Avatar billede chruker Nybegynder
14. juli 2000 - 02:53 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Jeg tror der er nogen som skal smides ud...

Hej Admin

Prøv lige at kigge på hvordan følgende spørgsmål udviklede sig:
http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=20978

og endelig:
http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=20985

Jeg vil selvfølgelig gerne have (hen)rettet chrukker (med 2 k'er), så vedkommende ikke laver sådanne numre.
Avatar billede hojben Novice
14. juli 2000 - 03:23 #1
Det fatter jeg sgu godt!!!! hvem fanden giver så mange point for et svar vedkommende selv kunne have fundet hos M$??? *Snuser : det lugter det her*!!!!
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
14. juli 2000 - 03:45 #2
>>chruker

kan sku ikke se nogen med 2 kk her;
http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=20978
Avatar billede roslev Nybegynder
14. juli 2000 - 07:37 #3
127144146281>> Det er jo det der er hele pointen. ChruKer mente ikke at 150 point var nok for de 4 linier han skrev - ljweb, flink som han er, opretter derfor et nyt spørgsmål med 1462 point for at kompensere for chruKers hårde arbejde. I mellemtiden har en person oprettet sig som "chruKKer" og svarer på spørgsmålet. ljweb lægger ikke mærke til forskellen i navnene og giver chruKKer de 1462 point!
-personligt synes jeg det er hysterisk morsomt - men jeg har nok også en underlig form for humor :-)
Avatar billede roslev Nybegynder
14. juli 2000 - 07:40 #4
Hey, chruKKer er nr. 3 i Windows 2000 kategorien - way to go :-)
Avatar billede hojben Novice
14. juli 2000 - 09:32 #5
Smart, at det første ? han svarer på, giver 1462 points.. lalalalala  Kan måske se det "sjove" i det, men synes alligevel at det er Latterligt, at der er så mange der snyder sig til points.
Alle "Eksperter" burde da kunne nøjes med de point de nu en gang kan skrabe sammen. Det er jo kun for sjov det her. :-)
Avatar billede roslev Nybegynder
14. juli 2000 - 09:40 #6
hojben: chruKKer er jo oprette speciel til lejligheden - tror sgu ikke vi ser mere til ham. Formålet var sikkert bare at chruKer ikke fik pointene...
Avatar billede limemedia Nybegynder
14. juli 2000 - 10:31 #7
hojben og co. >> lige én ting...

Jeg er her for at lære og forhåbentlig lære andre noget af hvad jeg kan. Jeg er fuldstændig kold med points og har til mani at give mere end 60 points for noget jeg kan bruge. Om det er 250, 500 eller 1000 kan ikke hidse mig op, men har til tendens at give mig et hurtigt svar, noget jeg ofte har brug for.

Chuker mener ikke at de 150 point han fik var nok for hans kanon svar (lidt ironisk) og jeg var sgu lidt træt efter at have arbejdet dag og nat i hele ugen - jeg gider ikke konflikter men var lidt kort fra hovedet forærer jeg ham hvad der står på kontoen.

At så en Chukker kommer viser blot den usaglighed der ofte hersker her på eksperten - hvor nogle faktisk prøver på at være seriøse. Desværre et fænomen der hersker særdeles udbredt i DK. Hvad i gør med de 1462 point er jeg ligeglad med... Giv dem til Chuker, Chukker eller kast dem ud af vinduet... Jeg har sikkert et lykkeligt liv alligevel ;D

Det var sikkert anderledes, hvis man faktisk kunne bruge sine points til noget... Noget der var en gulerod... Men sådan er det desværre ikke
Avatar billede chruker Nybegynder
14. juli 2000 - 15:53 #8
Vorherre bevars for en debat det her har udløst. Min oprindelige pointe var at man ikke udlodder 1000 point som en gulerod for at få folk til at svare hurtigt, og derefter kun udbetaler de 300 af dem. At 1000 points så er overdrevent meget for sådan et (logisk) spørgsmål, når man sammenligner med andre spørgsmål, er en anden ting. Hvis jeg var rigtig profithungrende, som I åbenbart tror, ville jeg sikkert også have insisteret på at få alle 1000 points i det oprindelige spørgsmål, men det gjorde jeg ikke.
Avatar billede limemedia Nybegynder
14. juli 2000 - 15:58 #9
du var ikke eneste svarende.

Jeg spurgte efter en løsningsmodel hvor jeg gav points for en udførlig opskrift. Det er noget der er nødvendigt her, da man ofte bare spises af med en kort besked.

At det ikke var muligt var også et svar, men ikke alle points... Jeg har før klippet points af, og det praksiseres meget her på eksperten... Du følte dig trådt over, og jeg gav dig så rigeligt for at få smilet tilbage på din mund ;D
Avatar billede chruker Nybegynder
14. juli 2000 - 19:26 #10
Jeg har ikke lagt mærke til at andre har trukket guleroden tilbage selvom de fik det rigtige svar, og det var det jeg reagerede imod. Det er meget muligt at det praktiseres på Eksperten, men det er stadigvæk uhæderligt.

Mht. til snowballs svar, så mindede det mere eller mindre om mit. Dog var der et link til flere information om emnet, og det skal da også give points, men ellers gælder først-til-mølle princippet.
Avatar billede victor44 Nybegynder
16. juli 2000 - 00:19 #11
Er der nogen som kan finde på et godt spørgsmål de kan svare på. Så kan jeg da godt give nogle point ;-)

Avatar billede breum Nybegynder
19. juli 2000 - 23:32 #12
Jeg synes da ikke at det største problem på eksperten er hvorvidt folk snyder/ikke-snyder med pointsene, men når der er nogen der er så ivrige for at få point at de sviner andre til, fordi de tillader sig at komme med en bedre løsning efter at en halvdårlig løsning er foreslået.

Jeg har gentagne gange været ude for noget i stil med:
spg: Hvordan kan man lettest.....

svarer 1 svarer herefter med et program på 50 linier.

svarer 2 svarer at man også kunne vælge en anden løsning og nævner et program på 6 linier.

Herefter bliver svarer 2 irettesat af svarer 1 til trods for at svarer 2s svar er bedst, for svarer 2 kom jo først.

Jeg støttet IKKE "først til mølle" med mindre svarene er næsten ens. Når jeg har et spørgsmål, vil jeg da gerne have flere svar, hvis det første ikke er optimalt. Nå undskyld, men jeg havde lige noget galde jeg skulle af med!