Avatar billede khla Praktikant
11. maj 2002 - 23:41 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

S-VHS til Composite tranformation !!!

Hejsa
Jeg forsøger at få billedet fra min bærbare der har S-VHS udgang over til mit TV!

Hvis jeg fører billedet over ved S-VHS alene får jeg sort/hvid!

Hvis jeg bruger et transformator stik der transfomerer S-VHS til composite kabel kommer der slet ikke noget billede på TV'et! - hvordan kan det være

- Skal grafikkortet understøtte noget for at kunne lave dette nemme trick?
- Er der andre metoder til at tranformere S-VHS signalet til composite?
- Andre forslag/kommentarer?

på forhånd tak
Avatar billede pentium4 Juniormester
11. maj 2002 - 23:43 #1
Understøtter dit tv ikke s-vhs?
Avatar billede pentium4 Juniormester
11. maj 2002 - 23:45 #2
Er der ikke et composite-stik på pc'en?
Avatar billede pentium4 Juniormester
11. maj 2002 - 23:48 #3
Det stik du brugte, er der ikke en omskifetr på den? Hvis der er skal den stå til In og ikke out.
Avatar billede khla Praktikant
11. maj 2002 - 23:49 #4
Mit TV understøtter ikke S-VHS hvorfor jeg forsøger at få signalet transformeret til Composite!

Der er kun en S-VHS udgang på PC'en (det er en bærbar IBM Thinkpad T21)
Avatar billede khla Praktikant
11. maj 2002 - 23:52 #5
Jo det Scartstik jeg bruger har IN og OUT
- og jeg bruger IN
Avatar billede toocool Nybegynder
11. maj 2002 - 23:55 #6
Du kan ikke umiddelbart konvertere dit signal til composite. Det har noget at gøre med, at når du bruger S-VHS så er sort/hvid og farve adskilt, og det er det som giver et bedre billede end composite.
Avatar billede pentium4 Juniormester
12. maj 2002 - 00:00 #7
Har du ikke en lille stump kabel, som har et s-vhs stik i den ene ende og et composite-stik i den anden? Det er der vist på et billed på denne side at man skal have. http://www.vcdhelp.com/play.htm#tv
Avatar billede pentium4 Juniormester
12. maj 2002 - 00:03 #8
Har du valgt rigtigt system? Pal og ikke NTSC?
Avatar billede khla Praktikant
12. maj 2002 - 00:05 #9
Hva er så fidusen med en konverter/adapter/transformator mellem S-VHS og Composite hvis det ikke er muligt at konvertere signalet?

Er der andre metoder? - er det evt. muligt fra den bærbare at styre typen af signalet fra S-VHS udgangen (wild guess)

Eller er den eneste løsning kun at anskaffe sig et TV der understøtter S-VHS? Jeg har hørt at det skulle virke at konvertere S-VHS til Composite så et billede der før var sort/hvid nu bliver i farver - det virker bare ikke for mig

Jeg har på fornemmelsen at det er den bærbare der blokker for signalet - når jeg sætter transformatoren til disables mine TV indstillinger i Skærm indstillinger

På forhånd tak
Avatar billede khla Praktikant
12. maj 2002 - 00:06 #10
Jeg bruger fuldstændig samme opstilling som det billede du har link til (har nemlig set det før :-))

Det at mine skærmindstillinger disables betyder at jeg ikke har mulighed for at stille mellem PAL 0g NTSC - men den er disablet med PAL - så det skulle egentlig være godt nok
Avatar billede zoidberg101 Nybegynder
15. maj 2002 - 13:30 #11
Der er intet problem i at konvertere S-video til composite!!!!!

Og din udgang skal bare levere s-video som da du havde sort/hvidt igennem!

Køb/få-lavet en koverter stik - og det skal virke!!

Jeg køre selv med et Gforce2 med s-video udgang - Der fuldte en lille konverter fra s-video til composite med og det virker.
Men scart dimsen som sættes i video/tv skal altså også have en composite indgang (gul fono) ellers er man lige vidt.
S-video og composite bliver smidt på forskellige ben i scart stikket.
Avatar billede pentium4 Juniormester
31. maj 2002 - 18:50 #12
Hvad med en tilbagemelding???
Avatar billede khla Praktikant
31. maj 2002 - 19:02 #13
Jeg er kommet frem til den konklusion at problemet sandsynligvis ligger i mit billige skod TV. Jeg har således fået at vide at en af de ting der adskiller sig på billig og dyre fjernsyn er scartindgangene. Således er scart stikkene på billige fjernsyn ikke modtagelige overfor alle typer signaler hvorfor billedet bliver noget sovs. Jeg har ikke fået prøvet på et bedre fjernsyn endnu men regner men en betragtelig forbedring - men hvem ved...

Tak for alle jeres kommentarer og svar - jeg har givet mine point til pentium4 og håber at I andre kan affinde jer med dette
Avatar billede pentium4 Juniormester
31. maj 2002 - 19:19 #14
Takker.