Avatar billede the_email Nybegynder
12. maj 2002 - 15:58 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Skrive *.avi ud på CD´ere

Jeg har med mit ASUS-graffikkort, lige indspillet et VHS-bånd, det program opdeler automatisk filerne så de bliver på 2GB, jeg har nu tre filer, De to første er der film på det hele og på den sidste har jeg fået noget med som jeg ikke skal bruge, jeg skal nu bruge et program der kan fjerne det sidste af den 3. fil, og et der kan lave filerne til VCD på 650 MB, jeg har prøvet med Nero, men det fryser.

Jeg skal altså have sat den 1. fil samen med ca. halvdelen af den 2. og så det sidste af den 2. sammen med den 3. og det skal så lave til VCD.

Hvad for et program kan gøre det?

TheEmail
Avatar billede initializing Nybegynder
12. maj 2002 - 16:07 #1
Til at klippe filmen over med kan du bruge

Før det kan brændes som VCD skal du ha' det lavet fra .AVI til .MPEG det kan ud gøre med det her tool.
Ligos LSX-MPEG Encoder 3.5  3.5
http://download.com.com/3000-2194-5876107.html?tag=lst-0-1

-Martin
Avatar billede initializing Nybegynder
12. maj 2002 - 16:09 #2
Og til at klippe i filen kan du bruge:
FileSplitter  1.0.0.8
http://download.com.com/3000-2248-8675669.html?tag=lst-0-6
Avatar billede whatever Nybegynder
12. maj 2002 - 16:13 #3
Prøv på at kigge på http://www.vcdhelp.com/, der er flere guider til opsplitning og samling af mpeg/avi-filer. Der står også hvordan du laver din avi om til vcd og brænder den.
Avatar billede the_email Nybegynder
12. maj 2002 - 16:29 #4
MPEG Encoder ser umiddelbart ud til at virke, men hvordan får jeg FileSplitter til at virke, den fil du linker til indholder en *.diz fil et par dll filer og en tekst hvor der står hvilke bugs der er blevet ordnet siden sidste version.
Avatar billede yousif Nybegynder
12. maj 2002 - 20:00 #5
Du kan også bruge Mr. Splitter til at spille med, den er let at installere

http://www.friserverplads.dk/ys-software/download.html

MVH
Yousif
Avatar billede the_email Nybegynder
16. maj 2002 - 16:10 #6
Okay, jeg har nu fået fat i en encoder til Nero, men når den skal til at brænde skriver den noget med "calibration area is full", og stopper, den når ikke at skrive på CD´en, men hvad skal jeg gøre for at undgå dette? - det er lidt irreterende for den skal hver gang bruge fire timer på at kode filen om til en MPEG.

TheEmail.
Avatar billede the_email Nybegynder
16. maj 2002 - 16:11 #7
Jeg laver det til MPEG 2, altså SVCD, for ved MPEG 1 VCD, fryser den.
Avatar billede the_email Nybegynder
20. august 2002 - 20:56 #8
Hmm.. Jeg har desværre ikke fundet ud af det endnu, men I kan jo lige dele pointsne, så finder jeg nok på noget.

TheEmail.