Avatar billede eltempogigante Nybegynder
10. maj 2002 - 22:53 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

DV!!! - DV->COMPUTER!!!

Jeg vil gerne have DV-video ind i computeren via QuickTime DV - Hvordan gør man dette på en PC?

Jeg umiddelbart kun bruge Microsoft DV, og jeg synes simpelthen kvaliteten er for ringe. Desuden er filformatet besværligt at arbejde med.

Jeg har endda prøvet at kode Microsoft DV-avi-filer om til QuickTime filer, men så går der et eller andet galt og kvaliteten er så ringe at jeg lige så godt kunne have brugt et gammelt USB-webcam i stedet for et dyrt Canon DV kamera!

Er der nogen der kan hjælpe?
Avatar billede little_john Nybegynder
11. maj 2002 - 07:11 #1
Jeg har haft held med at hente prøveversionen af Adobe Premiere (Fuld version men kun 30 dage) og bruge den til at grabbe DV med. Den kan lave om til alle de formater du kan tænke dig, og er også super til at redigere i..

Little John

http://www.adobe.com/products/premiere/demoreg.html
Man skal desværre lige opgive et par små detaljer før man får lov at hente den.. men jeg har ikke fået noget spam-mail fra dem..
Avatar billede little_john Nybegynder
11. maj 2002 - 07:12 #2
Skulle faktisk have været et svar :o)
Avatar billede kolme Nybegynder
11. maj 2002 - 19:57 #3
Hvilket firewire kort bruger du? Følger der ikke et program med til det, som kan capture det rent digitalt?
Avatar billede eltempogigante Nybegynder
11. maj 2002 - 21:07 #4
Jeg har et firewirekort fra Sandberg - bruger en via chip.

Jeg kan godt overføre video digitalt. Jeg gider bare ikke bruge microsoft avi og microsoft Dv kompressor til at ”capture” med. Jeg vil vide om det kan gøres via quicktime, og hvis det kan hvordan?
Avatar billede little_john Nybegynder
11. maj 2002 - 23:48 #5
kolme>>firewire er "rent digitalt"?!?!?!?!
Avatar billede kolme Nybegynder
12. maj 2002 - 13:44 #6
Ja, okay jeg kunne have nøjes med at skrive capture - Men et eller andet tyder jo på at han enten bruger en analog video indgang eller at han bruger en lavere opløsning når han grabber det.
Men ok, er hermed rettet: Følger der ikke et program med til det, som kan capture?
Beklager
Avatar billede kolme Nybegynder
12. maj 2002 - 13:47 #7
eltmepogigante > Følger der ikke et program med?
Avatar billede eltempogigante Nybegynder
12. maj 2002 - 13:55 #8
Okay her er hvad jeg gør!

Jeg tager mit Canon videokamera og slutter det til computeren via firewire. Jeg bruger en demo version af Adobe Premiere 6.0 til at capture med via firewire.

Men jeg synes ikke kvaliteten er god nok!
Avatar billede little_john Nybegynder
12. maj 2002 - 18:29 #9
hmm..  det undrer mig, for det er netop det jeg gør..  i fin kvalitet. Bortset fra at et er et andet fabrikat kamera.
Avatar billede baryleren Nybegynder
12. maj 2002 - 21:28 #10
Er ret sikker på at kvaliteten ikke fejler noget. Du skal bare lige være opmærksom på at når du har grabbet ind i standard DV format (7xx*5xx) så vil det fremstå knapt så skarpt og roligt på din computerskærm, som jo nok kører mindst 1280x1024. Prøv at rediger i din grabbede fil, og kør den ud på dit kamera igen, og se så hele moletjavsen på dit fjernsyn... voila! (forhåbentligt)
Tror sgutte der findes noget program der kan GRABBE i quicktime format.. ikke til PC anyway (er jo noget Mac skidt) =0)
Avatar billede baryleren Nybegynder
12. maj 2002 - 21:29 #11
var jo faktisk et svar =)
Avatar billede cgleerup Nybegynder
13. maj 2002 - 09:21 #12
Som beryleren også er inde på, så kan dit problem ligge i din opløsning og egenskaber for den capturing som du foretaget når du "optager" fra dv til din computer.

sæt dine egenskaber til 720x576 med 25 frames pr. sek. Pal Standard
Avatar billede eltempogigante Nybegynder
13. maj 2002 - 15:36 #13
Jeg bruger netop de instillinger som i skriver! Men mine optagelser skal bruges på en computer. Det er bl.a. også derfor jeg anvender frame mode i stedet for field mode på mit dv-kamera. Men jeg vil gerne anvende QuickTime til at capture med da jeg normalt arbejder med quicktime i andre programmer.
Avatar billede little_john Nybegynder
13. maj 2002 - 17:35 #14
Hmm..  lige et bi-spørgsmål: Hvilket Canon camera er det? Når du siger kvaliteten er dårlig, hvad sammenligner du så med? Du kan jo ikke få en billedkvalitet som et digitalt still billede kamera som måske har 3 megapixel.. DV kameraer har typisk kun omkring 0,8 til 1 megapixel..
Avatar billede eltempogigante Nybegynder
18. maj 2002 - 14:30 #15
Nå men der var altså ikke nogen, der vidste om man kan "capture" via quicktime...
Avatar billede eltempogigante Nybegynder
18. juni 2002 - 12:35 #16
Jeg har fundet ud af at det gamle program MotoDV kan capture via QuickTime... Desuden kan den nyeste version af Avid Xpress DV også gøre det...