulovligt i at den du angriber til gengæld sviner dig tilbage, for det er de også i deres gode ret til pga. ytringsfriheden ikk
Avatar billede -no-skills- Nybegynder
12. maj 2002 - 18:10 #8
Ved bare ikk lige om man må genere kongefamilien..men hvert fald alle andre..hvis du har lyst
Avatar billede error_404 Nybegynder
12. maj 2002 - 18:10 #9
Fint nok =) Det forklarer jeg til vores kære CoAdmin "resten"!

Han forstår det ikke rigtigt! *G*
Avatar billede ducks Nybegynder
12. maj 2002 - 18:10 #10
noget i den retning, man kan vel nok godt få et par kommentarer eller mere hvis det er racistisk mm.
Avatar billede ducks Nybegynder
12. maj 2002 - 18:12 #11
der er ikke ytringsfrihed på eksperten, dvs. man skal tale pænt!
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2002 - 18:13 #12
error: se på eksperten har vi altså ikke ytringsfrihed *GG*
ej her er et fast sæt regler du har accepteret da du oprettede din bruger, og dem skal du overholde.
Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
12. maj 2002 - 18:14 #13
LOVPARAGRAF

LBK nr 648 af 12/8/1997

Straffeloven

§ 266b

Den, der offentligt eller med forsæt til udbredelse i en videre kreds fremsætter udtalelse eller anden meddelelse, ved hvilken en gruppe af personer trues, forhånes eller nedværdiges på grund af sin race, hudfarve, nationale eller etniske oprindelse, tro eller seksuelle orientering, straffes med bøde, hæfte eller fængsel indtil 2 år.

Stk. 2. Ved straffens udmåling skal det betragtes som en skærpende omstændighed, at forholdet har karakter af propagandavirksomhed.

DGP
Avatar billede ducks Nybegynder
12. maj 2002 - 18:14 #14
inkl. at man accepterer et svar, http://www.eksperten.dk/spm/191825
Avatar billede error_404 Nybegynder
12. maj 2002 - 18:17 #15
ducks>>> Det her er uden for Eksperten.dk! Jeg kender godt Ekspertens regler!

Det med at acceptere svaret på må du snakke med admin om.. en fejl i Eksperten.dk gjorde at min bruger blev deaktiveret et par dage efter oprettelsen af dette spm... Beklager!
Avatar billede ducks Nybegynder
12. maj 2002 - 18:19 #16
iorden :)
Avatar billede error_404 Nybegynder
12. maj 2002 - 18:19 #17
dengalepose.dk>> Nu snakker vi ikke om racer, men blot et jeg siger til en person: Din hjemmeside er dårlig og under alt kritik

Det jeg så vil ind på, er om han på baggrund af det kan sige "Jeg giver dig 5 min..." ved ikkke hvad der sker efter de 5 min., men jeg er også ret ligeglad! =)
Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
12. maj 2002 - 18:30 #18
Du spurgte, hvad ytringsfrihed betyder og jeg svarer på spørgsmålet - så let er det

DGP
Avatar billede error_404 Nybegynder
12. maj 2002 - 18:50 #19
dengalepose.dk>>> Jep! Korrekt :o)
Avatar billede jakoba Nybegynder
12. maj 2002 - 21:05 #20
Der er så lige en ekstra faktor vi skal have med.

Eksperten.dk er et privatejet websted og vi brugere er her som gæster.

Værten har nårsomhelst og hvorforsomhelst ret til at smide og ud hvis han har lyst. Og kan delegere andre til at gøre det for ham.

På dit eget websted har du den totale ytringsfrihed. Her kan du vælge om du vil følge de regler der er og de henstillinger du evt får. Hvis du vælger at lade være er der gode chancer for at du bliver vippet af.

mvh JakobA
Avatar billede error_404 Nybegynder
12. maj 2002 - 21:16 #21
jakoba>>> I know... men jeg må fx på min hjemmeside godt skrive, at: www.jubii.dk - er en møg søgemaskine, der er fuldstændig ubrugelig!

....uden at Jubii.dk kan komme efter mig og kræve at jeg fjerner det?!?

Jeg bliver ikke vippet af.. jeg har engne servere og her gælder mine regler =) Men hvis vi kigger på loven, er der så nogle der kan komme efter mig?! :)
Avatar billede jakoba Nybegynder
12. maj 2002 - 21:32 #22
kik på dengalepose's lovparagraf ovenfor, den gælder også for det du siger på dit vebsted.

og hvis det du siger rigtig gør ondt kan jubii evt vælge at sagsøge dig for injurier. Så kan du blive nædt til at 'bevise' at jubii er en møg-søgemaskine (jeg skal gerne vidne til din fordel:), hvis det ikke lykkes kan du komme til at betale erstantning.

Under alle omstændigheder er det som regel bedst at råbe lort efter folk. Det skader ikke dem synderligt, men du vil hurtigt få spoleret din egen troværdighed så ingen gider lytte efter hvad du siger. Spar det til der er brug for det :-))

mvh JakobA
Avatar billede jakoba Nybegynder
12. maj 2002 - 21:33 #23
Ups. glemte et 'ikke' efter bedst
    ... bedst IKKE at råbe ...
Avatar billede NanoQ Nybegynder
12. maj 2002 - 21:58 #24
Avatar billede jakoba Nybegynder
12. maj 2002 - 22:08 #25
Øhhh....
nanoq >> i sidste lange paragraf:
    "nogen blev mere voldelige og andre blev mindre voldeliger"
fører til konklusionen at
    "Dette er et eksempel på at censur ikke altid er negativt og at det er vigtigt at sætte censur på yderst voldlige begivenheder ..."

Forstår du logikken der?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
12. maj 2002 - 22:33 #26
jakoba, lol... egentlig ikke :)
Avatar billede ducks Nybegynder
13. maj 2002 - 19:30 #27
accepter nu et svat!
Avatar billede error_404 Nybegynder
13. maj 2002 - 19:47 #28
ducks>>> Tag det roligt :)
Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2002 - 20:13 #29
lukketid :)