Avatar billede khla Praktikant
11. maj 2002 - 23:15 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

S-VHS til Composite transformation!!!

Hejsa
Jeg forsøger at få billedet fra min bærbare der har S-VHS udgang over til mit TV!

Hvis jeg fører billedet over ved S-VHS alene får jeg sort/hvid!

Hvis jeg bruger et transformator stik der transfomerer S-VHS til composite kabel kommer der slet ikke noget billede på TV'et! - hvordan kan det være

- Skal grafikkortet understøtte noget for at kunne lave dette nemme trick?
- Er der andre metoder til at tranformere S-VHS signalet til composite?
- Andre forslag/kommentarer?

på forhånd tak
Avatar billede Noone Nybegynder
11. maj 2002 - 23:18 #1
Jeg tror dit kort er sat op til NTSC... Prøv at ændre det til PAL... Så burde det virke.
Avatar billede s.b.a Nybegynder
11. maj 2002 - 23:20 #2
;o)..Jeps..

Jeg havde samme problem med min bærbar, men efter jeg ændrede til PAL så virkede det perfekt :o)
Avatar billede khla Praktikant
11. maj 2002 - 23:24 #3
Ok - det prøver jeg lige
Avatar billede khla Praktikant
11. maj 2002 - 23:30 #4
Det virker desværre ikke!

Når jeg starter den bærbare op med composite transformatoren bilver mine TV muligheder i skærmindstillinger disabled. Den detecter overhovedet ikke forbindelsen virker det til

Andre gode bud?
Avatar billede s.b.a Nybegynder
11. maj 2002 - 23:31 #5
Bruger du EXT eller AV på dit tv ?
Avatar billede khla Praktikant
11. maj 2002 - 23:33 #6
AV
Avatar billede khla Praktikant
11. maj 2002 - 23:34 #7
Hva er EXT ?
Avatar billede s.b.a Nybegynder
11. maj 2002 - 23:36 #8
Jeg bruger EXT på mit fjrensyn, det er det samme som AV bare EXT,,(tror jeg da nok) :)
Avatar billede s.b.a Nybegynder
11. maj 2002 - 23:37 #9
På EXT kan man vælge både EXT1 og EXT2 afhænggiet af hvor mange SCART stik man har i sit TV, Det går jeg også udfra man gør med AV ?

Hvis ja så husk at bruge den rigtige :)

**Suran**
Avatar billede khla Praktikant
11. maj 2002 - 23:41 #10
Jeg har nu kun AV - men det lyder ikke som om det er problemet!

Har I andre bud? - ellers skal I have tak for hjælpen
Giv lige besked så kaster jeg nogle point efter s.b.a. :-)
Avatar billede s.b.a Nybegynder
11. maj 2002 - 23:43 #11
Nej, det er det vel ikke.. ;o) men jeg har desværre ikke flere bud så :(

**Suran**
Avatar billede Noone Nybegynder
11. maj 2002 - 23:43 #12
Hmmm... Mit kort vil ha' linien termineret med 75ohm, det gør mit TV ikke, men Videoen virker....
Avatar billede s.b.a Nybegynder
11. maj 2002 - 23:44 #13
http://www.eksperten.dk/spm/210164 <<< hvad skal det til for ?? :)

**Suran**
Avatar billede khla Praktikant
11. maj 2002 - 23:45 #14
Er det noget du gider at uddybe med 75ohm !!
Er det noget der kan stilles på fra softwaren - oder was?
Avatar billede khla Praktikant
11. maj 2002 - 23:47 #15
Jeg forsøger bare at få spørgsmålet stillet uden for Video/foto kategorien for måske at der er nogle hardware gutter der har nogle ideer

intet ondt ment med det :-)
Avatar billede s.b.a Nybegynder
11. maj 2002 - 23:49 #16
HeHE..Ok...Men jeg tror ikke at Co-admins vil acceptere dette :)

Men held og lykke med det hele da ;o)

Jeg smutter i seng nu.
**Suran**
Avatar billede pentium4 Juniormester
12. maj 2002 - 00:13 #17
De 75ohm som "chanoa" skrev om, er en lille 75ohm's modstand som man kan sætte i en udgang hvis ikke den bliver brugt. F.eks. hvis man har en netdel som sender strøm op til sin forstærker på antennemasten og den har 2 udgange til tv og man kun skal bruge den ene, kan man sætte en sådan modstand i den anden udgang.
Avatar billede Noone Nybegynder
12. maj 2002 - 05:20 #18
pentium4 > Jeg vidste faktisk ikke hvad det var, det står bare i manualen til mit grafik kort ;) Men det er vel lidt logsom de 50ohm eller so men bruger til netværk på coax kabler...

Jeg ved også at det virker, når jeg bruger videoens composite indgang (Den er termineret gætter jeg på) men ikke hvis jeg bruger et scart kabel (Ingen terminering er mit gæt)
Avatar billede zoidberg101 Nybegynder
15. maj 2002 - 13:30 #19
Jeg går ud fra at du bruger en scart dims hvor der er både S-video (s-vhs) og den gule fono (composite)......
Problemet med S-video er at den er blancet. 4 ledere - 2 til luminans (sort/hvidt) og 2 til krominansen (farve)....
Hvis du bruger en scart dims og ikke har direkte s-video indgang på dit TV, kan dit TV ikke afkode farve signalet i S-video signalet.
Det er typisk for TV som ikke har fast S-video indgang, og TV´et behøver ikke være mere en 2-3 år gammelt før dette er tilfældet.

Jeg køre med et Gforce2 med s-video udgang - Der fuldte en lille konverter fra s-video til composite med og det virker.
Men scart dimsen som sættes i video/tv skal altså også have en composite indgang (gul fono) ellers er man lige vidt.
S-video og composite bliver smidt på forskellige ben i scart stikket.
Avatar billede pentium4 Juniormester
16. juli 2002 - 15:32 #20
Er man gået i dvale eller hvad???  Husk at lukke og slukke...
Avatar billede jacob172100 Praktikant
18. juli 2002 - 17:23 #21
Hvis du bruger en SVHS til Composit konverter så prøv at sætte den til output. Det virkede for mig.
Avatar billede pentium4 Juniormester
10. februar 2003 - 04:19 #22
Hvad sker der???  Lukke-tid???